Gjest Skrevet 24. februar 2007 #1 Skrevet 24. februar 2007 Lillemann er 4 uker gammel. Han har hele veien hatt litt problemer med å spise på venstre pupp, det vil si at det tar litt tid før han får ordentlig tak. Om kvelden og på natta når han våkner for spise vil han ikke sove igjen. Han spiser godt og som oftest på begge sider. Men han vil fortsatt suge etter at han har sluppet puppen. Han roer seg ikke før han får suge på lillefingeren min. Noen som har erfaring med smokken iforhold til amminga? Er det slik at det alltid vil gjøre det vanskelig iforhold til amminga, spesielt siden han noen ganger strever litt? Vil ikke gjøre vondt verre, men får også vondt av at han tydeligvis vil ha noe å suge på for å falle i søvn.
♡ A & E ♡ Skrevet 24. februar 2007 #2 Skrevet 24. februar 2007 Sønnen vår tok ikke venstre pupp i det hele tatt og drikker fremdeles bare fra høyre. Vi hadde problemer m ammingen en god stund men hadde allikevel en baby hengendes på brystet til alle tider så til slutt så måttte jeg gi meg (var livredd for at han skulle glemme åssen puppen funket!) og gi han sutt og det gikk kjempebra. var ikke så flink til å holde den i munnen men ammingen ble ikke noe verre og han forsto at det var to sugemetoder han var vel ca 1,5 mnd da.
nutri Skrevet 24. februar 2007 #3 Skrevet 24. februar 2007 Så lenge han suger ordentlig fra puppen skal det ikke være noe problem å bruke smokk også. Jeg hadde samme problem, vanskelig for ham å få tak i venstre pupp i begynnelsen. Nå går det fint med begge sider (han er 5 uker gammel). Og han roer seg med smokk, men bare når han ikke er Veldig sulten eller Veldig mett. Da kommer smokken rett ut igjen. =)
nutri Skrevet 24. februar 2007 #4 Skrevet 24. februar 2007 bare en tilleggskommentar....så rart at venstre pupp er/var problemet hos alle tre.... hmmm
Babyfacepsycho Skrevet 24. februar 2007 #5 Skrevet 24. februar 2007 Her hjelpte det fint med smokk. Har ikke hatt noen problemer med amminga etter at vi inførte smokk. Hun er 5 uker, og har brukt smokk siden hun var ca 2 uker. =)
Murmeline Skrevet 24. februar 2007 #6 Skrevet 24. februar 2007 Snuppa her fikk smokk tidlig, og gjorde ingen ting med ammingen. Men, hun har alltid tatt begge puppene like godt, og har ikke opplevd brystvortene mine som "vanskelige i fasongen". Kjenner noen som har feks litt mindre definerte brystvorter, disse er ofte vanskeligere å suge fra for en bitteliten baby. Jeg tror at "smokken som fiende" kommer veldig an på kombinasjonen av mammas pupp + baby; hvordan disse passer sammen. Hva med å prøve litt forsiktig? Det er jo ikke sikkert at babyen vil ha smokken en gang..
Cerebro Skrevet 24. februar 2007 #7 Skrevet 24. februar 2007 Min høyre pupp er litt vrien for henne å ta, og det ble vanskeligere etter at vi innførte smokk da hun ikke gapte like høyt lenger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå