Sara2 Skrevet 25. februar 2007 #1 Skrevet 25. februar 2007 Gutten min er nå 5 uker gammel og har gradvis fått ekstrem tørr hud i ansiktet. Det er rødflammete og han flasser hele tiden selv om jeg smører og smører med oljer og kremer. Jeg har prøvd badeolje, spenol, alovera og jojobaolje...uten at det hjelper veldig. Noen som har erfaring? Hva er dette og hva slags behandling hjelper?
Gjest Skrevet 25. februar 2007 #2 Skrevet 25. februar 2007 antageligvis en form for eksem..hvis det har vart mer enn et par uker kan det være en god ide å gå til legen. hs anbefalte meg en krem med hydrokortison for det samme på min sønn, men det hadde null effekt her i hvertfall...
Gjest Skrevet 25. februar 2007 #3 Skrevet 25. februar 2007 Heia. Fort deg på apoteket eller helsekostbutikk og kjøp A-krem. Den er fantastisk. Min lille nevø hadde hud som minnet om sandpapir og vi smørte godt med a-krem på og han har nå myk og god hud. Prøvde også salve med hydrokortison etter anbef. fra hs men hadde ikke effekt. Ikke kjekt å bruke hydrokortison i mengder heller. Lykke til...
♂ 06+sept.pie = Ferdig! Skrevet 25. februar 2007 #4 Skrevet 25. februar 2007 Du kan også prøve Locobase Repair. Helt genial for tørr ansiktshud både for store og små - særlig nå om vinteren når det er så tørr luft.
Gjest Skrevet 26. februar 2007 #6 Skrevet 26. februar 2007 mie hadde også veldig tørr huni ansiktet på den alderen, men en gang jeg stod i dusjen med henne så tok jeg på det så kunne jeg gni det forsiktig bort.litt og litt hver gang, til alt i pannen var borte. gne ikke hardt altså,men tilslutt var alt i pannem borte. ikke sikkert det er det samme, men du kan jo prøve å ta litt vann i pannen hand neste gang han bader og se etter en stund om det løsner...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå