Gå til innhold

hvorr ille eer egentlig dette...?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fant ut (blant flere andre ting!) at samboeren min lørdagskveld/natt da vi var ute (møttes etterhvert, så va var ikke sammen heele tiden), har flørtet og anskaffet seg nr. til en jente, bedt henne og venninnen m på nach og kino dagen etterpå, og til slutt holdt på - etter mye mldingskontakt frem og tilbake - å sende en mld der det skulle stå "faen du er så deilig!". (denne lå skrevet, men ikke sendt, åpen på tlf hans etter at han hadde sovnet, og det var slik jeg begynte finne ut av alt dette + mere til som jeg ikke orker skrive om akurat nå.) Tlf.nr. var lagret som "Deili" på mobilen hans.... alle mld ellers var slettet, men fant all info på loggen til telefonen.

Jeg var altså i samme lokale da han har flørtet og alt dette med denne/disse jentene. I tillegg spurte jeg da vi var på vei hjem "hvem melder du med?" fordi han satt helt oppslukt i mobilen. Som svar fikk jeg "søsteren min". han har ikke sendt en eneste mld til søsteren i følge loggen på mobilen.

Ble kanskje litt rotete skrevet, men...

Hva synes dere om dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes det er ille, for det viser at han ikke har respekt for deg

Personlig mener jeg at respekt er det viktigste i et forhold. Mangler respekten, er det ikke noe forhold igjen.

Er du gravid? Da er det i så fall enda verre. Jeg kunne aldri vært sammen med en sånn fyr.

Skrevet

ja, er i uke 33, har termin i april.. jeg fatter bare ikke hvorforr han gjorde det.

i allefall, tusen takk for svar. det betyr så mye for meg at du aner ikke... du har jo helt rett i det du skriver. er bare så vanskelig å akseptere det faktum at kjæresten din faktisk ikke har respekt for deg.

er jeg som har skrevet tråden "Stor sorg..", så det er liksom samme historie da, men litt mer skrevet in the heat of the moment, for å si det slik..!

Skrevet

Det er jo tydelig at han ikke har noen sperrer, når han faktisk sjekker opp andre jenter med deg tilstede. Og når du i tillegg er gravid med barnet deres. Det er ikke uskyldig når han kontakter en jente pga at hun er deilig, og ber henne med ut. Tviler på at dette hadde endt med en uskyldig flørt, og det gjør vel kanskje du også?

Om du har funnet noe som er enda værre på telefonen hans, er det vel ikke særlig tvil om hva du bør gjøre. Jeg har selv vært alenemor, og det er det beste valget jeg har tatt. Eksen min hadde etterhvert null respekt for meg, og fikk en slags panikk over å skulle bli far. Tror ikke det kommer noe godt utav å fortsette et forhold der den ene parten så åpenlyst driter i den andre partens følelser, for dette er faktisk ikke noe som kan hende med hvem som helst. Hadde det vært så enkelt som at han hadde sendt noen meldinger etter å ha blitt smigret over uventet interesse, uten å legge noe mer i det, hadde det vært noe annet. (Selv om ikke det heller er akseptabelt).

Skrevet

Hadde jeg vært i nærheten av deg, skulle du fått en stor varm klem hos meg jenta mi, føler virkelig med deg i den jævlige situasjonen du har havnet i.

At samboeren din har skamvett nok til å flørte med andre jenter, når dere venter barn om ikke så altfor lenge finner jeg kvalmende. Hvis ting ikke har vært helt bra mellom dere den siste tiden, syns jeg måten han har valgt å "løse" problemet på er enda verre! Skam for ekte mannfolk!

Hvordan er stemningen i huset nå...?

Klem

Skrevet

takk for alle svar....

helt jævlig stemning i huset nå. han er oppå det hele så dårlig etter i går (var selvfølgelig litt alkohol inni bilde for hans del, og blir lett dårlig), så han er jo ikke i form til å begynne å rydde opp i dette han har stelt i stand.. jeg går rundt å vet ikke helt hva som skjer den neste timen, den neste dagen... i morges da vi diskuterte som fullt, var faktisk han den første som sa "dette er SÅ over", og det gjor jo bare meg enda sikkrere på at 'ja, det er nok det..!'. han var så forbanna for at jeg hadde funnet det der på mobilen hans, det var det eneste han greide tenke på.. og alt har jo selvfølgelig en grunn....... ! det finns alltid noe å skylde på.... !

