Rose69 Skrevet 24. februar 2007 #1 Skrevet 24. februar 2007 Han har fått rødt utslett.Det virker ikke som han klør eller er plaget, men det er ikke pent.Prøvde Apobase (den røde), men den tålte han ikke.Ble rød og flasset.Han er 8 uker, og eksemet er over hele kroppen. Smører nå med Dermas (Babyline) ansiktskrem hele dagen, og han er blitt noe bedre, flassingen er borte-huden er mykere.Legger på et tykt lag, som en slags ansiktsmaske. Skal til legen hos helsest. tirsdag.Bare legen ikke anbefaler kortison-krem, for det ønsker jeg ikke. Noen som har tips om god krem? Ha en fin-fin lørdagskveld!
ukjent Skrevet 24. februar 2007 #2 Skrevet 24. februar 2007 Smør på med sinksalve hver kveld. Rens den bort en sjelden gang. Unngå vann på utslettet og hold det så tørt som mulig. Du kan også prøve a-derma lotion,den er kjempegod. Denne får du på apoteket. Her var det sinksalve og akupunktur(uten nåler) som gjorde susen. Gutten er helt kvitt utslettet nå.
Gjest Skrevet 24. februar 2007 #3 Skrevet 24. februar 2007 Min har også Desverre er han arvelig belastet der:( Han er 3 mnd, Jeg smører med locobase og acreme om hverandre. Fikk beskjed om å unngå at det blir tørt, så skulle vi se nærmere på det neste gang. Så smør smør og smør masse. Jeg vet av erfaring at eksem er pyton, men fy så godt det er å klø skikkelig. Men desverre blir det bare værre. Hold neglene hans nede da, så han ikke kløner så mye.
en fin gutt og et lite + på cb Skrevet 24. februar 2007 #4 Skrevet 24. februar 2007 jeg bruker å kjøpe aderma til min eksemplagede gutt! den koster 200 kr. ta vare på kvitteringer, det finnes muligheter å få tilbakebetalt litt hvis han får en diagnose. brukte div kremer i starten. etter oppstart med aderma er hudet generelt mye bedre i fuktigheten. i perioder MÅ jeg bruke kortison kremer på han. og det HJELPER! bruk IKKE ullklær rett mot huden vask alt av klær i allergivennlig vaskemiddel. (anbefalt av astma og allergi forbundet). helst lyse klær innerst mot hud. vaskes alltid før de tas i bruk. mørke klær trekker faktisk mer fuktighet ut av huden. hvis du skal ha det inners vask plagget først (jeg vasker 2-3 ganger før mørke klær tas i bruk). jeg gir gutten min skikkelig oljebad hver gang han bades. masse olje! klapptørker og lar han så lufttørke. (prøver å ikke gni oljen på huden bort. smører eller "klapper" kremen inn i huden hans!! hvis jeg bruker kortison lar jeg det virke på huden i 10 minutter før jeg smører aderma over. i perioder hvor han har sterk kløe har jeg antihistaminer som han får. han klorer seg ellers til blods.. lykke til!!
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2007 #5 Skrevet 24. februar 2007 Smøre inn med olje (cosmica-aco er det nye navnet eller babyline...best i test). Og locobase-repair. Men har også hørt at aderma er god! Fullamme lengst mulig dersom du ammer ( 6 mnd). Lykke til;)
Zupermam Skrevet 24. februar 2007 #6 Skrevet 24. februar 2007 det kan tenkes at han får det pga noe han ikke tåler, altså at det er en allergisk reaksjon. Be om prikktesting hos allergilege. Min testet postitivt på allergi på melk og egg. Når jeg da kutta ut det i min kost, gikk ikke dette over i mm, og han ble raskt bedre. Eksem kommer innenfra, og deter viktig å ta det allvorlig:) Se i forumet eksem og allergi, der får du masse tips. men bestill time til lege, ikke bare til helsesøster. Vi smører med A-derma, dyr men effektiv, Acobase ( den røde) svei bare, A-creme funker ogås til en viss grad, men aller best er det å holde ham unna det han ikke tåler altså. Og ikke bad ham så ofte. Har eksem selv, vet hva jeg snakker om. SInksalve tror jeg ikke hjelper, og i allefall ik Babyline produkter. Når eksemet er på det værste, er det kun kortison som hjelper. Mildison er en MILD salve du kan bruke. Vi har fått beskjed av legen å smøre morgen og kveld 2 faste dager i uka. Da holder vi det i sjakk, + at vi ikke blir "immun" mot salven. Det er ikke farlig:) Jeg satser på en melkefri diett! Det funker!! Prøv noen dager å se:) Lykke til!!
Zupermam Skrevet 24. februar 2007 #7 Skrevet 24. februar 2007 det hjelper ikke fullamme om han får eksem pga noe du spiser og som du dermed gir ham videre via morsmelk. Vi har fått soyamelk på blå respet hos legen som en mm-erstatning.
Rose69 Skrevet 24. februar 2007 Forfatter #8 Skrevet 24. februar 2007 Til møøø: jeg fikk beskjed at det var for tidlig å teste babyen (8 uker) for allergi.Stemmer dette? Ellers takk for alle svar, jenter! Var faktisk innom apoteket idag og de anbefalte A-derma.Mulig vi går for den...
en fin gutt og et lite + på cb Skrevet 24. februar 2007 #9 Skrevet 24. februar 2007 vår gutt blir heller ikke testet. sjekk denne linken: http://lommelegen.no/php/art.php?id=322964 der står det at 70% av atopikere ikke er allergisk. men det er jo klart at detkunne vært smart å prøve noen døgn uten at du får i deg melkeprodukter.
Rose69 Skrevet 24. februar 2007 Forfatter #10 Skrevet 24. februar 2007 "...Gråter ofte og urolig, og de sover dårlig og kort tid av gangen" står det i linken. Hmmm...det er nettopp slik situasjonen er hjemme nå.Klarer ikke få han til å sovne inn.Tar laaaaang tid og med med gråting...skulle ønske vi klarte å legge han i senga uten gråt og at han sovnet helt rolig...
en fin gutt og et lite + på cb Skrevet 24. februar 2007 #11 Skrevet 24. februar 2007 min er 8 mnd nå, var 6 mnd da eksemet kom som lyn fra klar himmel! kan ikke se at jeg har spist noe nytt.. men vi vet at han ikke tåler sitrus. eller hvordan skal man si det. han er sensibel for dette. reagerer på at vi skreller en appelsin elle rmandarin. og holder han også unna kiwi, mango, jordbær.. ja tror det var det! fastlegen sa at endel eksembarn var hypersensibel på slike ting-selv om de ikke var allerigiske-hvis du skjønner. forklarte dette litt keitete ser jeg. vi gir gutten vår antihistaminer noen kvelder, når vi ser at nå er det kløing på gang. for en 8 mdn liten knøtt er det kanskej ikke like enkelt. men sørg for å ikke ha det for varmt. vi har ALDRI mer enn 21 grader inne. er det noen som fyrer i peisen der vi er garanterer hissig utslett-hvis det blir for varmt. og kløe, masse kløe... minuset med antihistaminer er at han ble trøtt av det i starten. men det går mye bedre nå. ' så prøver jeg å amme lengst mulig. selv om det prosjektet går helt på skeiva om dagen, håper jeg å få gitt han litt mm hver dag!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå