Gå til innhold

Cashmere ull...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Står på genseren at den må renses.... MÅ den det???

Noen som vet? Og har erfaring.... Kommer meg aldri og får levert de genserne på renseriet :-(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har pleid å rense de første gangene, men så gå over til vask når jeg ikke er såå redd for klærne lengre... Stort sett har det imidl gått veldig bra da med egenvask. Pleide å putte ting som skulle renses i et putevar og så vaske på 30 grader i ullprogr på maskin... Som oftest gikk det bra, noen ganger måtte jeg imidlertid "jobbe en halv dag" med dampjern etterpå (spesielt drakter etc) og da kan man jo spørre seg om det ikke hadde vært enklere med den turen til renseriet i stedet da..

Heldigvis har nå jobben min egen rensmottak på jobb! Genialt! Tar med klærne på jobb, leverer de i kiosken og henter de etter et par-tre dager på samme sted. Så derfor har det blitt færre og færre slike ekspirimenter hjemme ;-)))

Skrevet

Hmmm... Ja vetta søren om jeg tar sjansen på å vaske de.... Det er vanlige sånne lammeulls lignende greier... Ikke noe fancy ;-)

Skrevet

Jeg har hatt noe lammeull, men ikke sånne dyre flotte greier. Har håndvasket dem jeg!

Skrevet

Jeg ser aldri på lappen og vasker i vei, og det går alltid fint - bortsett fra at jeg akkurat har ødelagt et skjørt, men det var ikke i naturfiber.... men alt som er naturlig vasker jeg selv, og det går så fint så fint... nesten...

:-)

Skrevet

Rensing er noe mas. Jeg tar sjansen på å putte alt i maskinen på ullprogram. Har ikke sååå dyre plagg at verden raser hvis det går galt.

Skrevet

Og så er det meg da...som går store sirkler rundt tøy som er merket rens...ikke vask...

Og det er bare de der få "må ha plaggene" som slipper unna med rense anvisning...

Men jeg tror at om den genseren din er veldig fin, og du liker den godt, ville jeg enten renset den....(mye mas) eller vasket den forsiktig for hånd...

(Husk å la den tørke liggende, og ikke hengt opp...om du ikke har intensjon om å endre fasongen på den i utgangspkt. *smiler*)

Skrevet

*ler*

Siden genseren blir lengre og SMALERE når den henger, tror jeg heller at jeg strekker den i bredden og legger den pent og flatt ;-)))

Skrevet

Må og må fru Blom............Næmen vennen min, det er jo sånn vi jenter har skjønt hvordan vi bare må kjøpe en ny en.......fordi den andre ble så veeeldig liten i vask;-)))

Skrevet

hihihi.... Tar sjansen på å vaske på ullprogram... Følg med i neste episode ;-))))

Skrevet

shopping shopping shopping;-)

Og hva skal vel du med ullgenser i Thailand????

Hehehehe.................:-))

Skrevet

"Det som ikke tåler vaskemaskin eller oppvaskmaskin er ikke verdt å ha" er mottoet her i huset... Vask det og hvis det går i stykker har du en glimrende anledning til å kjøpe noe nytt...

Jeg er forsiktig med å kjøpe ting som må renses eller strykes...

Skrevet

Nå er de vaska og ligger til tørk :-)

Så ut som at det gikk heeeeelt fint.... hehehe

Skrevet

Det var jenta si, det - heeelt etter mitt hjerte! Legger også til at det må tåle tørketrommelen!

Skrevet

Innlegget over her var altså til Tonetroll - men det var jo flott at det ser ut som det har gått bra med genseren, da!

Skrevet

Det meste går i tørketrommelen her i huset :-))))

MEN jeg tenkte disse to genserne skulle slippe ;-)

Skrevet

En liten oppdatering....

Genserne er dampet og helt fine! Jippi :-)

Skrevet

Synd da bæibi, da har du ingen unnskyldning til å kjøpe ny....;-))

Skrevet

Å joda ;-) DET ER JO SOMMER SNART, KLATTEN ;-))))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...