jeg vet at det er grunner til at ting har blitt som de har blitt, og at han ikke har verdens beste selvtillit.. men det kunne vært løst på andre måter.. han fortalte også i dag at han har flørtet på sms og msn med diverse jenter den siste tiden (etter jul tror jeg). ingen spessielle, bare sånn for å få annerkjennelse og litt oppmerksomhet. JEG ville gi han den annerkjennelsen, men fikk det tydeligvis ikke til....... :(

synet av den mld han egentlig skulle sende (han lå med mobilen i handa og hadde sovnet, så..) sitter som klistret i hodet mitt. kjenner tårene presse på bare jeg tenker på det.

er så uendelig gla jeg har denne siden hvor man kan skrive ned tanker, og faktisk også få respons tilbake...! takk, takk, tusen takk.....!!

Skrevet

Meg igjen som skrev siste innlegg som Anonym.

Forståelig at det er dårlig stemning hjemme nå, men det er jo ikke din feil selv om det ikke virker til at din samboer har tatt over seg at det er hans fortjeneste at det er helvete løs mellom dere. Jeg sier ikke at du har gjort alt riktig, men jeg syns ikke noen fortjener å bli bedratt uansett om de ikke har gjort ting riktig. En fortjener å få beskjed om hvor forholdet er på vei, og en rettferdig slutt før vedkommende som ikke trives bryter ut og finner andre.

At han blir sint fordi du har funnet meldingene på mobilen hans, tilsier jo bare at han prøver å skyve skylden over på deg - få vekk fokuset fra seg selv og sin utroskap. Hørtes jo ikke akkurat noe uskyldig ut, når han skal legge seg ved siden av deg og sende meldinger til ei dame han har møtt på byen under navnet "Deilig" på sin egen mobil. Greit at mange gjør og sier dumme ting i fylla, men utroskap har ingen unnskyldning. Da bør en jo absolutt ta forbehold om hvordan man i verste fall kan reagere på alkohol. Syns ikke det høres ut som samboeren din er særlig lei seg for det han har utsatt deg for heller, når han reagerer med å bli SINT på deg for noe han egentlig bør være jævlig lei seg for å ha gjort mot deg.

Det at han slenger ut at dette ikke er første gang, er jo i allefall ikke til hans egen fordel om han har litt skamvett. Ganske tydelig at han ikke eier verken vett eller samvittighet for noe som helst. Igjen, verdens feigeste unnskyldning at man søker andre for å få det man mangler hjemme - selvsagt ikke noe ukjent, men utrolig utrolig feigt. Når alt som skal til er en samtale med deg om hva som mangler, eller å veilede deg til å gjøre ting riktig. Et forhold skal jo ikke bare gå en vei, det skal jo gå begge veier og det hjelper jo lite om det bare er én av dere som jobber for å få det til å fungere. Han, som har vendt seg bort og søker trøst hos andre har vel signert under på at han ikke var den personen i allefall...

Jeg har ikke ord for hva jeg kan si for å trøste deg. Dette var jo det siste du trengte å få servert nå som du er gravid med hans barn og alt, men samtidig like greit for at du skal se for en drittsekk du egentlig bor med før det blir enda mer komplisert og vanskelig. Har han ikke bedt deg om unnskyldning eller noe...?

Skulle bare mangle, jeg prøver alltid å komme med innspill her inne hvis jeg har mulighet for å kunne svare. Føler at alle som skriver inn innlegg her har rett på et svar - det er siste håp for å få innspill eller høre andres meninger for mange.

Skrevet

At han prøver å skyve skylden over på deg, er ikke bare urimelig men også utrolig feigt og umodent gjort. Det minste man skulle forvente var at han hadde vett til å virkelig krype for deg nå, og innrømme at han har oppført seg som en idiot. Uavhengig av om han ønsker å fortsette forholdet eller ei, burde han ha såpass skamvett.

Synes det er ille at du går rundt og venter på hans beslutning. Du sier at du vet ikke hva som skjer den første timen eller de første dagene. Det du heller burde bestemme deg for er at ingen skal få behandle deg og barnet ditt sånn, for han sviker jo også barnet deres ved å behandle deg så dårlig. Hadde jeg i det hele skullet vurdere å ville fortsette forholdet, hadde han måttet lagt seg rimelig flat. Og tatt avstand fra egen oppførsel.

Det er faktisk mye lettere å være alene med et barn, enn å ha en dårlig partner. Og du tror vel ikke at han hadde akseptert tilsvarende oppførsel fra deg?

