Gå til innhold

Urinveisinfeksjon?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som er her så seint en lørdag? Jeg har litt vondt på venstre side nederst i magen. Hatt det en noen dager. Er det noen av dere som har hatt urinveisinfeksjon uten at det gjør vondt å tisse? (Har hatt mange UVI tidligere, men da med helt klare symptomer når jeg måtte tisse). Siden det er søndag i morgen vurderer jeg å vente med å gå til lege før mandag, for det er vel ikke såååå farlig? Eller bør jeg dra på legevakten å få det sjekka allerede i morgen? Noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

heisann!!

jeg er plaget mye med uvi,når du er gravid så merker en ikke symptomene så godt,noen merker det ikke før det slår ut på en urinprøve oss legen....det kan godt vere at du har fått en infeksjon,siden du også har vert plaget med det tidligere er du mer utsatt for det når du er gravid sa legen til meg...visst det bøir mer ubehag så trenger du ikke vente helt til mandag,men gå til legen på mandag,det er ikke farlig men det kan bli det visst det går i nyrebekkenet!!

lykke til!!

god helg;)

Skrevet

Jeg har UVI nå. Hadde ikke vondt når jeg tisset, bare litt stikking i sidene og var ofte på do. Nå er det 5. dagen jeg tar pencilin og er MYE bedre =)

Hvis det ikke er veldig ubehagelig, tror jeg ikke det gjør noe å vente til imorgen. Det er ikke farlig for fosteret, hvis det var det du mente.

Skrevet

Jeg har også UVI. Merket ingenting, før legen hadde funnet det ut med urinprøve.. Men jeg lurer på en ting. Fikk veldig lav dose penicilin. Skal bare ta en tablett en gang om dagen (Furadantin, 50 mg). Hva tar dere? Greit å få lav dose som gravid, men håper det er nok til at det forsvinner...

Skrevet

Takk for svar i helgen. Jeg tok med urinprøve i dag, og ringte legen. De har ikke time før onsdag. Trodde at UVI var litt akutt, og at de kunne sjekke det uten at man måtte ha legetime. (På lab. eller noe sånnt). Jaja. Ble litt irritert, kan man si. Gidder ikke dra til legevakten heller, så må vel bare vente.

Skrevet

hei ane85,jeg har fått typen selexid som jeg tar en tabl tre ganger daglig,fikk beskjed om at dette var den mildeste kuren...men din høres jo bedre ut,trur nok du vil merke bedring ganske snart pencilin funker fort;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...