Gå til innhold

Hvordan funker farsbidrag? Hjelp!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trodde det var at faren betalte f.eks 3000kr i mnd til mor/barn og får hele beløpet på kontoen..

Men nå har jeg hørt det er sånn at faren betaler f.eks 3000kr og så får mor ca 1000kr.. Og at nav tar resten???!

Noen som har peiling?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Seff tar ikke nav pengene. De settes inn på konto til mor

Skrevet

Var det jeg trodde også, men samboeren min sier noe annet... Dvs han spurte på nav... Han må ha misforstått!

Skrevet

ved privat avtale får mor alt, mens går det gjennom nav tar de noe av det far betaler. de pengene bruker de der faren ikke betaler bidrag. men det er ikke så mye de tar.

Skrevet

Digger å ha rett hehe

Vurderer å flytte fra sambo, men må ha bostøtte osv en periode..

Så tenkte jeg at vi kunne ordne barnebidraget privat for han har ikke så mye å rutte med selv for tida..

men da sier han at da Må han betale 3000kr og så er det bare 1000kr som kommer på min konto...

HI

Skrevet

haha nei det stemmer overhodet ikke...har dere privat avtale har ikke nav en dritt å si...da går det jo bare dere imellom..

Skrevet

Tull og tøys.

Om bidraget er satt til 1567 kroner får den som har omsorgen for barnet nettopp 1567 kroner.

Eneste tilfellene der evt NAV tar noe av det som blir betalt inn er der den bidragspliktige har gjeld og betaler mer enn hva bidraget faktisk er.

Ingens bidrag brukes til andres enn egne unger.

Skrevet

Men han må vel ha ganske god lønn om du skal få 3000 kr i mnd. Eller?

Skrevet

Han hadde det i fjor, men har ikke det nå.. Men han sa at nav sa han skulle betale 3000kr da.. men bare 1000kr kom til min konto..

jeg vil ikke ha penga hans ettersom han ikke har så mye å rutte med nå..

Men syns det var litt rart om han måtte betale så mye og så lite kom til meg/ungen..

Begge er meget fattige og så skal vi bo hver for oss, hurra....

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...