Gå til innhold

Mer enn 1 forlover?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har surfet litt på nett og prøvd å finne infor om dette, uten å lykkes - spør derfor her i stedet. Jeg har 3 gode venninner, som jeg setter like stor pris på. Den ene har jeg kjent siden jeg var 7 år, er nå 30, og vi har også bodd sammen i et år. Tror hun forventer å bli spurt om å være forlover, hun har ofte fleipet med talen hun skal holde i bryllupet mitt, lenge før jeg ble forlovet. Men jeg føler at vi har glidd litt mer fra hverandre de siste årene, og jeg har det ikke lengre like hyggelig i hennes selskap som før. Synes hun har forandret seg mye det siste 2-3 årene. Så har jeg venninne nr to, som jeg var forlover for i fjor sommer, og som jeg har kjent siden jeg var 16 år. Vi går mye sammen og jeg føler vel at hun er min beste venninne nå. Den tredje bor ikke i samme by som meg, men vi har kjent hverandre i 10 år - siden vi studerte på universitetet sammen, og har ukentlig kontakt på e-post og besøker hverandre så ofte som mulig. Hun er virkelig en person jeg setter stor pris på, og som alltid stiller opp uansett hva det er! Spørsmålet blir da, skal jeg spørre 1, 2 eller alle om å være forlover. Vet man kan ha to forlovere, men tre er kanskje litt mange...? Kanskje bedre å spørre bare 1 da? Hvordan er det med å ha brudepiker i stedet for forlovere? Noen som vet, har synspunkter eller erfaring? Min forlovede har for øvrig samme problemet, med to kompiser han har kjent like lenge og som begge nok vil forvente å bli spurt. Utrolig vanskelig!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen som har noen synspunkter eller erfaringer med dette?

Skrevet

Jeg vurderer det samme. Har spurt ei om hun vil være forlover, men egentlig var det bestemt på forhånd.

Jeg har kjent henne siden vi var 13 år. Hun andre har jeg kjent siden barnehagen. Vi har gått sammen i barnehagen, barneskolen, ungdomskolen og videregående. I tillegg har vi 3 bodd sammen i 2 år.

Det har liksom blitt mer og mer meg og nr 1. Men er enda veeeldig god venninne med nr 2. Mange rundt meg trodde at det kom til å bli nr. 2.

Derfor har jeg veldig lyst til og ha begge 2!

Syns jo at vi kan velge det om vi vil, men er det teit at jeg har 2 når sambo bare har 1?

Var ikke så mye hjelpt jeg kunne gi deg.. ; )

Lykke til uansett.

Skrevet

Egentlig høres det litt ut som du har valgt litt da... Vet ikke om dere alle pleier å være sammen, men hvis det er slik ville det kanskje være lettere å ta en eller alle, og ikke to.

Jeg hadde det litt sånn slik selv. Har ei venninne jeg har kjent siden barne/ungdomsskolen, og jeg er fadder til en av hennes barn. Så har jeg en annen jeg ble kjent på høgskolen, men vi har vært som erteris siden. Hun første og jeg er ikke sammen så mye, mens hun andre og jeg er sammen så mye vi får til, og er ei jeg kan dele alt med. Det var en selvfølge for meg at hun skulle være forlover, men hun første har på en måte forventet det føler jeg. Jeg er av den oppfatning at jeg bare vil ha en forlover, synes ikke det blir helt riktig med flere. men det er meg, og jeg har full respekt for de som velger flere altså...

el det ble så jeg valgte nr 2, fordi jeg følte det var et valg bare jeg skulle ta, og som føltes rett for meg, og ikke at jeg skulle velge fordi jeg følte jeg burde. Og hun hadde slett ikke forventet det, og ble kjempeglad!!!

Hun nr 1 har ikke nevnt det med et ord, så....???

Velg det som føles riktig for deg.

Hvis dere skal ha noen små som brudepiker, brudesvenner, kan jo de to andre være brudepiker sammen med disse. Ikke er jeg kjent med voksne brudepiker, men er sikker helt "greit" det.

