Gå til innhold

Flere med barn med melkeallergi?? Hjeeelp!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skulle gjerne begynt med grøt, men har valgt å vente med dette til å finne ut om ho har melkeallergi eller ikkje. Ho har fra fødsel av fått Nan, og gulpet MASSE. Gulpet like mye med Collett, og ho bruker nå Nutramigen som ho ikke gulper med. Men hva om vi vi begynne med grøt? Det er jo melk i grøt også... Hva gjør dere?? Er det noe man kan lage selv, isåfall hvordan gjøres det???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

du kan fint lage maisgrøt til henne fra bunnen av. kjøp mais mel på helsekost foretning og kok det med vann eller mme som hun tåler. jeg koker det med vann siden jeg ammer rett etterpå. ca 1 dl vann og 1 spiseskje mel får snuppa her to ganger om dagen. ellers så kan du jo få kjøpt en i butikken som heter sinlac, det er risgrøt. den er også uten melk.

dessuten kan du jo begynne med kokt potet og blande i mme hun tåler... eller gulrot, banan....

Skrevet

Maisgrøten og risgrøten fra Nestle (4-mnd) har ikke tilsatt morsmelkerstatning, ei heller Kornblanding med eple og banan(8-mnd).

De kan innholde spor av melk, men min datter med melkeallergi har ikke reagert på disse grøttypene. Hvis barnet ditt er ekstremt allergisk, så har Nestle også en grøt som heter Sinlac, denne er helt fri for melk, men veldig dyr.

På helsekosten finnes også noen typer uten melk

Lykke til

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...