Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta vår er drøyt 2 år. Hun er full tid i barnehagen. De spiser siste gang i der mellom 14.30 og 15.00. Henter henne så vi er hjemme litt før 16.00. Da får hun gjerne litt frukt. Enten faren eller jeg jobber bestandig såpass sent at det ikke kan bli middag før mellom 17.00 og 17.30. Da er vi omtrent akkurat ferdig med å spise før barneTV. Hun får gjerne litt melk mens vi leser en bok når det er ferdig. Deretter er det rett i seng.

Er dette helt annerledes enn hjemme hos dere? Hvordan får dere tid til kveldsmat?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noen ganger har vi det sånn som hos dere... Han spiser frukt i bhg ved 15 tiden i bhg.. Blir henta litt etter 16.. Middagen spises ved 17 tiden... Spiser han masse til middag blir det yoghurt til kvelds.. Spiser han ikke så mye til middag, så spiser vi kvelds ved 19 tiden....

Skrevet

Her spiser han alltid kveldsmat, med enkelte unntak, da. Vi er ofte ferdig med middag kl 16, og da er han sulten igjen etter barne-tv.

Skrevet

Vi har det sånn som hovedinnlegger.

Jeg henter i barnehagen litt over fire, og da er vi hjemme til halv fem eller senere. Ofte senere hvis hun vil gå sjøl, eller vi skal innom butikken. Så tar det litt tid å lage mat, så vi er også ferdige med å spise omtrent til barne-tv, noen ganger litt senere.

Før la hun seg åtte, og da spiste hun gjerne et eple eller noe annet til kvelds ved sju-tida, men nå har jeg begynt å legge henne halv åtte, og da rekker vi ikke. Vi har en time fra middagen er ferdigspist til vi skal pusse tenner og ha på nattøy! Men jeg har ikke inntrykk av at hun er spesielt sulten, så nå går det bra med fire måltider. Frokost ca kvart på åtte, formiddagsmat elleve, frukt o.l. kl tre, og middag fem-seks.

Skrevet

Gutten min MÅ ha kveldsmat, selv om det bare er en time siden middag. Vaner etableres tidlig og sitter godt!

Skrevet

Vi spiser kveldsmat/middag kl. 17 hele familien her. Vi har ikke flere måltider etter det.

Skrevet

Lillemann spiser kl 15:00 i barnehagen (brød/yoghurt/e.l). Den av oss som startet tidlig på jobb henter i 16-tida. Den andre jobber alltid seint så vi har middag sånn i 17:30-tida. Deretter er det kveldsmat i 19:30-20:00 før han legger seg sånn i 20:30-tida.

(Nå ser jeg helt klart fordelen av å ha en som sover mindre enn gjennomsnittet, skjønte det ikke helt da vi hadde permisjon)

Skrevet

de får alltid tilbudet, selv om vi ikke spiser middag før 1730. Ser det an.

Skrevet

Har det slik som deg Poamin :) Avogtil kan det hende de finner ut at de er sultne etter barnetv likevel, og da blir det jo kvelds, men stort sett så blir det bare middag.

Skrevet

Nei, vi gjør det samme her. Hun får jo mat i barnehagen rundt halv 3, så vi spiser middag rett før barne-TV, også får hun noe godt til barne-TV i form av frukt, rosiner eller lignende. Etterpå er det jo snart leggetid uansett. :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...