Skrevet

Lagre mora hans sitt nr under "Deili", så får han seg en smekk! Stakkar deg, syns dette er bra ille, man gjør ikke sånt i et forhold.. :/

Skrevet

Et triks jeg har gjort, som faktisk funker utrolig bra er følgende:

Fant et nummer på mobilen til en eks som jeg var usikker på. Lene Drammen stor det. Jeg gikk inn og endret nummeret til min bestevenninnes nummer (som han ikke kan) men fortsatt med navnet Lene Drammen. Neste gang han sendte melding til Lene, ringte venninna mi meg og vi ble enige om hva vi skulle svare. På den måten er det faktisk ganske enkelt å finne ut som vedkommende driver med noe muffins!

Dette har også flere av venninnene mine benyttet seg av. Word!

Skrevet

det der adde jeg faktisk ikek akseptert..ikke klart å leve videre med heller...

ser ikke på det der som en uskyldig flørt når han avtalte å møte henne dagen etter...

gjør hva du føler er best..og ikke bli bare pga den lille..det ender aldri bra uansett!

lykke til...

og en stooor klem til deg!

Skrevet

Dette er jo helt vanvittig! Forferdelig respektløst også. Flytt ut til en venninde/familiemedlem de nærmeste dagene og be han tenke igjennom hva ham vil med seg selv, barnet som kommer og deg.

Skrevet

Hei!

Har selv vært gjennom en ekkel periode med sjalusi, sjekking av mobil m.v.

Vil bare spørre: Var det noe muffens med denne Lene da, eller var det bare noe uskyldig?

Skrevet

Hei. Ser du har fått veldig mange svar, men jeg vil også skrive for jeg kjenner meg litt igjen både i din og hans situasjon.

Jeg ønsket å gå fra min samboer leeenge, startet før jeg ble gravid. Årsak: 1.jeg var ikke forelska i han, 2.nesten totalt fraværende sexliv, 3."vanlige" samlivsproblemer som vi ikke kom så langt i å løse.

Men, jeg prøvde og prøvde å få det til å funke siden vi skulle ha barn, men både under graviditeten og etter barnet var født prøvde jeg jevnlig å avslutte forholdet, men klarte ikke å gjennomføre det. Han visste hele tiden at følelsene ikke var tilstede, og alt det andre som hva problematisk og hva han kunne gjøre med det. Han klarte aldri å ta tak i noe av det, det var jeg som jobba og jobba med forholdet.

Nå er barnet vårt over ett år og jeg har endelig klart å bryte ut. Dessverre, for han og omgivelsene, var det at jeg møtte en annen som utløste bruddet, jeg klarte det ikke før. Han nye er en gammel venn og ungdomskjæreste som jeg møtte igjen og vi hadde telefon- og mailkontakt, og møttes et par ganger (uten at vi gjorde noe fysisk). Da jeg innledet "forholdet" til han nye visste jeg at jeg endelig skulle klare å gå fra samboeren min. Pga visse omstendigheter måtte jeg vente noen uker med å fortelle det. Så, noen dager før "planlagt brudd" så (eks)samboeren min inboksen på mailen min... Som du skriver om din samboer; jeg viste ikke anger. Det var fordi jeg ikke angret. Jeg mener ikke at det jeg gjorde var riktig framgangsmåte, men det eneste jeg angret var at jeg ikke hadde klart å gjennomføre bruddet før.

Nå er det vanskelig for oss pga vi ikke blir enig om barnefordeling, har vært på mekling så nå går det videre.

Så til DEG da:

Håper du ikke har misforstått meg og tror jeg støtter han, det gjør jeg ikke!!! Men ut fra min egen erfaring og det du skriver tror jeg at deres forhold er følelsesmessig over allerede.

Det må være helt forferdelig å avslutte et forhold rett før fødsel, men hvis forholdet er så dårlig nå vil det sannsynligvis komme mange skuffelser fremover. Mht barnet og barnefordeling er det ofte enklere å gjøre det nå...

En annen ting, hvis det nå er DU som går fra HAN, er det jo han som blir dumpa - og det er jo et psykologisk overtak i det også. Og kanskje, kanskje han da etterhvert får tenkt seg om og kommer angrende tilbake?

Uansett, lykke til med alt! Håper det går bra med deg.

Skrevet

sorry men eg syns d e veldi ille.eg hadde aldri villa fortsetta forholde.nå vett jo ikje eg alt men d virke ikje som om han respektere deg?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...