Gå til innhold

Hvor lenge sov(er) babyen på samme rom som dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

En venninne sa til meg at nå er det da på tide at Jojo får eget rom... Og en annen sa at hennes baby skulle sove på deres rom ihvertfall til han er ca 15 mnd....

Jojo er ti mnd nå....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De har flyttet på eget rom når de var fra 1 til nærmere 2 år.

Skrevet

Babyen????!!! Hehe... Tutta er snart 17 mnd, og bor inne hos oss enda! Og det skal hun jammen meg få lov til inntil hun sover hele natta! Oppe 2 ganger pr. natt enda... Blir bare slitsomt om jeg må stå opp og løpe inn til henne på ett annet rom..

Skrevet

Hihi... Tror Jojo kommer til å bli omtalt som babyen til hun blir konfirmert...... ;-)))

Skrevet

Det står nok Leah i fare for også... i og med at hun garantert blir siste baby i min generasjon!

Skrevet

Jojo blir nok max bortskjemt...................................... Mammaen prøver å være konsekvent, men pappaen................... Sukk....

Skrevet

lillebror sov på eget rom en periode fra han var 1,5 til 2, men det var så mye uro om natten at han flyttet tilbake. Nå er han snart 4 og sover ennå inne på vårt rom, men nå er ny seng kjøpt og gutterommet han skal pusses opp og han er motivert til å flytte inn på eget rom så nå er det like før. Jeg synes det er helt uproblematisk å ha barna inne på vårt soverom,Vi har en madrass tilgjengelig slik at hvis noen av de andre barnba trneger litt "trygghet" om natta kan de også komme inn.

Skrevet

Jeg hadde han store inne hos meg til han var to år, men hun her nye...

ikke evt jeg, men jeg tror hun har godt av å sove på eget rom, hun er helt annerledes, hun for eksempel ikke en gang, etter fylte en uke, sovnet verken på meg eller ved meg. hun blir vill i nikkersen og vil leke og snakke og forske, men når hun er lei blir hun dritsur og sier: "jeg vil heller ligger der borte helt alene, da sovner jeg så godt..."

hun er jo bare 8 mnd. liten ting som helst vil sove selv og alene... hun våkner av at vi legger oss... av hvisking av dyna av døra av ... :-)

alt våkner hun av , så hun har det nok best på eget rom, men hun får bli der inne til jeg klarer å legge henne et annet sted :-)

så får vi se da, om det skejr før hun blir tolv ;-)

Skrevet

Storebror var faktisk bare to uker han. Dørene var åpne og rommene vegg i vegg. Minstemann var ca 7 mnd. Jeg synes ikke det er så viktig hva andre gjør. Jeg sover dårlig med barn på rommet, men hvis det er greit for alle. kan man jo sove sammen så lenge man vil :-)

Skrevet

Mitt tips er å flytte Jojo ut fra soveværelset når hun er klar for det, ikke når andre mener det er riktig...

Hvert barn er forskjellig, med ulike behov og personlighet. Noen barn har stort behov for tryggheten det er å høre foreldrenes pust etc, andre blir bare forstyrret av det samme...

Og så er det foreldrenes behov som må tas med i vurderingen. Hvordan påvirker det dere å ha henne der, eller ikke ha henne der?

Søvn er viktig for store og små, og den beste måten å få søvn nok, er den som er riktig for dere!!!

Skrevet

Tror jeg er litt sånn delt på dette... Ja takk begge deler?? hihihi...

Kjenner meg veldig igjen i det Dritgrei sier... Jojo trenger IKKE kroppen min for å sovne! :-) Blir helt vill hvis jeg har henne i senga med meg... MEN heldigvis; På fly skjønner hun at mammas fang er greit! Puh...

