Gå til innhold

hvor mye grøt og skal man gi vann underveis?

Anbefalte innlegg

Skrevet

min gutt er 5 mnd og vi gav han grøt i går for første gang.. bare et par teskjeer.mais grøt..han likte det kjempegodt og i dag gav jeg han nesten en hel porsjon..er det greit..eller må jeg helst trappe opp fra lite til masse over tid?så ammmet jeg han etterpå og da drakk han like mye som han pleier..er ikke dette litt vel mye mat? og skal man heller gi de vann underveis som tørstedrikke?har hørt at noen ammer før de gir grøt også..hvorfor det--? dette ble mange spørsmål..men håper noen vil svare...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mange sier man skal trappe opp uke for uke..men vi økte porsjonene for hver kveld..til tulla vår var fornøyd..

Hun får ca 80ml mme etter grøten..sjelden hun drikker opp alt..

Vi gir vann litt nå og da,har ikke noe rutiner på det..

Skrevet

jeg økte også forholdsvis fort, han likte så godt den første grøten. Jeg begynte med grøt når han var 6 mnd. Nå ammer jeg om morgenen og gir grøt alene etter en time/halvannen når vi står opp. Jeg gir litt barnejuice ved siden av grøten. I begynnelsen rynket han på nesen av vann, men jeg ga og gir vann likevel til de andre måltidene. Tror de anbefaler å amme før fast føde når de er så små, sånn at hovedmåltidet fortsatt skal være mm og for å opprettholde produksjonen.

Skrevet

Dette høres litt rart ut sikkert, men jeg prøvde meg å lage litt grøt til vidunderet i dag for første gang, prøvde en posjonspakke fra Småfolk og den ble en diger klump???? tok rett mengde væske og greier.... eneste var at jeg tilsatte pulveret rett i gryta.... og hvordan vet dere at vannet når 50 grader? står dere med gradestokk???

Det står forresten 6 mnd på pakka, ungen er 5 mnd, erd et greit eller må jeg begynne med noed et står 4 mnd på?

ungen var for trøtt til å prøve så det ble ikke forsøk i dag og prøver igjen imorgen...

hmm... prøver igjen imorgen....

Skrevet

gjør et nytt forsøk du:-) Jeg varmet vann i vannkoker, og avkjølte det litt, til det føltes lunkent. Morsmelk som varmes skal hverken føles kaldt eller varmt, så jeg ventet til vannet var litt varmere enn det hvis du skjønner:-)

Ville ha begynt m 4 mnd grøt hvis han er 5 mnd og skal spise sin første grøt. 4mnd=smaksprøver/første grøt uansett når du begynner med det, slik jeg har forstått det. Jeg begynte med den selv om han var 6 mnd. Spesielt risgrøt skal visst være lite allergifarlig, dessuten kan du blande med mm eller mme.

Lykke til neste gang, til dere begge to:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...