Gå til innhold

Dillema ang dåpskjoler...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dillema; Min famile har dåpskjole som ble kjøpt til meg for 25 år siden, og alle søskenbarna mine har brukt, og brodert alle navna på. Den ønsker jeg veldig å bruke.... På den andre siden har samb min sin famile en dåpskjole også. Den er veldig gamel, men ikke noen faste som har brukt den...

Hvordan komme seg unna den knipa, uten at noen blir fornærma....

Ender vel med at vi må kjøpe en ny en, for ikke å fornærme noen. Helt seriøst så er den i min familie mye finere og mye mer personlig...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

trekk lodd. forklar for dem at du ikke vil fornerme noen og at du fant ut det var mest rettferdig. får du fler barn så tar du den andre neste gang....

så kan du jo ta en spansk en og si at det var den du likte best du trakk ut..... vel dumt å lyge også men det ordner seg nok

Skrevet

ja sant det....huff...syns liksom det er så vanskelig...men men;) det ordner seg nok ja.

Skrevet

Du kan jo si at siden kjolen var kjøpt til deg, så har du mest lyst til å bruke den?

Når vi skal døpe vesla skal hun bruke dåpskjolen fra min familie som var laget til meg, selv om familien til sambo også har en.. Jeg som bestemte!

Ta den DU har mest lyst til å bruke du!=)

Skrevet

Jeg hadde samme dillemma, men vi valgte familien til sambo sin dåpskjole som hadde navnebroderier og var finere og mer personlig enn det min var. min var hundre år gammel, men ingen navn på og heller ingen system i hvem som tidligere hadde brukt den. Jeg forklarte til mamman min at det var synd om det skulle mangle ett navn i kjolen til sambos familie, mamma forsto selv om hun ble litt lei seg, men på den store dagen synes hun det var flott =)

Skrevet

Jeg tror faktisk jeg ville ha brukt begge jeg;)

For det er faktisk mulig, og slik fornærmer du ingen. Du bruker den tradisjonsrike kjolen deres i kirken og den andre kjolen i selskapet:) Tada, så er den biffen fikset!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...