*mamma til prinsesse vil ikke* Skrevet 25. februar 2007 #1 Skrevet 25. februar 2007 Vi sliter litt med 5 åringen. Han skal bare spille, og hele tiden går med til å vente på å få spille (han har begrenset spilletid). Vi forsøker å få han til å leke og bruker ganske mye tid på å leke sammen med han. Men han vil ikke leke med mindre vi leker sammen med ham og det har vi ikke mulighet til hele tiden. Så da begynner masingen og kjedingen. Han kjeder seg og går i ring på gulvet. Er så slitsomt og stemningen i huset blir deretter. Trenger råd. Føler vi har kjørt oss fast. Hvordan motivere barnet til å leke alene?
Mor til en stor og en liten Skrevet 25. februar 2007 #2 Skrevet 25. februar 2007 Hvor mye får han spille pr.dag elle uke? Jeg mener personlig at en 5 åring ikke trenger avsatt spilletid,syns de er altfor små til det. En 5 åring burde heller utvikle krativiteten sin med å leke og tegne,male etc..... Spilling skal være noe man gjør som noe ekstra, en gode eller som en belønning. Syns de er altfor små til å spille regelmessig. Selvfølgelig vil det å spille føre til apati,at de ikke er istand til å aktivisere seg selv. Og barn har også bare godt av å kjede seg en gang iblandt og det får vi voksne tåle. Men det er da min mening.
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2007 #3 Skrevet 26. februar 2007 Går han i barnehage?? Hvis ikke burde dere vurdere det. Hvis han gjør det og likevel ikke liker å leke, kan dere prøve å motivere han med "premier" Hvis han leker alene i feks 15 min får han klistermerke eller noe annet som han liker. Etterhvert kan det være belønning i slutten av uka samtidig som leketiden øker. Han må rett og slett lære å trives i eget selskap.
robinboy Skrevet 26. februar 2007 #4 Skrevet 26. februar 2007 Hvis du ikke vil at han skal spille, og spillinga bare fører til at stemninga i huset blir dårlig, syns jeg du skal kvitte deg med hele dritten! Da blir han sur i en uke, og så må han jo finne på noe annet. robin, the boy wonder
nicoluca Skrevet 5. mars 2007 #5 Skrevet 5. mars 2007 Noe som funket for meg var å rose han veldig når han satt å lekte alene på rommet!! Jeg sa : Du er så flink til å leke du!! Gikk forbi rommet og tittet inn og sa Så fint det du lager!! Du er jammen flink! rose dem!! Det funker!!!
*mamma til prinsesse vil ikke* Skrevet 17. mars 2007 Forfatter #6 Skrevet 17. mars 2007 Vi har forsøkt å rose han masse og vi har forsøkt å leke sammen med han for så å forberede han på at om så og så lang tid, så skal vi voksne gjøre noe annet. Han bryter opp av lekingen hver gang. Flere tips?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå