Gå til innhold

Dere som har hatt nattavvenning...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mange mnd var babyen da dere hadde nattavvenning? Hvor lenge gråt han/hun første natta og hvor mange netter tok det? Tok dere skrikemetoden eller en mildere metode? Hvis dere ikke tok skrikemetoden, hvordan trøstet dere babyen? Tok han/hun med i din seng og trøstet der?

Dette var ting jeg tenkte på i natt da jeg satt stup trøtt etter nattammingen og ventet på at min lys våkne baby skulle sovne.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette er andre gangen vi har nattavvenning... 1 barn tok det tre dager og vips ferdig med det... var inne og trøstet sang osv ved behov.. 3 natten sov hun over og aldri fått mat siden...

MEN lillegutt har spist maaange måltider og vært urolig om natten siden han ble født... begynte såvidt med å trappe ned på måltider for en mnd siden og vi har laaange og slitsomme kamper ennå... Dette er slitsomt!! Gjort ting på nogenlunde lik måte med at de får trøst/sang osv ved behov..

Lykke til

Skrevet

men hvor gamle var barna dine, og var det du eller pappen så trøstet osv ? ga dere vann ?

huff, jeg gruer meg til dette

Skrevet

Ingen som har noe mer å si om dette?

Skrevet

vi driver med nattavvvenning nå i disse dager..lillegutt er litt over 6 mnd...fikk beskjed av helsesøster på fredag at nå var det på tide å gjøre og vi skulle bare la han ligge og skrike for han ligger på eget rom..for nå var det på tide at mamman fikk sove om nattan hun også.hehe

Skrevet

vår gutt er akkurat 6 mån nå.. sist uke sov han over nattmåltidet av seg selv to netter. natten etter det våknet han til vanlig mat-tid, men da hadde vi bestemt oss for å ikke gi noe. jeg gikk inn og ut av rommet, tuttet, gav litt vann, sa natta og slikt i ca en time tror jeg.. var aldri noen hyl grining heller. mer suttring. natten etter det var det mye kortere tid og nå i natt var det kun tutt en gang så sovnet han igjen.. er spend på hvordan de gå i natt som kommer..

Skrevet

dere er flinke. jeg gruer meg sånn!!!!

Skrevet

orker ikke mer natt mat, det er bare så enkelt som det:-) nå er det nok, og siden han ikke har gjort med ut av det enn han har, så regner jeg med at han er klar for det nå..

Skrevet

men.... hvor lenge lar dere barna gråte ?

Skrevet

Må berre bytte denne tråden oppover. Håpar det er fleire som kan svare..

Tulla her er 6 mnd i dag, og no MÅ eg berre nattavvenne ho. I natt fekk ho mat 3 ganga!! Og det er jo jølvsagt min feil som legg ho så lett til brystet, men det er ikkje lett når eg er så trøtt... Men blir jo ikkje mindre trøtt av å amme x antal ganga om natta heller. ho har jo ikkje behov for mat om natta, men vanen er der.

Skrevet

min var 8mnd..kanskje litt treig ja:) men visste ihvertfall han ikke burde være sulten etter 4 måltider til dagen! (grøt x2, skive, middag)

jeg ga han flaske med vann, det ville han ikke ha, og la seg igjen..etter tre netter, nermest helt uten gråt..så slutta han å mase om mat:o)

Ikke noe problem her ihvertfall, men ver sikker på at babyen får i seg nok mat på dagtid til å klare hele natta uten mat!

Skrevet

Då skal eg jammen prøve med vatn i natt. Er kjempe spent på korleis det går, for snuppa er veldig sta!!

Men kor lenge skal man la dei ligge å sutre etter pupp om natta? Er jo ikkje godt å høyre på, når vi veit dei har lyst på mat, sjølv om dei ikkje treng det.

Skrevet

jeg tilbydde ihvertfall bare vann igjen og igjen..så ga han seg tilslutt!

hadde ikke problem med at han suttra noe særlig, så jeg kan ikke svare deg på hvor lenge hun skal ligge..

lykke til da:o)

Skrevet

Berre ein liten ting til: Deke som gir vatn om natta, gir deke den kald? Eg har kokt vatn, men den vil jo bli kald frå eg legg meg og til ho vil ha mat/drikke..

Skrevet

Vi hadde nattavvenning da gutten vår var 7,5 mnd. Først da var jeg klar :) Hadde gruet meg lenge, men det gikk så fint så. Vi la det til en helg slik at pappan kunne ta det. Jeg sov i en annen ende av huset, men våknet da sønnen vår begynte å gråte. Ha sov da fremdeles på samme rom som oss, så pappan hysjet rolig på ham og sa at nå var det natt, og nå skulle vi sove. Holdt vel på ca. 50 min. Akkurat det var litt tøft synes jeg. Jeg måtte bare overlate all kontroll til pappan, og ikke gå inn på rommet. Men det gikk fint. Neste natt gråt han bare 5 min., og pappan gjentok samme prosedyre (vi tilbød ikke vann, og gutten vår bruker ikke smokk). Tredje natten sov han gjennom, og har siden ikke fått nattpupp. Det er snart 2,5 mnd. siden. Etter avvenning la vi ham på eget rom vegg i vegg med oss, og med dørene åpne.

Bare hopp i det, men vær sikker på at måltider med fast føde er veletablert, og etter min mening bør man IKKE la de små ligge å gråte uten at de vet at du er der og trøster de rolig. Tror ikke jeg ville tatt han eller henne opp. Prøv å roe i sengen.

Klem og lykke til :)

Skrevet

nå har vi hatt den tredje nattan med avvenning..Jeg grua meg helt sykt,men dette gikk lettere enn jeg noen gang kunne tenkt meg..Første nattan var har våken i litt over 1 time..gråt og var skikkelig sinna=) satt inn sutten og pakka dyna godt rundt han og gikk ut..gikk inn og titta på han innimellom og til slutt sovna han så gpdt så. Andre nattan var han våken i TI min.dyttet inn sutten og gikk ut...og han sovna og nå i natt våkna han og var sinna.Ga han litt vann og satt inn sutten og da hørte jeg koselydene fra han og etter det sov han til halv ni..Så det er ikke så ille som mange skal ha det til..=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...