Timothy`s moster med 2 prinser Skrevet 24. februar 2007 #1 Skrevet 24. februar 2007 Gutten min er snart 15 mnd. Han har brukt smokk siden han var et par uker, og har i de siste månedene blitt enda sterkere knyttet til både smokk og bamsen sin. Vi pleier bare å kalle de for "drugsa" hans. Han er helt avhengig. Men det henger kanskje sammen med at han begynte hos dagmamma for ikke lenge siden, i beg av januar. Vet ikke, men barn reagerer vel ulikt på denne separasjonsfasen? Jeg har alltid vært av den oppfatning at smokk er noe som hører babyer til. Og jeg synes ikke gutten min er noen baby lengre. Vet om flere STORE barn som sutter iherdig på smokken og jeg synes ikke noe om det. Og vil ikke at gutten min skal sutte når han er 2 år. Når slutter dere og hvordan? Jeg "prøvde" litt i dag, lot være å gi han smokken når han skulle sove, men han ble helt hysterisk!!! Og da han fikk det, sovna han i samme sekundet... Han bruker smokk når han sover om dagen, hele natta pluss innimellom på dagtid når han er sliten etc. Håper på mange svar!
annie-77 Skrevet 24. februar 2007 #2 Skrevet 24. februar 2007 Hei. Tulla her på snart 2 bruker bare sutt ved soving (ikke alltid på trilletursoving). Hun får ikke lov ellers, og vi har tenkt å la henne ha den en stund til,rundt 3 tenker jeg om hun ikke avslutter selv før det. Vedr. barn som bruker sutt om dagen, "skjønner " jeg aldri hva de sier med sutt i munnen, så da må de ta den ut hver gang de skal prate, og da blir det ikke så gøy og gå rundt med den. Jeg vil anbef. og avvenne om dagen først, og la ungen være med og legge sutten i senga. Så om han spør på dagen ute el.l. så vet han når du sier at sutten er i senga, at det stemmer. SÅ kan du si at han skal få den når han skal sove.
winneboo Skrevet 24. februar 2007 #3 Skrevet 24. februar 2007 Snuppa mi på 16mnd får ha smokken når hun sover. Både formiddagsluren og natta. Har tenkt til å la henne ha den på natta en god stund til. Å heller slutte med den når hun er så stor at hun skjønner hva det vil si å f.eks gi den til kaptein Sabeltann..hehe.. Syns det er bedre å gjøre det sånn enn å ta fra henne den nå, hvor hun ikke skjønner hvorfor. Da er det bedre at hun kan gi den fra seg selv. Så regner med å gjøre det når hun er rundt 2,5år.. å ved 3års alderen så er det full stopp, for da er hun så stor.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå