Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det normalt/ok at spebarn kaster opp? Lillemann har kastet opp noen ganger, senest ikveld og det et par timer etter at han spiste sist. Jeg synes mengden på oppkastet virket skremmende mye og jeg vet ikke hva det skal bety at han kastet opp så lenge etter at han hadde spist... Han er 4 uker.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

min lille gutt har vært en skikkeli gulper. han gulpet opp STORE mengder. av og til en god stund etter måltid. de første gangene trodde jeg hans siste time var kommet så mye var det. var helt hysterisk.. helt til jeg skjønte at det faktisk bare var melka som var til "overs"!!! spør helsesøster om råd hvsi du er usikkr!!

Skrevet

dersom du har mye melk så kan det være han overspiser. Det gjorde vår gutt og det ente opp i kaker på gulvet med oppkast, men også dersom han ikke raper ofte nok så kommer det oppkast når han skal rape, fordi mat ligger over lufta i magen . Men kan og være melkeintoleranse, du kan evt kutte ut melkeprod dersom du ammer og se om det blir bedre. Er det spurtoppkast kan det være at lukkemuskelen er litt slapp, men da vil det vedvare og han vil gå dårlig opp i vekt. Evt pylerosstenose, viser seg innen de 6 første ukene tror jeg om jeg husker rett:) håper det bare var noen ganger, og at han kommer fort over gulpe/ oppkast tida:) vår gutt sluttet å gulpe da han var 7 mnd ca...fullammet 6 mnd og ble mindre og mindre gulp da han fikk mer fast føde. Men slik er det jo, mengden på gulp kan og være mye og ligne på oppkast..men se det over litt tid...ikke bare en dag. lykke til

Skrevet

Har masse melk, spruten står til alle kanter, så kanskje det er hva det kommer av. Hadde melkeintoleranse som liten selv, så jeg håper årsaken til oppkastet ikke kommer av den grunn!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...