Hun blir nok på rommet vårt ei stund til tenker jeg ;-)))

Skrevet

Sover på samme rom som oss, han er 16 mnd. Er nok av praktiske årsaker, lettere å strekke ut armen og plugge i smokken, enn å stå opp for å gå helt over loftstua midt på natta:))

Skrevet

Lillesnuppa har sovet på eget rom fra hun var 5 mnd. Skal innrømme at "ho mor sjølv" hadde veeeeldig dårlig samvittighet den første natta for at lille snuppa måtte sove alene. Hovedpersonen selv brydde seg imidlertid overhodet ikke, og sov som en stein fra første natt. Nå er hun 10 mnd og går under navnet "Syvsoveren" her i huset. Legger seg først, og står opp sist.

På generelt grunnlag mener jeg allikevel at det må være opp til den enkelte å avgjøre når barnet skal på eget rom. Jeg tror en selv finner ut av når det passer...

Skrevet

De to største mine sov på eget rom fra henholdvis 7 og 6 mnd. Men lille rosa koser seg med mamman og pappan ennå og hun er snart 11 mnd. Da jeg luftet ideen om å tenke på å flytte over på eget rom, steilet pappaklatten og satte foten ned. Det var han IKKE klar for ennå, skumle greier mente han, og jeg har det så koselig med alle gryntelydene hennes så vi styrer ikke med det ennå vi. Det merkes den dagen det ikke fungerer lenger alikevel, og som phantomet sier, det er individuelt hva som er best:-) En ting er ihvertfall sikkert, de har ikke vondt av å sove sammen med oss gamlisene:-))

Skrevet

hi hi her har snuppa ligget i egen seng på eget rom siden hun var 2 dager gammel. Er litt over året nå.

Deler soveromm på hytta. pga. at vi der har kun ett rom.

Skrevet

Theodor sover på mammas rom enda. Han er snart ett år og mammaen hans har tenkt å ha han der en stund til... (Hadde ikke mamma hørt så dårlig så hadde det nok blitt flytting om ikke så alt for lenge...) Det er kos med småttiser på soverommet, og så hadde det noen ganger vært deilig å kunne skravle, lese og elske uten å være redd for å vekke noen!

Skrevet

Gutten vår sov på vårt rom til han var 2 år. Han sov i samme seng som oss de første 7 ukene, og resten av tiden i vugge/egen seng.

Skrevet

Her har vi ikkje so stort valg, for vi har ikkje fleire rom................

-så når snuppa skal ha eige rom må vi ha fått større plass. og sidan det er mat to gongar pr natt enda :-( -ho er 6 mnd , så er det enklast å ha ho ved sia av senga, syns eg.............

Skrevet

EldsteMann sov på samme rom som oss til vi flytta. Da var han nesten 2 1/2 år, og han gledet seg til eget rom i nyhuset. LilleSnupp spratt inn på eget rom da hun var ca 6 mnd. Trollmora hadde vært borte på en overnatting. Siden hun ikke hadde etterspurt noen nattpupp den natten ble hun sporenstreks flyttet inn på eget rom. Deilig for min del da jeg sover dårlig og våknet bare barna snur seg i senga.

Du må jo bare se hvor lenge du ønsker å lille jojo inne sammen med dere og vurdere om det fornuftig å flytte på babyen :o)

Skrevet

Ikke hør på venninner, men gjør det når det kjennes rett ut for deg og Jojo, du! Her har alle flyttet ut rundt 8-10 mnd. Merker da at både de og vi sover bedre uten forstyrrelser. Men altså - smak og behag!

Skrevet

Hmmmm.... Enn underholdningen på mårran da?? Hun gjør jo så mye rart at jeg ler hver morgen.

Nå har hun funnet ut at det er godt å gnage på kanten av senga... Prøvde på en forsiktig måte å få henne til å forstå at det ikke var noe særlig... Utspekulert er hun! For etter å ha oversett mine tapre forsøk noen ganger, så hun lenge på meg, og så gnagde hun stille stille så man nesten ikke merket det ;-)))

Skrevet

Lillegull var 8 mnd, hun ble vekket hver natt fordi ehh........pappan snorket ;-) men hun liker faktisk best å sove alene og hvis hun våkner ligger hun å småskravler og ler litt før hun sovner igjen :-) veldig søt da

Skrevet

Vi samsover med våre til de er 1 1/2 - 2 år, så sover de i egen seng på vårt rom omtrent like lenge til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...