Zupermam Skrevet 25. februar 2007 #1 Skrevet 25. februar 2007 Hei hei. Vi testet jr da han var 4 måneder. Det viste seg at mitt legesenter hadde fått inn en ny barnelege i år, som er spesialist på allergier og eksem. Han presset oss inn mellom 2 timer dagen etter vi var der og forhørte oss! Det er veldig viktig å starte behandling tidlig som han sa, slik at eksemet ikke "setter" seg i huden. Han anbefaler oss å smøre med Mildison når det er store utbrudd, men vi klare å holde det i sjakk med å unngå det han er allergisk mot, altså melk og egg. Vi skal ta flere prikktester i mai. Han er 5.5 mnd nå. Ta vare på alle kvitteringer når du handler kremer, du har rett på å søke noe som heter Hjelpestønad hos NAV, men det lønner seg visst å ha en bunke kvitteringer først, slik at behovet vises. Når en liten kropp skal smøres minst 2 g daglig ,går det en del krem:) Jr har blitt veldig fin i huden etter at vi starta på en melkefri diett. Det er VELDIG vanlig å reagere på dette sa legen, i tillegg reagerer han når jeg drikker mye juice feks.. det er jo også vanlig å reagere på citrus. Jeg hadde eksem da jeg var liten, så det er nok arva fra meg, men foreldrerne trenger ikke ha det. Og allergier kan man få når som helst, man trenger ikke ha det fra starten heller. Selv om jeg var veldig obse på at at sikkert kom til å få allergi av noe slag, klarte jeg ikke se sammenhengen mlm min kost og hans utbrudd før jeg kutta helt egg og melk, dette fordi det er melk og melkepulver, myse etc i så mye. Smør i vei med A-derma, men salver demper symptomer bare husk, de reparer ikke. Forhåpentligvis vokser de det av seg, og om vi da har vært flinke til å smøre, har ikke eksmet blitt kronisk! Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå