Gå til innhold

Hvor sjalu er mannen eres?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min tyrkiske kjæreste er ganske sjalu. Han liker ikke å finne bilder av andre enn folk han er helt sikker på osv. Greit nok, jeg er ganske sjalu jeg også, men lurer på om dette har veldig mye å gjøre med at han er muslim?

Forresten, hvor lett er det å bli godtatt som kjærestens mann i Islam, dersom jeg er troende kristen (katolikk)? Tenker på hva familien kommer til å si..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå er ikke jeg gift med en fra ett annet land lenger, men vil ikke si at exen min var uvettig sjalu, da. Mannen min som jeg er gift med nå, er norsk, og er like sjalu eller like lite sjalu, for å si det sånn.

Hvor lett det er å bli godtatt, er vel veldig forskjellig fra land til land, og fra familie til familie, vil jeg si... Jeg har aldri vært i den situasjonen, fordi jeg var allerede muslim da jeg ble gift med min exmann, men kjenner jo andre, og alle har vært veldig godt mottatt av familien, mye bedre ofte enn mennene har blitt mottatt her av den norske familien til den norske i forholdet.

Skrevet

Jeg ble veldig godt tatt i mot hos familien til mannen min :D

Skrevet

sambo er ikke sjalu.. det er et krav fra min side at min kjæreste ikke skal være sjalu. Jeg gidder det bare ikke. stoler han ikke på meg får det heller bare være..

men det jeg skulle si var at jeg var sammen med en muslim også en kortere periode, og han var heller ikke sjalu.

Min norske x derimot var så sjalu at jeg ble beskylt for og være lesbisk om jeg snakket for mye med veninnene mine, og for ikke og snakke om hvor løsaktig jeg måtte være siden jeg snakker med andre menn.. huff.. ikke gode minner det der..

tror ikke religion, eller tradisjon for den del, har noe med sjalusi og gjøre, mer hvor trygg en person er på seg selv.

Skrevet

Ja d er han...og jeg er også...så kan vel ikke si noe på at han er.

Skrevet

Kjæresten min er heldigvis veldig lite sjalu. Hadde ikke orket å vært sammen med han om han hadde vært veldig sjalu. Ene eksen var det. Han beskyldte meg stadig for ting, uten at noe av det var sant.. Har aldri vært sammen med en muslim da, så kan ikke uttale meg om det, men vet iallfall at hvor sjalu gutter jeg har vært sammen med har vært, har kun hatt med personlighet å gjøre....

Skrevet

Ja, min er veldig sjalu og det er jeg også, så derfor passer vi godt sammen. Jeg hadde ikke tålt at han hadde nære jentevenner og omvendt. (Har felles gutte/jentevenner da.)

Skrevet

Er også sammen med en fra Tyrkia, men nå er ikke han praktiserende muslim. Han er nok litt mer sjalu enn jeg liker. Men det er mest her nede, i Tyrkia. Når vi er i Norge er det mye greiere, så jeg tror det går på tillit. Han stoler på meg, han stoler på norske gutter, men ikke på tyrkere (på andre kjenner man seg selv)Det er da snakk om turistplasser altså. Han hadde aldri slipt meg løs i barstreet aleina liksom, men å ta en øl med noen venninner på en vanlig pub er greit her nede..

I Norge går jeg ut som jeg vil uten å få noen sure miner.. Men jeg gidder ikke gå ut sammen med han, for det blir bare tull. Litt trist det da=(

Skrevet

Min kjære er latino, og bryter også her med klisjeen om at latinoer er så sjalue. Han er absolutt ikke sjalu i det hele tatt, og jeg er ikke særlig sjalu av meg jeg heller. Jeg tror det har mye med personlighet å gjøre, og sikkert også tidligere erfaringer, mer enn kultur.

Skrevet

Min eks-kjæreste som er muslim var ikke sjalu. Der var det vel heller meg som var litt "sjalu". Jeg taklet ikke så bra at han hadde stående fremme et "kjæreste"-bilde med han og eks-konen sin. Han på sin siden skjønte ikke hvorfor jeg reagerte på det. Han trodde alle som hadde vært gift beholdt bryllupsbilder o.l. på veggene etter skilsmisse. Ikke meg i hvert fall!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...