Gå til innhold

Hjelp! Jenta mi vil ikke ha melk!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lillemor er ett år om noen dager, hun ble vaksinert for to dager siden. Hun ble forkjølet og kastet opp den natten og neste morgen. Det ser ut som hun blir kvalm når hun ser flaske med melk, i dag drakk hun bare 100 ml, fikk bare vann hele dagen, hun kastet opp igjen etter hun prøvde å drikke litt melk.

Hun spiser grøt og får yoghurt av og til, får hun nok melk av det tror dere? Kan jeg ta en pause fra melken i noen dager og begyn på nytt igjen?

Hva annet kan jeg gi bortsett fra vann? Vil ikke gi henne juice!

Tusen for svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville ringt til helsestasjonen der du bor å hørt med de:)

Skrevet

Jeg kan ikke ringe før mandag! Derfor spør jeg her, kanskje noen som kjenner seg igjen som kan svare!

Skrevet

Jenta mi ville ikke ha melk sist hun var syk. Da gikk det 3 uker før hun fikk en melkeskvett i seg. Hun spiste grøt når hun ble bedre å det gikk helt fint. Ville ikke pressa i henne melk nå som hun ikke er i form. melk er ikke akkurat det beste for de når de er syke heller, her kom det hvertfall i retur. Så du kan fint ta en pause fra melka å heller tilby henne det etter formen hennes blir bedre. Jenta mi var frisk i 1 uke før hun ville ha melka igjen. Legen sa det var helt greit at hun ikke drakk melk på disse tre ukene.

Skrevet

spiser hun grøt som du blander vann i??

hun trenger ikke så mye melk.

jenta mi drikker kun vann..

helsesøster sa:

at dersom hun f.eks spiser 3 dl med grøt, -så tilsvara det 3 dl med morsmelerstatning. så hun får i seg melk gjennom grøten.

Skrevet

Oh nå er jeg lettet! Takk for svar! Ja jenta mi er forkjølet, kanskje det er grunnen, hun har aldri nektet å drikke melk før, fikk litt små panikk da hun plutselig brekke seg ved bare å se på flasken.Men hun spiser bra!

Da tar jeg en pause fra melken, gir henne vann!

Skrevet

Ja hun spiser grøt blandet med vann, hun spiser circa 4 dl grøt om dagen!

Skrevet

Ja det er nok grunnen. Jenta mi var også skikkelig snørrete og forskjøla å skyvd vekk flaska hver gang. Melk er uansett veldig slimete for en forskjøla hals så skjønner godt at de ikke vil drekke det.

Jenta mi drakk bare vann på denne tida, prøvde å gi henne juice siden hun ikke spiste noen ting, men hun ville ikke ha det heller. Vann og kjeks gikk ned.

Skrevet

Du treng ikke å bekymre deg i det heile tatt!! ;)

Jenta mi blir et år om ei uke, og hun nekta å drikke noe annet enn vann, eg va bekymra ja.. men så lenge hun spiser rikelig med graut, så får de i seg melk.. :)

men når de er syke så må de få drikke akkorat det de har lyst på- same om det er saft,,juice el.

:)

Skrevet

Du trenger ikke bekymre deg, melk er ikke livsviktig det er kalsiumen som vi trenger, og gi datteren din juice eller vann. det er jo det beste... noen mener jo at vi mennesker ikke trenger melk i det hele tatt etter å ha blitt ammet de første årene. vi er de eneste pattedyrene som drikker melk i voksen alder....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...