Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hmmm. I rekken over ting å gruble over: Kommer dere til å la vogna stå igjen utenfor butikken ol. mens dere går inn? Hva er vanlig nå? En ting er på cafe og steder man kan se vogna. Men det kan jo være fryktelig klønete å få med seg barnevogn inn en del steder.

Mener å huske at en mor i USA ble saksøkt og dømt for å ha latt barnevogna stå utenfor en butikk i NY?

Har en svær schäfer jeg kan parkere ved siden av vogne til skrekk og advarsel da... Så lenge ingen vet at hun selger sjela si for en pølsebit...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg tok nesten alltid med vogna inn i butikken. Det finnes så mange underlige folk, at jeg hadde ikke samvittighet til å gå fra vogna. men akkurat her hvor jeg bor er jeg nok ikke alltid like forsiktig. Bor ikke akkurat i storbyen, så da hente det at hun stod utnfor en liten stund.

Men du må nesten kjenne på det selv , hva som føles greit for deg.

Skrevet

har alltid me meg barnevogna inn på butikken,finnes så myrare folk her i verden...

Skrevet

Inn...! Uten tvil!!!

Skrevet

Med nr en fallt det meg aldri inn å la ungen ligge i vogna utenfor butikken, men noen ganger er det butikker man ikke kommer inn i med vogn og da tok jeg ut babyen og lommebok slik at det ikke var verdisaker der før jeg gikk inn i butikken, og da lot jeg vogna stå.

Skrevet

Kanskje jeg er paavirket av amerikansk kultur, men jeg kommer i hvertfall til aa ta med meg vogn og baby...baade i USA og i Norge. Mange rare folk der ute, og man vet aldri hva som kan skje. Kanskje en hund hopper opp paa vogna eller bremsen loesner og vogna triller nedover bakken eller babyen begynner aa graate...elller...eller...eller. Nei, inn kommer den. Men hva man gjoer hvis det er for trangt i butikken--det er et godt spoersmaaal. Hmmm...jeg tar i hvertfall med babyen inn, men boer man ha en sykkellaas paa vogna?

Skrevet

kommer vel litt ann på hvor du bor kanskje?

Skrevet

her hvor jeg bor tror jeg ikke det er så stor fare å la vogna stå i noen minutter... men jeg hadde ikke tørt det uansett... tenk hvis den lille begynner å gråte, .. uff, også er ikke mamma der...

eller man vet jo helller ikke hvem som dukker opp hvor i landet, så det tryggeste er å ta med vogna ;)

Skrevet

Vognen skal med! I hvertfall babyen. Eneste unntaket er her hvor jeg bor, på et knøttlite sted med en bitte liten butikk og hvor alle kjenner alle og man faktisk ser vognen fra butikken, men absolutt alle andre butikker så skal babyen være med og ikke slippes av synes et øyblikk.

Skrevet

Hvis du tør gamble på at ikke en pedofil galning kommer forbi og tar med seg vogna så...

NEI, jeg setter ALDRI vognen fra meg utenfor butikker eller noenting som helst. Jeg elsker datteren min og risikerer ikke sånn!!!!!

Skrevet

Tar med ungen inn ihvertfall.

Får heller bre teppet litt til side så det ikke blir for varmt. -Nei, lar ikke Lillebror være ute alene mens jeg er inne på butikken. Jeg har ikke kontroll på de som går forbi mens jeg er inne!!

Skrevet

Ville aldri latt babyen bli liggende alene ute!!

Skrevet

Tok med vogna inn på butikken, men lot den stå ute på kafe hvis hun sov. Satt alltid slik at vi så vogna fra vinduet da:)

Skrevet

Hvis det ikke er plass til vognen inne i butikken ville jeg tatt babyen med inn og hatt lås på vogna. Hadde aldri i verden latt barnet mitt stå ute. Men nå bor jeg i Oslo og her er det masse rare folk.

Skrevet

Nei, jeg lar ikke barnet stå utenfor. Enten tar ut barnet eller hele vogna med inn. Men på cafe lar jeg henne stå utenfor hvis hun sover, men har da vogna under oppsyn (må også se når hun våkner). Men tok henne alltid med inn på cafeen når hun var "ny", var redd for alt da (at hun ikke skulle puste når hun sov etc...).

Skrevet

Så lenge butikken ikke er større enn at jeg kan holde vogna under konstant oppsyn, ser jeg ingen problemer med å la den stå ute. Det gjelder også i Oslo sentrum. Noe annet er det selvsagt i dagligvareforretninger der du går langt inn i ymse krinkelkroker og i butikker som er så store at du ikke kan se vogna i vinduet (men da er det gjerne plass til å ta den med inn, også).

Skrevet

NEI NEI NEI!!!! hvordan kan en gjøre sånt?? ville aldri kunne tilgitt meg selv om noe skulle skje! man vet ALDRI!

Skrevet

hmmm vognen kan stå uten for det er lov...

bikkje derimot er forbudt å ha stående utenfor butikk..

Men hadde jeg latt vogna (av en goood grunn) stå hadde barnet vært med meg inn for å si det sånn...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...