Anonym bruker Skrevet 24. februar 2007 #1 Skrevet 24. februar 2007 Noen andre som er plaget med bakteriell vaginose? Har hørt ulikt om hvordan dette evt. påvirker fosteret. Noen mener det kan føre til for tidlig fødsel. Min erfaring er at legene vet lite om dette. Gynekologen min mener at dette ikke påvirker barnet. Men hva ved fødsel? Kan det skade barnet da? Det er stor usikkerhet om man kan behandles for BV under graviditet. Har fått Zidoval av gynekologen, som det eneste som har hatt effekt, men er anbefalt å ikke ta dette under graviditeten pga usikkerheten for om dette påvirker fosteret. Så da er jeg nødt til å leve med plagene... Noen som har erfaringer rundt dette?? Hilsen frustrert
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2007 #4 Skrevet 25. februar 2007 Jeg fikk samme diagnosen i uke 13 etter en bitteliten blødning. Jeg ble anbefalt å ta medisinen som jeg fikk, spesielt med tanke på at jeg hadde en MA året hvor de samtidig fant BV. Min lege sa at det var større sannsynlighet for abort også etter uke 12 med BV hvis man ikke ble medisinert enn hvis man ble det. Legen hadde opplevd spontanaborter også etter uke 21 som ble ment å kunne knyttes til unnlatende BV behandling.
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2007 #5 Skrevet 25. februar 2007 Har alltid behandlet BV med vivag, og når det kommer tilbake igjen er det bare på'an igjen med ny pillekur, men er vel noen dette ikke virker på - har ikke opplevd det som farlig i tidligere svangerskap heller, men leste en plass at det kan føre til tidlig fødsel... ...har ikke gjort det for meg. Vivag lindrer ihvertfall en liten stund av gangen. Egentlig greit jeg så dette innlegget nå, har en pakke med Visense liggende, bare så jeg vet sikkert at det ikke er noe annet i veien "oppi der".
~emin~ og Lillingen april-10 Skrevet 25. februar 2007 #6 Skrevet 25. februar 2007 Jeg fikk vite av legen min på 1. kontroll at jeg har dette, men hun sa det ikke ble behandlet hos gravide. Tidligere har jeg fått Flagyl, men det er jo bannlyst til gravide. Kan ikke si jeg merker noe til BV'en egentlig, så sånn sett plager det meg ikke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå