Gå til innhold

Erfaring noen? (Gift og fordeling av barn)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann!

Jeg har nå vært separet i et halvt år og vi har ennå ikke satt oss ned og kommet til en endelig avtale når det gjelder barna.

Mannen min kommer fra en veldig pengesterk familie og har truet meg med advokat en drøss av ganger. Han ønsker 50/50 som egentlig ikke er en dum ting, men jeg syns barna er for små ennå. (2 1/2 og 9 mnd).

Noen som har erfaringer?

Lurer bare på om en rett kan dømme 50/50 og hvor sterkt jeg står dersom vi ikke er enige og det blir en rettsak. Min mann er lite moden

og jeg stoler ikke et fnugg på han. Han foreslo tidlig at vi kunne ta en hver for da hadde vi jo fortsatt en unge hver :/.

Et godt eksempel er at når vi begynte å møte på problemer og han trengte noen og prate med, istedet for å gå til meg, fant han en ny.

Han sa også til meg, da jeg satt med en nyfødt, at han ville ta ungene og starte en ny familie med henne. Hva f.... er det å si til en nybakt mor? Og ikke minst, til de små som alt har en mamma de er svært knyttet til... Vet at pappa er viktig. Men de bør få utvikle seg før de sendes hit og dit...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

og jeg hadde ikke gått med på 50/50 før barna var litt større. (Er ikke anbefalt før ved 3 år). Og det ville bli tøft for barna om også de skulle skilles store deler av tida, bedre å vente noen år før dere ev starter med denne ordningen.

Har han stilt opp like mye for barna i hverdagen som du (den ene som er litt større), før bruddet? Nå tenker jeg ikke økonomisk, men at han tar seg tid til å se barna og deltar i både plikter og gleder med dem.

Ta kontakt med en advokat, mener du har rett på fri rettshjelp om du ikke tjener så altfor mye. Min eks ville også ha 50/50, til tross for at han ikke engasjerte seg så altfor mye i barnet da vi bodde sammen. I vårt tilfelle var det imidlertid ikke så mye hold bak "truslene", og han fikk nok etterhvert tilbakemelding om at han hadde en dårlig sak (tror jeg). Det sier vel egentlig alt om eksen din at han ønsker å skille barna, eller å ta fra dem moren.

Eksen din burde ligge ganske så flatt i terrenget, og jeg tror ikke du skal frykte en ev rettsak. Men pass på at du ikke lar dette bli for personlig, ingenting gavner deg mindre enn å komme med for personlige utspill i en ev sak. Men fars ønske om å skille barna og utspillet om at han ville ta med seg barna og starte ny familie med denne nye damen, taler ikke til hans fordel. Heldigvis er ikke Norge sånn at økonomi er veldig avgjørende i samværsfordelingssaker.

Skrevet

Det rare er at han stilte voldsomt opp for eldstemann... men nr 2 kjenner han ikke... han er en god far, men han tar så mange dårlige beslutninger.... sånn som det at damen skal flytte rett inn til han så fort hun kommer til byen... guttene trenger jo å bli kjent med ho før de skal bo med ho.... også det å prøve å ruinere meg. Jeg har jo ungene, så det vil jo gå utover de. Så kort tenkt... Skulle bare ønske at han ville være mer ansvarlig....

Tusen takk for svar fooresten :)

Skrevet

Hei du, dette høres veldig likt ut som min situasjon... hadde du hatt profil kunne jeg skrevet litt mer privat.

Min truet også med advokat, er pengesterk og arrogant. Men barna er for små for 50/50 mener jeg også. Fam vernkontoret mener at så små barn skal ha hyppig, men korte samvær.

Ifht det nye forholdet til mannen din, så prøv å ikke la det gå inn på deg. Det sårer noe voldsomt, jeg vet det, men hvilken mann er det som forlater kona med to små og en av dem nyfødte? Ikke en mann som er god nok for deg, iallefall! Dere må samarbeide om barna i mange år, men kanskje du må tenke at du er den som "vinner", du sitter med to flotte barn, mens han "lever livet" og prøver å fortrenge at han har vært familiemann noen gang.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...