Gå til innhold

ultralyd i morgen,gruer meg

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg veit jeg kommer til å bli "dømt" med dette innlegget. likevel.

jeg har en gutt på 2 år. venter nummer to. og dette blir, sier min samboer, den siste...derfor har jeg så lyst på ei jente. og føler meg ekkel og egoistisk som tenker dette. veit at dette har vert tema her før,altså, men jeg må bare uttrykke litt tanker rundt dette.

selv ville jeg hatt 4 barn, minst, om jeg fikk bestemme. men nå sier samboer stopp. og jeg er helt sikker på at dette er en gutt, helt likt svangerskap og jeg har skikkelig FØLELSEN av gutt. jeg hadde også håpt på gutt, sønn at sønnene mine kunne vokse opp som to tette brødre, tenker veldig fine tanker om akurat det, men når jeg veit at dette blir siste, tenker jeg egoistisk og tenker at jeg ønsker meg virkelig ei jente.

og så er jeg så redd for reaksjonen min på ultralyd i morgen, selv om jeg er veldig innstilt på at det er gutt, etterpå skal liksom meg og samboer kose oss, lage god mat, feire, jeg kjenner bare at jeg kommer til å ha en viss bitterhet i forhold til han, og dette sliter på meg:

det er han som bestemmer kjønn, og han som bestemmer at nå er det nok barn.

jeg veit at andre tanker burde oppta meg nå, er barnet friskt og sånn, jeg tar det absoulutt ikke som en selvfølge, likevel kjenner jeg på disse tankene...

jeg skulle ønske jeg gleda meg til ultralyd, at det var en opplevelse vi såg fram til sammen, men nå er jeg full av hormoner og tenker så LANGT frem at jeg ikke klarer å glede meg.

tenker at det er min siste sjanse til få ei datter osv. og ei datter ønsker jeg meg veldig.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

D KAN jo hende sambo ombestemmer seg om noen år da, er ikke sikkert løpet er kjørt :)

Trodde heller ikke jeg skulle ha fler enn to, men nå er nr 3 på vei. Vet ikke om d er gutt el jente, men bryr meg ikke om d heller, d er en baby til jeg ønsker meg. Hadde vært gøy med jente ja, siden vi har to gutter, men jeg kommer til å elske barnet uansett, så d er liksom greit :)

Jeg tror du kommer til å bli glad jeg, når du får se den lille kroppen som spretter rundt inni deg, snopp eller ikke ;)

Skrevet

Veit du hva?

Ikke tenk så mye på at dette kanskje er din siste...

Jeg vet om mange som har sagt stopp for mange år siden også blir det bare til at de sammen bestemmer seg for å få ett barn til noen år senere...

Så ikke ta sorgene på forskudd.

Når det gjelder kjønn så kan jeg faktisk skjønne deg. Man går og ønsker seg ett av kjønnene mer enn det andre, men når det kommer til stykket så spiller det jo faktisk ingen rolle.

Og ja jeg har tenkt tanken selv at.... Det er jo faktisk mannen som bestemmer kjønnet, men jeg vet også det at egget er faktisk med på å bestemme HVEM AV SÆDCELLENE som skal få lov til å trenge inn.

Så kan jo si det er et delt valg.

For egget "undersøker" sædcellen før hun lar den slippe til.... Viser forskninger.

Men jeg var selv på ultralyd for 14 dager siden og vi ville ikke vite kjønnet, men det var helt fantastisk.... Så jeg bryr meg egentlig ikke om kjønn, men om jeg kunne velge hadde jeg ønsket meg en jente.

Men når gutten\jenta mi ligger oppe på brystet mitt for første gang så tror jeg ikke det spiller noen rolle hvilken kjønn det ble eller noe som helst... Da er det barnet det vakreste man har sett....

Men jeg skjønner at det ikke er lett å la være å tenke på. Men slapp av litt.... Prøv å tenk positivt rundt det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...