Anonym bruker Skrevet 24. februar 2007 #1 Skrevet 24. februar 2007 Avtalen er at barnefar skal komme og hente barnet i morgen på flyplassen. P.t er alle bussruter innstilt her nede i kaoset, og flyplassen er stengt i perioder. Da jeg informerer far om forholdene sier han at jeg må bestille en taxi i dag for å få barnet til flyplassen når far kommer med fly. Men taxi er jo ikke sikrere enn min bil vel, og når bussruter er innstilt så er det vel ikke anbefalt å kjøre så mye rundt. BF truer allerede om hva som skjer hvis jeg ikke er der ute når hans fly kommer- men er det å være vanskelig hvis jeg ikke kommer meg dit ut i et vær som dette??
3 blå Skrevet 24. februar 2007 #2 Skrevet 24. februar 2007 Man må jo tenke på slikt... Jeg synes ikke du er vanskelig.
benedicte&smiley Skrevet 24. februar 2007 #3 Skrevet 24. februar 2007 alvorlig talt!! han må jo skjønne at kanskje ikke ting blir som planlagt i dette været! men så lenge du prøver å gjøre ditt beste ut av det du kan gjøre så er jo det helt topp, noe mer kan ikke du gjøre!
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2007 #4 Skrevet 24. februar 2007 Ditt ansvar er barnets sikkerhet. Om det er slik at du vurderer at du ikke kan kjøre så må du la være. Men ikke gjør det evt. kun for å være vanskelig, noe jeg ikke får følelsen av at du er. Så må du dokumentere. Skriv ned alt. Ta bilder av været, samle på utklipp av nyheter, gjør det som kan gjøres. Men så kan det jo faktisk skje at han ikke klarer å få lande i morgen også da om været er så dårlig.
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2007 #5 Skrevet 24. februar 2007 Jeg prøver ikke å trenere samvær, det vet han at ejg ikke har gjort før. Men han sier jeg må bestille taxi dag slik at jeg er garantert å komme frem. Det vil si utgifter på 800 kr for meg, noe jeg ikke har mulighet til da jeg bla ikke får bidrag av han. Dessuten er det ikke tryggere å kjøre enn å ta taxi..... Må evt konferere med barnevernvakta kanskje? Alle vet jo åssen forholdene er her nede, så trenger vel ikke akkurat ta bilder. men det er nesten umulig å forstå så lenge man ikke er her selv : ) HI
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2007 #6 Skrevet 24. februar 2007 Nei jeg tror ikke du trenerer samvær Jeg skrev vel også det i mitt første innlegg. Å ta bilder kan være greit om det skulle komme noe senere, lettere å ha egne enn å fly rundt for å få bilder av andre. Barnevernet bryr seg ikke i samværs"konflikter". Og det er hvertfall like trygt å ta egen bil som taxi, der er det ingen forskjell. Reiseutgifter skal deles, også en evt. taxiregning. Men han kan ikke pålegge deg å legge ut så mye penger på kort varsel. Hadde det vært meg hadde jeg bedt ham komme for å hente barnet hjemme hos deg. Det er faktisk hans ansvar som samværsforelder å hente og levere barnet Så får du se om han synes det er forsvarlig.
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2007 #7 Skrevet 24. februar 2007 http://www.dagbladet.no/nyheter/2007/02/24/493138.html Regner med det er nedover her du bor Så gi ham bare klar beskjed om at dette er anbefalinger fra myndighetene. Som tidligere nevnt: Barnets sikkerhet først.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå