Gå til innhold

begynt med nattmat igjen...?

Anbefalte innlegg

Skrevet

snupp begynte sove rundt før hun var to mnd gammel.helt av seg selv. nå når hun er blitt fire mnd skal hun plutselig ha mat kl 3 på morgenen. hun spiser hver andre time hele dagen, og mer av den tykke enn den tynne, så hun får nok mat.

er dette slik de små bare gjør eller kan jeg gjøre nnoe med det? jeg prøvde å overse henne i natt, men gav opp etter ca 1min fordi jeg var så trett.. kommer jo ikke til nekte henne mat heller.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

økedøgn kanskje??

hos oss begynte en ny tidsregning da småen ble 4 mnd. før det sov han stort sett hele natta.. og etter det har han ikke gjort det! krysser fingrene for at det er økedøgn!!

Skrevet

hvor stor er hun da? kan jo hende hun begynner å trenge litt tyngre mat,,,?

Skrevet

nei, det er nok desverre ikke det. da spiser hun hver time ;O) hadde ikke tenkt tanken på det engang jeg.. har de det ofte etter fylte fire mnd? sånn generelt sett?

jeg ble så bortskjemt med å sove hele natten og vil ikke, men får vel, innstille meg på nattmat igjen.

Skrevet

synes du skal vente en stund og se hvordan det går før du evt bestemmer deg for å starte med grøt. hvis du er vant it å sove så klarer du noen netter med amming!!! vi har alltid samsovet (legger seg i egen seng og kommer over 1.gang han våkner etter at vihar lagt oss).

Skrevet

ja, sånn sett er det ikke noe problem. det er derfor jeg ikke skal "avvenne" henne hvis hun vil ha nattmat.. ;O) vil hun ha mat får hun mat, ferdig med det. (det er bare latskap for jeg våkner av hvert minste knyst).jeg bare lurte på om det kanskje gikk over igjen.

hun er 60.5 cm og 6,2kg. var 3,2kg/49cm når hun ble født, så hun vokser som hun skal.

grøt? det har jeg ikke sett for meg at jeg skal begynne med før om to mnd, hun er jo så liten. og vil helst ha transkjeen oppned, for da er den lettere å spise på..hehe. ser for meg det med grøt...;O)

Skrevet

fra å sove fra 20-05 satt han huset på hodet med å begynne å våkne 40 min etter han var lagt. og stort sett hver time hele natta. da var han rundt 4 mdn. etter 2 uker med "økedøgn" hvor han spiste hver 1-2 time hele døgnet (pust pg pes) så begynte jeg med grøt. han hadde lagt fint på seg hele tiden. jeg var utslitt og desperat etter søvn. det hjalp ikke i det hele tatt. og skulle i ettertid ønske at jeg fullammet lenger. han fikk tenner 2 mnd etterpå, og tror faktisk at det var det som plagde han. så mitt tips til deg er å ta livet litt med ro-.og la henne spise så mye som mulig pupp.

det går sikkert over igjen av seg selv-hvis ikke så er det vel bare sånn det er å ha barn... trodde jeg hadde fått den babyen som bare skulle sove og var litt småhøy på pæra. men der tok jeg feil:)

Skrevet

takk for svar ;O)

som sagt hadde jeg ikke tenkt å begynne med grøt før om to mnd, og nå skal jeg ihvertfall vente.

jeg er av den typen som tar livet med ro og ting som de kommer. ;O) jeg finner vel ut på neste veiing om det er for nytten eller kosenes skyld hun liker nattmat igjen. ;O)

Skrevet

ja så lenge babyen er fornøyd og legger på seg:)

høres jo ikke ut som at det skal være noe problem.

jeg er hun som aldri får nok søvn, og ble helt stressa når han slutta å sove.. det blir ikke to tette på meg for å si det sånn:)

Skrevet

hehe, nei, søvn er superviktig! snuppa skulle ha mat i tre tiden og i firetiden begynte bikkja å vandre fra rom til rom, med lange klør på parkett...lå i det lengste og håpet han skulle legge seg ned, men han gav seg ikke før jeg stod opp og koste med han.gammel hund som ikke pleier å bo hos meg, men hos faren min. og da da klokken var halv ni kom det et stort bjeff fordi han er vant til å være "enebarn"og han mente snupp fikk all oppmerksomheten.

halv ni søndag morgen..tenker naboene er fornøyde...;oP

men nå sover begge så sofa, her kommer jeg! ;O)

ha en fortreffelig søndag!

Skrevet

min lille sover i timesvis på veranda på formiddagen. rompa sitter fast i sofaen..ja burde kanskje få gjort noe! sambo på jobb!

vi sto opp kl 0630;) gjeeeesp!!

ha en super søndag du også!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...