Gå til innhold

Størrelsen på babyklær...?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har begynt å kjøpe litt klær til lillegutt,men er så usikker på hvilken str jeg skal kjøpe. Har kjøpt noe i str. 56 og noe i str. 62. Man vet jo ikke hvor stor/liten babyen er når den kommer. Er det noe poeng i å kjøpe så små str som 50 f.eks?

Hvilke str har dere kjøpt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har termin 16. august, og jeg har ikke klart å unngått å handle litt klær. tror jeg kjøper endel i str 56 å kanskje et reisesett i str 50 til å ta med på sykhuset ifall lillegull er et lite menneske. og det er jo trist å kjøpe masse klær i str 50 å ikke få bruke noen da... går jo an å ta en shopping runde ettersykehusopphold før vi drar hjem eller at noen handler litt babyklær hvis vi er veldig slitne. er litt usikker, men det var slik jeg hadde tenkt det, hørtes det dumt ut?

Skrevet

Mi lille pia som nå er tre år, passet ikke 56 engang! Måtte rett opp på 62.Mens min gutt som var en smule lettere, passet sikkert 50 også, Men kjøpte ikke noe av den størrelsen, brukte litt store 56-klær. Så jeg synes jo at du har vært fornuftig, jeg, men det går jo på hvor stor ungen er. Det går an å sende ut noen å kjøpe etter at du har fått også!

Skrevet

Nei,synes ikke det var dumt.

Takk for kjapt svar så seint på lørdagskvelden =)

Skrevet

Ja,det er dumt å kjøpe masse smått hvis du aldri får brukt det.

Tror ikke jeg kommer til å kjøpe str 50...Da får det heller være litt stort i starten. Og så får vi heller ut å kjøpe senere hvis lillegutt er veldig liten...

Skrevet

Tuppa mi brukte 44 i 7 uker hun og 50 like lenge, men så var hun lita da..

Kjøp litt i 50, så får du heller kjøpe til om du får en liten unge:) surt å ikke få brukt alle klærne,noe du sikkert ikke får uansett...

Man kjøper som regel for mye klær:)

Skrevet

Ja, jeg tenkte at jeg skulle kjøpe litt i 56 og litt mer i 62. vet jo hvor fort de vokser så jeg tror jeg kun skal bruke str 50 hvis h*n er kjempe liten. hvis ikke så gjør det jo ikke noe hvis klærne er pittelitt for stor;) regner med at jeg tar med meg et reisesett i både 56 å et i 50 for å være sikker på at lillegull har noe å ha på seg når vi skal reise hjem. Spennende det her, kjenner jeg får tårer i øynene hver gang jeg ser gjennom klærne jeg har kjøpt eller er på en babybutikk;)

Skrevet

Å, da var hun liten da;) søt<3 Ja, jeg synes det er for dyrt til at det kanskje blir så mye klær at alt blir brukt bare en gang og det kanskje ligger igjen noe som aldri ble brukt. da kan vi jo kjøpe akkurat samme klesplagget bare litt større, så får vi brukt det:)

Skrevet

En bør nok ikke kjøpe så veldig mye før babyen kommer. Bare tenk på alt man får av familie og venner....

Skrevet

Ja 2290 gr og 43 cm da hu kom;)

Er ikke så dyrt for de trenger ikke så mye, og man får ganske mye i gave;)

Skrevet

har skrevet til deg priv;) så du hadde svart på en "b-post" jeg hadde sendt deg for en stund siden;)

Skrevet

OVERSIKT OVER

KLESSTØRRELSER

50 cm Nyfødt

56 cm 0-2 måneder

62 cm 2-4 måneder

68 cm 4-6 måneder

74 cm 6-9 måneder

80 cm 9-12 måneder

86 cm 12-18 måneder

92 cm 18-24 måneder

98 cm 24-36 måneder

Skrevet

Min datter var 51 lang når hu var født. Tenkte da at 56 var passe størrelse. Som flere sier, det gjør jo ikke noe om klærne er litt store. Nå ser det ut til at jenta mi var svært klesbevisst, for hun var sutrete og utilpass,og det eneste som hjalp var å ta på klær som ikke var for store. Slik var hun til hun var ca to, da begynte hun å godta oppbrett. Tro meg, jeg forsøkte hele tiden med oppbrett, men det kom alltid protester. Så jeg måtte kjøpe en del i 50 etter at hun var født...

Så ungene kommer i alle størrelser, varianter og ikke minst personlghet...

Skrevet

Jeg har også kjøpt noen bodier i str 50, blitt anbefalt det av flere. Kommer til å kjøpe noen i str 56 også, men venter med 62 - de færreste barna som er så store når de blir født! Dessuten sier mange at barselgavene som regel er klær i str 62 og oppover, så det man virkelig har behov for i starten, er klær som faktisk passer.. Var selv 48 cm da jeg ble født, og lurer fælt på om sånt er "arvelig"..??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...