Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvorfor?! hjertet til ungen? eller er det bare meg?

den pulserer liksom..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg har det sånn bak på rompa på en måte.. heh.. tenker bare at jeg har ekstra med blod i kroppen om dagen, og mye som skjer.. klarer ikke helt å forklare, og jeg vet jo ikke, men pulserer ja....

Skrevet

hehe.. mulig det er det teiteste spm jeg har kommet med.. men uansett.. er jo noe å lure på..

er greit at magen lever sitt eget liv.. men fytte.. mye rart alds :P

Skrevet

er nok morkaken du kjenner!

Jeg har faktisk kjent baby sin puls på utsiden også, men den er mer enn dobbelt så rask som min, så du kjenner godt forskjell:)

Skrevet

hehe... syntes ikke det var teit jeg... spurte mamma om dette her om dagen.. syntes det kjentes så rart ut... mye som skjer i kroppen om dagen.. merkelige greier...

kanskje noen andre har et bedre svar til deg ;o)

Skrevet

Jeg leste ett eller annet sted, tror det var her inne, at man gjerne kunne kjenne det pulsere rundt der hvor morkaken ligger? Det høres jo logisk ut..

Skrevet

hehe.. prøvde nettopp å spørre mamma.. men hun hadde visst sovna på sofaen..

morkaka ligger jo bak babyen..

Skrevet

Leste/hørte en annen gang at man kan få en dirrende følelse når babyen tissa også..babyen skjelver liksom? men dirring og pulsering er jo ikke akkurat samme greia da...

Skrevet

hei..

jeg tror nok ikke det har noe med babyen å gjøre, for jeg har hatt sånn hele tiden.. ;) og vet om flere ikke gravide som også har sånn. Ihvertfall som kjennes det selv om man ikke er gravid :)

varierer litt hvor godt jeg kjenner det, men kjennes som pulsen min.

Ble litt skremt selv da jeg begynte å legge merke til det, for skjønte ikke helt hva det var.. men kom jo sånn plutselig. og ikke like tydelig hele tiden.

Skrevet

morkaka mi ligger forran, på høyre side av magen:) så jeg kjenner godt at det pulserer der:)

Se svaret mitt lenger oppe også:)

Skrevet

hovedpulsårene eller hva det er går jo der nede..

mamma mumla noe med fostervann og puls og no greier.. var litt sånn" jeg er trøtt, hold kjeft"-svar...

har aldri sett det før nå..

Skrevet

ja, det er greit.. men jordmora sa til meg på ul at morkaka mi lå ganske langt nede, men bak ved ryggen.. og sånn ca på midten..

så skjønner ikke at jeg kan se det så godt hvis det er den.. liksom..

Skrevet

Det er sikkert hovedpulsåra som kommer fra hjertet du legger merke til. Den går i bue fra hjertet og ned til mage, innvoller og bein. Den er ganske tykk, og sikkert enda mer pulserende nå som vi er gravide og har både mer blod og høgere puls;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...