Anonym bruker Skrevet 25. februar 2007 #1 Skrevet 25. februar 2007 Jeg tror jeg er 18 uker i følge mens, men helt fra jeg fant ut at jeg var gravid har jeg misstanke om at jeg er lengre. For det første tok jeg clearblue test et par dager før forventet mens og krysset var knall blått med en gang. For det andre ble jeg veeeldig kvalm ca 1 uke etter jeg fant ut at jeg var gravid. Var ikke det litt tidlig? For det tredje hørte JM hjertelyd rett før uke 12 uten problem å finne den. For det fjerde kjente jeg "sommerfugler i magen" i uke 13. Og kjente spark gjevnlig fra uke 15. Og nå i uke 18 har samboeren min kjent sparka utenpå magen. Jeg er ikke så stor. Men JM sa at det er ikke sikkert jeg blir så veldig stor, for jeg er så lang. Da har visst nurket mye bedre plass, enn hvis jeg hadde vært lavere. Jeg er også førstegangsfødende. Hva sier dere??? =) Skal på ultralyd om 2 dager.. er veeeldig spent =)
Mamma til Isaac og Lucas Skrevet 25. februar 2007 #2 Skrevet 25. februar 2007 vanskelig å si ...jeg har testa meg tidlig begge gangene og fått kjempe utslag....fant også hjerte lyd tidlig på meg begge gangene----jeg ble kvvalm denne runden 1 uke før ikm....så det er så vanskelig å si..ingen svangerskap er jo like....så man kan ikke sammenligne heller....men du skal vel snart på ul..da så du se =)
*RutIetutt* Skrevet 25. februar 2007 #3 Skrevet 25. februar 2007 Det kan jo være, men har du regelmessig menstruasjon er det vel liten sjangse for det - med mindre du har hatt en "mens" mens du har vært gravid...Jeg tok også test to dager før ikm og det ble knallblått før jeg var ferdig å tisse på den;o) Kvalmen kjente jeg før ikm og fra uke 5 var jeg sykemeldt for ekstrem svangerskapskvalme... Legen hørte hjertelyden i uke 12 uten problemer. Fått tidlig mage (men er annengangs da) Hvor tidlig en kjenner liv har jo mye med hvordan babyen ligger og hvor morkaken ligger - denne gangen kjente jeg ikke liv før i uke 18 (nettopp altså), men morkaken ligger foran på magen. Var på ul på mandag og ble flyttet to dager frem (har menssykluser på 26 dager), så det stemte ganske bra. Blir spennede på ul da, å se om du blir flyttet mye frem! Lykke til:o)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå