Peppermynte Skrevet 24. februar 2007 #1 Skrevet 24. februar 2007 Jeg er i permisjon med mitt tredje barn og vurderer om jeg skal fortsette å være hjemme noen år etter fødselspermisjonen min er over. Min mann tjener greit, det vil muligens gå akkurat, vi må regne på det. Lurer på om det finnes noen rettigheter for småbarnsfamilier med bare en inntekt. Får min mann en annen skatteklasse feks? Vet jeg vil få kontantstøtte, hvor mye ligger den på nå? Min man har også et særkullsbarn. Mor til barnet mottar overgangsstønad og har valgt å være hjemme med et nytt barn som hun har fått med en annen mann. Dette medførte en dobling i bidraget som min mann betaler, samt at han betaler alle flyreisene til og fra. Vil den nye situasjonen påvirke bidrag og betaling av reiser. Inntekten hans blir jo akkurat lik, men forsørgerevnen og fordeling på fire barn blir jo en helt annen siden han er den eneste som vil ha fast inntekt av oss.
Da HarViTreUnger Skrevet 26. februar 2007 #2 Skrevet 26. februar 2007 Kontantstøtten er på ca 3300 kroner fra måneden etter barnet har fylt 1 år frem til barnet er 3 år. Vi lever på en inntekt på tiden og mannen min betaler toppskatt, men det er mulig at vi kunne fått justert dette - har ikke sjekket dette selv.
Travelmor Skrevet 28. februar 2007 #3 Skrevet 28. februar 2007 Vi har bestemt oss for at jeg skal være hjemme litt ekstra etter permisjon, i alle fall ett år. Det er deilig å ha tatt avgjørelsen, selv om jeg frykter litt for reaksjoner hos andre når jeg "kommer ut av skapet" som hjemmeværende. Tror det blir noe mindre skatt for den som har intekt, ca. 30.000,- etter våre løse beregninger (har ikke sjekka ordentlig ennå). Jeg mottar bidrag for barn, og kan vel eventuelt få satt opp dette da. Må tenke på akkurat den biten om det er riktig. Har også funnet ut at jeg ikke trenger betale studielånet i den perioden jeg er hjemme. Her kan man utsette å betale avdrag ganske mange ganger. I tillegg har vi bestemt oss for å betale mindre avdrag på huslånet. Man skal leve også:-)
Peppermynte Skrevet 1. mars 2007 Forfatter #4 Skrevet 1. mars 2007 Takk for svar! Vi får sette oss ned å regne på det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå