Anonym bruker Skrevet 24. februar 2007 #1 Skrevet 24. februar 2007 Gutten min på 7 1/2 måned satte seg opp selv i dag, og i forhold til sine eldre brødre så er han noe senere i utviklinga på dette område. Lurer bare på når deres små satte seg opp.
GutteBabyiMagenSin<3 6/12-09 Skrevet 24. februar 2007 #2 Skrevet 24. februar 2007 Hun satte seg selv opp når hun var 7 mnd, men har sittet støtt siden hun var 5,5 mnd
pandabjørn Skrevet 25. februar 2007 #5 Skrevet 25. februar 2007 min gutt var 6,5 mnd da han satt alene for første gang uten å dette tilbake....husker det så godt for vi var hos fotografen den dagen og han satt som en prest ) men han begynte en stund før 6,5 å sitte men det varte ikke så lenge før han ramlet bakover..
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2007 #6 Skrevet 25. februar 2007 Vår er 7.5 mnd og setter seg ikke opp selv enda. Sitter ikke støtt av seg selv heller. Vi har vel heller aldri latt han gjøre det da jeg har hørt at de ikke skal sitte slik før de greier det av seg selv...
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2007 #7 Skrevet 25. februar 2007 Etter hundrevis av innlegg om at man IKKE skal sette opp de små før de gjør det selv,så er det SÅ mange som fortsatt gjør det!!!! Hører dere ikke etter da dere er på kontroll hos HS??? Det er en av de første tingene som fysio sier på første kontroll hos HS,DU SKAL IKKE SETTE OM MINI FØR DE KLARER DET SELV!!! Det kan faktisk skape problemer for de da de blir eldre!!
børdi Skrevet 25. februar 2007 #8 Skrevet 25. februar 2007 anonym over her.... pass p¨å blodtrykket du,og pass på deg selv, så passer vi andre på oss selv :-)
en fin gutt og et lite + på cb Skrevet 25. februar 2007 #9 Skrevet 25. februar 2007 hehe.. he ri huset setter han seg ennå ikke opp. han åler seg bare i full fart framover. lekene har han ikk ehatt tid til på en god stund. det er bare fram og fram. han er 8 mnd
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2007 #10 Skrevet 25. februar 2007 Min datter har ikke begynnt med å sette seg opp selv for nå 10.5 mnd... men hun har suttet uten støtte siden 6mnd... Jeg har ikke blitt informert om at ikke barnen ikke ska sitte før de kan sette seg opp selv... hva med i stol, bilstol??? Hvilke problemer kan ev oppstå?
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2007 #11 Skrevet 25. februar 2007 En artikkel om utvikling fra babyverden.no: http://www.babyverden.no/templates/Article____4338.aspx Noen barn som blir satt opp før de kan sette seg opp selv hopper over krabbestadiet, noe som er uheldig både for fysisk og mental utvikling.
pandabjørn Skrevet 25. februar 2007 #13 Skrevet 25. februar 2007 Pass på blodtrykket ditt anonym feig som du er som ikke tørr å si hvem du er!!!!! tror neppe sønnen min har tatt skade av at han satt da han var 6,5 mnd! pass på dine egene saker !!!!!!!!
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2007 #14 Skrevet 25. februar 2007 dette har jeg faktisk ikke hørt før....
GutteBabyiMagenSin<3 6/12-09 Skrevet 25. februar 2007 #15 Skrevet 25. februar 2007 Ja er fult klar over at man ikke skal sette barnet opp før det kan sette seg opp selv. men tror dette er snakk om lengre perioder.. Tror ikke barnet tar skade av å sitte litt. Jenta mi nektet å ligge og ville bare sitte på fanget.. Og hvis barnet er 10 mnd uten å ha begynt å sette seg opp selv, tror jeg ikke dette barnet vil godta og aldri få sitte oppreist..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå