Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da jeg gikk gravid var sf-målet mitt hele tiden på den gjennomsnittelige streken, og trodde jeg kom til å få en helt gjennomsnittelig stor baby - men han veide hele 4.2 kg. Litt nysgjerrig på om andre har opplevd det samme?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gjennomsnitt strek, gjennomsnitt baby

Skrevet

Over streken, 4,4kg baby. Kommer an på leie til babyen i tillegg til størrelse.

Skrevet

lå laaangt over streken, baby veide 3700...

Skrevet

Lå under streken,faktisk under det grønne feltet også... gutten min var 2910g når han kom :)

Skrevet

Høyt SF-mål (innen normalen, men nesten øverst i kurven), men liten baby. Veide 3.2 kg.

Skrevet

Langt opp på det grønne. Baby veide 4745g (gikk 15 dager over termin).

Skrevet

Haha.. jeg slår dere alle!! Mitt SF mål lå over hele veien. Hadde et mål på 44 cm ved termin. Hadde rikelig med fostervann og stort foster. Prinsen var 4890 (!) da han ble født. og 54 cm. Det er 1/3 av min egen lengde ;)

Skrevet

Laaaangt over streken og godt utenfor det grønne feltet, ble sendt til føden for ekstra undersøkelser pga dette. Ingen liten jente som kom ut, 3920 g, 52 cm- men ei heller noen kjempestor jente :-D

Skrevet

Lå godt over streken, fødte 2 uker før temin en jente på 4160g

Skrevet

SF- mål var her også langt over streken, tror det var 39 et par dager før fødsel. Gutten min var 3820gram og 52cm. Helt perfekt!

Skrevet

Mitt SF-mål låg hele tiden helt øverst på det grønne feltet, jenta mi var 3275 g og 47 cm da ho kom til verden.

Skal også nevnes at ho kom 17 dager før UL-termin, ho skulle blitt født idag faktisk!!

Gjest otilie79 og Nora Helene
Skrevet

Har vært stor alle mine tre svangerskap og ligget øverst i det grønne feltet på alle tre. De to første flatet litt ut på slutten da men var fortsatt stor. Førstejenta var 3090 gram og 50 cm ei uke over termin, andrejenta var 3320 gram og 52 cm 3 dager over termin. Med yngstejenta lå jeg over det grønne feltet på nesten alle kontrollene, og tre dager før termin var sfmålet 42 cm og jeg ble sendt på vektestimering på sykehuset, og da målte han +4% vekstavvik (ca 3700 gram til termin) Goklumpen kom til termin, 4315 gram (tok noe feil der ja:) og 52 cm lang:)

Skrevet

Med første lå jeg laaangt opp oppe helt på grensen til å bikke over normalen. 4 dager over terminen kom jenta 2903 gram:-)

Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira
Skrevet

Lå helt øverst på det grønne feltet...var vel noen ganger jeg lå over hele det til og med. Ut kom ei jente på 4250 gr 8 dager før termin. Hun så ikke særlig stor ut da med tanke på vekta...var 51 cm. Men morkaka var visst svær i følge jordmødrene.

Skrevet

Jeg lå helt i øvre del av normalen (det grønne feltet) hele svangerskapet. Fikk kommentarer fra legen om at dette måtte bli en stor baby! Mathea kom to dager før terminen og var 2990 gram og 48 cm. Ingen kjempebaby akkurat:-)

Skrevet

Sf-målet mitt lå hele veien godt under normalen. Jordmor trodde jeg skulle få en liten baby, fikk ei på 4 kg 4 dg over termin.

Skrevet

uke 39-sf mål på 38. Baby 3705g

Skrevet

SF målet har ikke noe og si på str på babyen det er str på livmora de måler.

JM syntes mitt SF mål var litt lavt men gutten min var 3325 g født 14 dager før termin,så han var jo helt normal,fordi om SF målet var lavt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...