Loise Skrevet 24. februar 2007 #1 Skrevet 24. februar 2007 Var på kino i dag. Gutten min på 4,5 år ble så redd at vi måtte forlate kinoen før filmen var ferdig. Har sett alle Elias-filmene på DVD, og synes de er koselige og artige. Så kommer vi på kino og blir skremt. Mørke scener, mye lyd og i begynnelsen av filmen blir Elias mobbet når han kommer til en ny plass. Veldig skremmende for min gutt. Noen andre med erfaringer ? Hva synes dere ?
Hufsla Skrevet 24. februar 2007 #2 Skrevet 24. februar 2007 fint å høre din erfaring. Vi skal se den i morgen, hvis ikke det snør for mye da:-) Skal fortelle om vår erfaring da:-)
blåbæret Skrevet 25. februar 2007 #3 Skrevet 25. februar 2007 Hele familien skal på den på lørdag. Jeg har to gutter, en på 3 og en på 5,5 år. Ut fra hva du fortelelr er jeg veldig spent på 3 åringen... Men alle barn er forskjellige. Mange som har skrevet at barna er redde for U-hu, det er ingen av mine. Men skal gi referat når vi har vært der!
Mor til en stor og en liten Skrevet 25. februar 2007 #4 Skrevet 25. februar 2007 Jeg og gutten min på 4 så også filmen på fredag. Han likte den kjempegodt selv om han sa at den var "mye skummel". Han ble iallefall ikke redd, og det var godt. Var litt spent på det da jeg så at den var endel skumlere enn de de episodene som blir vist på tv. Det er nok veldig individuelt for barna i den alderen om de blir redde eller ikke.
Gjest Skrevet 25. februar 2007 #5 Skrevet 25. februar 2007 Vi var og så filmen i dag. Gutten min er også 4,5 år. Han ble litt redd noen steder han og. Men satt da på fanget mitt og jeg trøstet han og sa at det går nok bra. Han sa også i begynnelsen at han ikke syntes det var noe morsomt. Tror det var fordi det ikke var med så mange av de gamle, kjente figurene. Men da filmen var slutt sa han at den var kjempebra. Dette var første gang han var på kino, så jeg var litt spent, men alt i alt syns jeg det gikk bra.
Hufsla Skrevet 27. februar 2007 #6 Skrevet 27. februar 2007 vi var på elias på søndag. Det gikk veldig bra. Guttungen ble ikke redd. Den var kanskje litt lang, i og med at det var lite av de kjente figurene, men jeg var veldig stolt av han. Det var første gang på kino, og vi hysja ikke på han en eneste gang. Han satt litt urolig, men ikke mer enn han måtte få lov til:-)
Gjest Mamsidaisy Skrevet 27. februar 2007 #7 Skrevet 27. februar 2007 Gutten min er også 4.5 og var på filmen med pappaen sin i dag. Helt i fyr og flamme da han kom hjem, skravlet som en foss og syntes den var superkul. Pappaen var også kjempefornøyd. Mye moro for de voksne også, tydeligvis!
Gjest Skrevet 1. mars 2007 #8 Skrevet 1. mars 2007 Jeg så den sammen med gutten vår på 5 år. Et par ganger underveis krøp han opp på fanget mitt, men han var kjempefornøyd Han har allerede gitt beskjed om neste gang skal han ha med pappa for å se den Kino er ganske annerledes enn å se film hjemme i stua. Det er mørkt, høy lyd og store lerret, så inntrykkene blir mye mer voldsomme der enn hjemme i sofaen. Også er det veldig forskjell på barn og på hva de liker/ikke liker. Gutten vår liker fortsatt ikke "Uhu" og synes det er skummelt, mens andre ting som jeg oppfatter som mer skummelt, reagerer han ikke på .
blåbæret Skrevet 4. mars 2007 #9 Skrevet 4. mars 2007 Vi så den i går. Hadde med en på 5,5 og en på 3 år. Det gikk kjempe fint og begge var fornøyde med å se filmen :0) Yngstemann syntes det var skummelt en gang, men ikke noe tårer. Men så det var flere som måtte forlate salen med gråtende barn, noe flere skulle ha gjort, gutten ved sidna oss gråt hele filmen men faren nektet å gå. Dette hadde de betalt for... Veldig irriterende for oss, samtidig som jeg syntes syndt på gutten som sikkert var 4-5 år!
Rose -3. troll i 2012 Skrevet 4. mars 2007 #10 Skrevet 4. mars 2007 Vi så den nettopp, sønnen vår blir 3 år i april og reagerte ikke, men min niese på 2.5 hadde nok ikke klart å se den!
*Maggi* Skrevet 5. mars 2007 #11 Skrevet 5. mars 2007 Vi hadde med vår datter på 3,5 år i helgen, og hun syntes nok at noe var litt skummelt, men som hun selv har sagt etterpå "det var ikke så veldig skummelt, mamma"..... Ingen gråt, holdt ikke for øynene eller gjorde andre ting som hun pleier å gjøre når hun synes det er skummelt. Uhu vil hun ikke se på, for det synes hun er skummelt, så da ber hun meg å slå på noe annet (og da slår vi over på SVT 1, for der er det Bjørnen i det blå huset på torsdager: ) Det var ingen som forlot salen på den forestillingen vi var på, og heller ingen gråtende barn å se.
Fraulein Skrevet 16. mars 2007 #12 Skrevet 16. mars 2007 Var for litt siden med mine to på 2,5 og 5,5 år pådenne filmen. gikk veldig greit for begge to. De likte filmen veldig godt! Veldig individuelt hvordan barn er ang. film og kino.
Mamman til 2prinser&1prinsesse Skrevet 21. mars 2007 #13 Skrevet 21. mars 2007 Jeg og eldstemann på 4,5 år så Elias og kongeskipet for noen uker siden. Han syntes ikke den var skummel, og han er veeeeeldig var for skumle filmer. Sier klart i fra viss det er noe han synes er skummelt på barnetv. (ikke annet enn tillatt for alle filmer her i gården....) Det er nok bare veldig individuelt hva de synes er skummelt og ikke.....
Serene Skrevet 22. mars 2007 #14 Skrevet 22. mars 2007 Jeg hadde med meg mine to på 3 og 5, og det gikk helt fint. Det var litt skumle scener, det er jeg enig i, men jeg tror barn takler slikt forskjellig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå