Bocajena Skrevet 25. februar 2007 #1 Skrevet 25. februar 2007 Gutten min på snart 5 måneder fikk smake litt risgrot for et par uker siden, dette bla. fordi han hadde diare og jeg leste et sted at det kunne virke stoppende. Det funket jo veldig bra, for siden det så har han ikke hatt avforing. Noen råd i forhold til hva jeg kan gjore nå som han tydeligvis er forstoppet???? Han virker ikke veldig plaget, men jeg tenker at når det nå har gått to uker, så kan det hende at jeg bor hjelpe han litt??? Håper noen kan gi noen gode råd!
MammaDilla Skrevet 25. februar 2007 #2 Skrevet 25. februar 2007 to uker var jo litt vel lenge...jeg ville prøvd med litt sviskesaft. Og så ville jeg nok kontaktet helsestasjonen for råd siden det har gått så lenge.. Du kan jo også prøve å stimulere endetarmsåpningen med et termometer. Før det forsiktig inn og ut og roter litt på det. Ikke lengre enn ca en cm. Det kan også sette fart på saker og ting
Gjest Skrevet 25. februar 2007 #3 Skrevet 25. februar 2007 Maltekstrakt i melka har jeg hørt er et tips
Gjest Skrevet 25. februar 2007 #4 Skrevet 25. februar 2007 Jeg pleier å gi noen gode doser av malt og sviskemos/saft når det har gått et par dager uten avføring. Da pleier det å komme;-)
♡ A & E ♡ Skrevet 25. februar 2007 #5 Skrevet 25. februar 2007 en t-skje malt per 100ml melk eller litt sviskepure (fungerer litt bedre enn sviskesaft men er mildere på magen enn malt) Gutten vår får hver dag litt malt og ca 1/3 glass sviskepure og han er 7 mnd. Begynte m malt da han var ca 5 mnd og sviskepure da han var rundt 6)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå