Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

vi har ei jente som akkurat har fylt 2 år og som blir storesøster i september, da er ho 2 år og 7 mnd. vi hadde tenkt å prøve å få henne tørr til neste bleiebarn kom. men den siste uka har ho sluttet med bleie selv! bleiene er tørre (om natten også) og ho vil heller tisse på potte når vi skifter på henne. nå har ho vært tørr i 2 netter og i dag har ho ikke brukt bleie i det hele tatt! ho er superstolt=) hva gjør/gjorde deres barn?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er jo kjempe flott. Flink jente du har.

Høres ut som hun er klar for å slutte med bleien.

Jeg tok av bleien når den hadde vært tørr 3 netter på rad. Men tok den på igjen om hun hadde tisset en natt, og da ble det 3 nye netter med tørr bleie før den ble tatt av. Gikk til innkjøp av nye fine truser som hun selv fikk velge ut. Hun var 2 år og 11 mnd da hun selv ville slutte med bleie. Hun har bursdag i januar, men sommeren da hun var 2,5 år gikk det ikke. Tok det i hennes tempo.

Gutten vår blir 3 år i januar og er ikke klar for å slutte med bleie. Tok av bleien noen ettermiddager og 3 dager i barnehagen bare for å teste om han var klar for å slutte. Han vil gå på do bare når han selv vil, så vi stresser ikke ennå. Håper det blir til sommeren da.

Skrevet

Gutten vår blir ikke 3 i januar...hehe, han blir 3 i April.

Skrevet

Når barnet slutter så tidlig med bleier, må dere regne med tilbakefall når babyen kommer. Barn som slutter så tidlig med bleier pleier å få tilbakefall uansett, og det gjør det ikke bedre at det kommer et lite søsken. Så bare vær forberedet på at bleien nok må på igjen senere.

Skrevet

Ja, vi fikk tilbakefall!! Ho var "så godt som" klar til å slutte helt, sa i fra hver gang, bæsja aldri i bleia mer, og var veldig flink... og så plutselig (kanskje da hun skjønte at lillebror hadde kommet for å bli..?) sluttet hun KONSEKVENT å si ifra, eneste gangene vi kanskje hører hun mumler "tiss" er når jeg ammer, og da rekker jeg jo aldri å få henne på do før det er forsent... KJEMEKJIPT!!!

-Enda vi er flinke å passe på at hun får masse oppmerksomhet og alt det der.. (det er lillebroren vi er mer bekymret for når det gjelder akkurat det :o))

Hvor lenge varer sånna tilbakefall???? Hvordan kan vi få henne til å begynne å si ifra igjen?? NOEN TIPS????

Skrevet

...men så flink jenta di er da! Er vel ikke sikkert hun får tilbakefall når det blir så lenge imellom.. :o)

Skrevet

takk for svar=) vi har også tenk at det kanskje er litt tidlig og at det kanskje bare er for en periode denne gangen. så vi får bare håpe på at det varer og gjør det ikke det, så blir det vel tørt etterhvert likevel=) men jeg tenker kanskje at hvis ho er tørr fra nå av til babyen kommer om 6 mnd, så har jo vært tørr så lenge at det er litt rart å begynne på igjen..

uansett så får vi bare ta det som det kommer=)

ja, vi har også kjøpt fine truser som ho er veldig stolt av!

Skrevet

nå så jeg det kvirrevipp hadde skrevet til sist ja hehe

Skrevet

Gutten min ble 2 i går og han tisser på do hver dag (er kjempestolt!!). Han har også begynt å tisse på do i barnehagen. Jeg håper at han slutter med bleie til sommeren og tror at det ikke er helt usannsynlig.

Skrevet

Å regne med tilbakefall blir vel kanskje litt teit å si, mange får tilbakefall uten at det har med alder å gjøre. Min jente sluttet med bleie av seg selv da hun var 2år og 2 mnd, nå er hun straks tre og har ikke hatt tilbakefall på disse mnd. Eller, hun tisset på seg en dag hun hadde feber, men regner ikke det som tilbakefall akkurat.

Ved et evt tilbakefall er det bare tull å ta på bleien igjen iallefall, man må man bare vaske mere. :) Og fortelle barnet at det ikke er så farlig. Så går det over etter en kort stund. (Erfart fra bhg).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...