ninen Skrevet 25. februar 2007 #1 Skrevet 25. februar 2007 Hei! Har hørt at arbeidsgiver får igjen penger fra trygdekontoret hvis gravid ansatt bruker egenmeld eller sykmeld. Stemmer det? Gjelder dette også private bedrifter? Hadde vært veldig bra for min samvittighet for jeg er borte innimellom og arb.plassen min har dårlig råd.. Veldig glad hvis noen kan svare og fortelle meg hvordan jeg gjør dette rent praktisk.
mybabyboy Skrevet 25. februar 2007 #2 Skrevet 25. februar 2007 veit ikke hvordan det er med egenmelding, men tipper arbeidsgiver må betale for det. er sykmeldt selv, og de første 16 dagene er det arbeidsgiver som betaler for, utover det er det staten. gå inn på nav.no kanskje du finner info om det der. men syns uansett ikke du skal ha dårlig samvittighet viss du faktisk er syk når du bruker egenmelding, du har jo rett til det
ninen Skrevet 25. februar 2007 Forfatter #3 Skrevet 25. februar 2007 takk takk!! De har foståelse på jobben, ville bare bidra litt.. Finner ikke ut på Nav sine sider, men kan jo ringe dem i morra :-) Ha en fin søndag!
snuske♥2 Skrevet 25. februar 2007 #4 Skrevet 25. februar 2007 Si fra om du finner ut av det ninen! Jeg er syk idag,regner med jeg må levere egenmelding for legen skiver jo ikke sm for 1 dag (selv om jeg må dit for å få medisin) Har skikkelig dårlig samvittighet fordi jeg er ekstrahjelp...Er så kjipt å bli syk da, siden jeg jobber så sjelden.
ninen Skrevet 25. februar 2007 Forfatter #5 Skrevet 25. februar 2007 god bedring!! Skal prøve å huske å si fra ja! Og du, vi skal tenke på oss selv og den lille nå! Det er vel ingen som takker oss for å jobbe når vi er syke :-) Bare slapp av du! Jeg har fast jobb og er i uke 16, har allerede vært borte en 4-6 dager. Ikke helt sikker...
Har 2 jenter Skrevet 25. februar 2007 #6 Skrevet 25. februar 2007 Når man er gravid slipper arbeidsgiver å betale for de 16 første dagene av sykmeldingen. Jeg har akkurat blitt 50 prosent sykmeldt og da fyllte jeg ut et skjema jeg fikk av arbeidsgiver. Som de sender videre til trygdekontoret. Vet ikke om det samme gjelder for egenmelding.
Kendra Skrevet 25. februar 2007 #7 Skrevet 25. februar 2007 Det er som det blir sagt her, at arbeidsgiver slipper å betale de første 16 dagene. Det som jeg syns er litt kjipt at en ikke kan levere egenmelding når en er sykemeldt! Så siden jeg er sykemeldt 40 %, så måtte jeg til legen og få en ekstra sykemelding selv om jeg bare trengte en dag å komme meg igjen etter å hatt omgangssyken en helg. Kan være greit å vite...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå