Pianutten Skrevet 24. februar 2007 #1 Skrevet 24. februar 2007 Heisann! Noen flere her som er førskolelærere eller jobber i barnehage og samtidig har bekkenløsning? Hadde vært interessant og hørt hvordan dere kombinerer det.... Jeg for min del jobber i en Reggio Emilia-inspirert barnehage, hvor alt da selvfølgelig er tilpasset barns høyde. Dvs at alle stoler er bittesmå og setet er ca 20cm oppe fra gulvet, mens alle bord er ca.40cm opp fra gulvet. Så hver gang jeg skal sette meg må jeg nesten sette meg helt ned på gulvet... Jeg kan velge å bruke en ergonomisk riktig stol for voksne, men da blir arbeidsstilling ved bordet også feil, dvs jeg henger mer eller mindre krokbøyd over bordet for å komme langt nok ned... Dette er et kjempeproblem. Jeg er 22uker på vei og nå 100%sykemeldt fordi bekkenet ikke er spesielt medgjørlig. Jeg vil gjerne tilbake og jobbe, synes det er helt pyton og gå hjemme, det blir så lange dager. Jeg har smerter i bekkenet hele tiden når jeg går og tåler ikke og gå mer enn ca.30min (turgåing) Ettersom det er lenge igjen til termin enda så er jeg litt redd for at om jeg tyner bekkenet mitt, så blir det helt forferdelig å være til de siste månedene før fødsel...?!? Så det er liksom litt dilemma..ettersom jeg har veldig lyst til å tilbake til jobb, men ikke vet om bekkenet da holder såpass at jeg er oppegående frem til fødselen.. Noen med lignende situasjon som meg?? Blir svært takknemlig for innspill... :-) Pianutten
*Muffin* og mini Muffin * Skrevet 25. februar 2007 #3 Skrevet 25. februar 2007 Hei. Jeg jobber også i barnehage, men nå har jeg vært 100% sykmeldt siden januar og har nok insett at jeg ikke kommer tilbake i jobb før permisjon begynner Glemte jo å skrive at jeg har bekkenløsning (men det skjønte du kanskje) , går til Manuell terapaut i håp om at det skal hjelpe litt. Det tok litt tid før jeg på en måte "godtok" at jeg måtte ta hensyn til smertene mine, men det gjør jeg nå! Jeg sier som legen min sa til meg : Nå tenker du på deg selv og ungen din! Jobben klarer seg uten deg! Det var så ufattelig godt å høre Jaja veit ikke om du fikk noe ut av dette her jeg men....
*Muffin* og mini Muffin * Skrevet 25. februar 2007 #4 Skrevet 25. februar 2007 Er i uke 25 (straks 26) forresten...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå