Gå til innhold

Hva synes dere om navnet...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sofie?Driver og finner navn her,til lille jenta i magen,men det er ikke enkelt syns jeg..Evt Kristine Sofie,eller Johanne Sofie..Hun blir uansett oppkalt etter enten oldemor,eller moren til svigermor som døde veldig ung..Men vi har to etternavn da,syns kansje et dobbelt navn blir tungt?Vi har en Alexander fra før da,må passe litt med det også:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis dere har to etternavn syns jeg det blir mye med dobbelt fornavn.

Synes Sofie er veldig fint.

Skrevet

Jeg HATER dobbeltnavn. Fatter og begriper ikke poenget med det.

Synes Sofie er et veldig fint navn, som står bra alane.

Kristine er kanskje litt kjedelig? Litt 80-tallsnavn, liksom?

Johanne er heller ikke så verst, men jeg synes JohannA er finere.

Skrevet

min har dobbel navn og dobbelt etternavn...syns ikke det blir forlangt jeg...eller det er jo bare ett etternavn da..siden vi har binde strek mellom våre navn :)

Skrevet

Sofie er nydelig, både som fornavn og mellomnavn. Datteren vår har dobbelt fornavn og dobbelt etternavn, men man bruker jo sjeldent alle navnene på en gang, synes ikke det er noe problem.

Skrevet

måtte jo komme en anonym her også ja....

Skrevet

Sofie er kjempefint! Skulle gjerne brukt Sofia sjølv (ikkje til chiquitin, for der har vi både jente- og gutenamn) men ein av dei beste venane til mannen min har ei datter som heiter det...

Vi skal ha dobbeltnamn men berre eit etternamn (i Mexico får ungane uansett to etternamn sidan mitt namn må vere med pga namnereglar) - viss ikkje blir namna for lange. Eg har sjølv eit ekstremt langt namn og det er litt tungvint.

Skrevet

Vi har korte etternavn begge to da,så det er egentlig ikke noe problem!Og det blir vel bare samboern sitt etternavn de kommer til å bruke når de blir større regner jeg med..Og Kristine er vel ikke SÅ typisk 80 talls vel?Her har vi generasjoner med Kristine da,helt til mine tipp tipp oldeforeldre,er et navn som har gått igjen:) Og Johanne går også igjen i slekta,både oldemor,tippoldemor på begge sider,hadde det i navnet sitt,de hadde altså enten Johanne Kristine,eller Johanne Sofie..Og nettopp Johanne Sofie het som sagt moren til samboern min da,hun døde da sviger var 17 år..Syns det er litt gøy me oppkalling jeg,og greit å ha et navn ikke ALLE har nå da,som Thea,Linnea,Nora osv osv..jaja vi finner det vel ut:) takk alle sammen!

Skrevet

kjenner en som heter sofie, men de fleste bruker kallenavnet fie... synes det er veldig søtt : )

Skrevet

Jeg synes Kristine er fint også jeg! Og ikke så mye brukt akkurat nå kanskje? Jeg synes både Sofie og Sofia er absolutt nydelig navn, men kjenner til en del som heter det nå - vet ikke hvor det ligger ann i statistikken, men man trenger ikke bry seg om statistikken heller bare det er et navn man liker! Min bestemor hadde også Sofie som et av fornavnene, og jeg har også litt lyst til å kalle opp datteren min etter henne. Vi får se, har jo en stund å bestemme oss på!

Skrevet

Dropp det ene etternavnet hadde jeg gjorrt...

Blir tungt med 2 fornavn og 2 etternavn.... stakkars... tenkt de skal lære å skrive navnet sitt også.

Skrevet

sofie er kjempe fint:) tenkte selv at jeg skulle bruke d ,inntil ei venninne tok d;) d er kjempe int:) søtt liksom:)

Skrevet

Har ei veldig snill og god farmor som heter Sofie, så det er for meg et nydelig navn.

Skrevet

Søsteren min heter Sofie Elise... syntes det er kjempe fint... sofie passer godt både alene og sammen med et annet navn... jeg har selv 4 laaaange navn... puh... presenterer meg aldri med alle, blir for langt rett og slett.... men skriver under med alle...

har bestemt meg for at mine barn kun skal ha ett fornavn, siden vi skal bruke to etternavn...

Skrevet

Sofie er pent, men liker Sofia bedre...og er generelt ikke fan av to fornavn...med mindre de skal brukes til daglig begge to.

Skrevet

Jeg syns man kan gi 2 navn hvis man har tenkt å bruke begge. Ellers gir man bare barnet ekstrajobb når de skal skrive under på dokumenter. Hva er poenget med å ha et navn som ikke brukes?

Sofie er søtt forresten.

Skrevet

kommer jo selvfølgelig til å bruke begge navnene,ellers er det vel ikke noe poeng?men må tenke litt på det,er jo leeenge til enda:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...