Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mange år er det vanlig at ungene kan når de er ca ett år?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen anelse. Gutten min sier; mamma, pappa, ja/nei, titt titt, hei, bø, hadi (hade) .....var vel de jeg kommer på nå.

Skrevet

Jeg har lest at det som er "vanlig" (om man kan si det da..) er at de kan rundt 3 ord når de er rundt 1 år. Men det varierer jo selvsagt VELDIG, og verken mindre eller mere er unormalt. Det viktigste er at de babler.

Gutten min kan ca. 30 ord og er 13 mnd. Men han er en jabbsaft uten like hehe.

Skrevet

Guro er 13 mnd og snakker ganske mye syns jeg. Sier mamma, pappa, pus, hei, nei, hadet, banan, borte, se, oi, der, bade, tittei.

Mulig jeg forstår litt VEL mye av det hun sier da, at det egentlig er babbel hun holder på med, men ;)

Skrevet

Andrea er ett år og det hun sier hver dag er vel bare mamma, pappa, tittei, der og se

Men andre ord som kommer innimellom er: hei, hadet, isk (fisk) og bø

Skrevet

på 1 års kontrollen sa de hun hadde norm språkforståelse og ordforråd for alderen. Hun sier: mamma, pappa, dadda, moff(morfar), ball vov, pippip, hadet, hei, der, ha, nei, pus, stakkar(dakar) se, bø, tittitt, er vel helst de ordene hun sier daglig. Men hun er veldig flink å gjenta ord vi sier til henne.

Skrevet

norm..? det skulle være veldig stor det skulle stå...

Skrevet

gutten vår er 13mnd og han sier bare ma, da, he. Men det han gjør er at han kan stå og "snakker" (forteller) oss med bare ma mamama ma mamama mama mam ama ma osv... han kan holde på i flere minutter.. Kan ikke akkurat si at vi skjønner hva han sier, men med kroppsspråket hans indikerer at han snakker til oss og forteller oss et el annet,,,,

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...