Skrevet

Har ikke bestem noe enda. Har nesten litt lyst til å velge nr 3 faktisk, da hun er den enste som faktisk har vist oppriktig engasjement etter at jeg forlovet meg. Men jeg vet at nr 1 forventer å bli spurt, og at jeg står i stor fare for å ødelegge et langt vennskap dersom jeg ikke spør henne - tror hun vil bli veldig fornærmet! Nr 2 tror jeg egentlig ville godta både å bli spurt og å ikke bli spurt, så det er greit sånn. Der er vel mer greia at jeg ikke føler meg så sikker på at hun vil være en god forlover. Spurte blandt annet om hun var klar for å være med meg å prøve kjoler denne gangen (jeg var jo med henne masse) og fikk bare til svar at jeg burde prøve å kjøpe det i utlandet i stedet da det er så mye billigere... Greit nok det, men ikke helt det jeg spurte om. Så vi får se, får gå litt i tenkeboksen.

Skrevet

Har ikke bestem noe enda. Har nesten litt lyst til å velge nr 3 faktisk, da hun er den enste som faktisk har vist oppriktig engasjement etter at jeg forlovet meg. Men jeg vet at nr 1 forventer å bli spurt, og at jeg står i stor fare for å ødelegge et langt vennskap dersom jeg ikke spør henne - tror hun vil bli veldig fornærmet! Nr 2 tror jeg egentlig ville godta både å bli spurt og å ikke bli spurt, så det er greit sånn. Der er vel mer greia at jeg ikke føler meg så sikker på at hun vil være en god forlover. Spurte blandt annet om hun var klar for å være med meg å prøve kjoler denne gangen (jeg var jo med henne masse) og fikk bare til svar at jeg burde prøve å kjøpe det i utlandet i stedet da det er så mye billigere... Greit nok det, men ikke helt det jeg spurte om. Så vi får se, får gå litt i tenkeboksen.

Skrevet

jeg skal ha to, og når jeg ringte for å få tilsendt papirene, sa han jeg pratet med at jeg kunn ha så mange jeg bare ville, men det var bare en som trengte og skrive unner på forlover papirene.

Skrevet

Hei :o)

Jeg giftet meg i sommer og har som du oxo flere gode veninner.

Jeg hadde 3 forlovere g det gikk helt greit!!

Presten hadde ikke vært borti det før, men var mer enn behjelpelig for at jeg skulle få det sånn som jeg ville på min store dag :o)

Eneste som var , at jeg fikk kun føre opp 1 på det forloverpapiret.

Men i praksis så var alle tre forlovere.

Så vi ordnet å stya for at alle skulle få plass ved alteret, for det var ganske liten plass.

Før selve vielsen så skal brudsen sitte sammen med forloveren og mannen over på motsatt side.

Da var det kun plass til en stol ves siden av meg på den siden, så da var del lissom hun hovedforloveren som fikk sitte på stolen ved siden av meg. De andre 2 satt rett nedom oss på siden ved gulv kanten og såg så søte ut at :o)

Så etter at jeg og mannen min måtte reise oss for å gi løftene så skulle jo vi sette oss sammen på min side når det var gjort og forloverne mine skulle gå over og stille seg sammen med min mann forlover.

Der var det da bedre plass, så der hadde de stil opp stoler til alle mine forlovere oxo.

Så da satt alle sammen 2 og 2 på rekke og rad :o)

Håper dette hjalp litt .

Lykkw til!!

Skrevet

Jeg synes det blir feil hvis man skal velge fordi noen forventer det. Hvis man har lyst å ha flere er det en sak, men fordi man føler man må blir noe annet. Som sagt så var det likedan til meg. Følte hun ene forventet det, men var hun andre jeg ville ha. Og da valgte jeg hun andre, for jeg vil ikke ha to. Blir det ikke respektert, er det vel ingen god veninne. Det er jo ikke alt i verden liksom. Klart det er lov å bli skuffet, men må vel kunne være en like god venninne for det. og tale kan hun jo holde fordi om hun ikke er forlover.

Gjør det hjertet ditt sier du... Ta en om det er det du ønsker, velg to om det er det du vil. Men å ha flere er vel mer og mer vanlig, så ikke tenk på det.

Skrevet

Jeg skal ha 3 venninner som forlovere og sambo skal ha 2 kompiser. Det er vår dag og da er det vi som bestemmer hvordan vi vil ha det :o)

Skrevet

Godt å høre litt synspunkter på dette. Er veldig usikker på hva jeg skal gå for, så må tenke på saken. Men nå vet jeg jo at det er fler enn meg som har mer enn en forlover :-) Vet jo at det i utlandet er vanlig med voksne brudepiker i stedet for (eller er det i tillegg til) forlovere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...