Gå til innhold

Hvor ofte bader dere barnet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi er 2 mnd og jeg bader henne annen hver dag. Hvor ofte bader dere og hvor gammel er barnet? Når skal man begynne å bade hver dag?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jenta mi er 7 mnd, me går i svømmehall ein gang i uka, og så bader ho ein til to dager i uka ellers. Eller ved behov.. Trur ikkje me kjem til å begynne å bade kvar dag med det første.. men mange som liker å ha det med i kveldstellet, sikkert koselig det da! :)

Skrevet

Hun er 3mnd. Bader nesten hver dag, men pga av hun skal bli trøtt på kvelden. Tror ikke det skal være nødvendig å bade hver dag. Jeg har blitt rådet av barnepleier å bade barnet annenhver dag Hvis du ikke har en spesielt skitten unge da, he, he....

Skrevet

Hei:) Vi bader ikke jenta vår hver dag. Det er heller ikke nødvendig. En må passe på huden også. Bader 1- 2 ganger i uka. Badet litt oftere før pga mye gulping. Helsepersonell jeg har snakket med sier at det ikke er nødvendig mer enn det. Men alle gjør jo som en føler og det som passer dem selfølgelig:)

Skrevet

jeg bader lillegutt 2 ganger i uka. Ble frarådet å bade noe oftere på barsel..

Skrevet

vi bader henne hver dag..;) hun elsker å bade..og vi har det som et kvelds ritualet... har ikke hatt noe problemer med huden i det heletatt..bruker bare vann..ev litt olje kanskje en gang annenhver uke eller noe..ikke ofte iallefall...

men selvfølgelig er hun ikke så skitten at hun trenger det...

Skrevet

hun er 9 mnd..og vi har badet henne hver dag siden hun ble født

Skrevet

Vi bader veslejenta et par ganger i uka, hun er 9 uker nå. Bruker kun litt olje i vannet.

Skrevet

Vi bader en gang i uka,ellers etter behov..men tror vi må bade noe oftere nå fremover..hun har startet med grøt og da blir det noe søl:) Hun er 5mnd:)

Skrevet

Behovet er dessuten ganske forskjellig fra barn til barn. Noen babyer svetter masse, kliner voldsomt med grøten etc, mens andre ikke gjør det. Det er jo også litt forskjell på årstid. Om sommeren f.eks kan unger være seige og klissete av solkrem, svette og kanskje har de krabbet i sanden og blitt skitne, mens om vinteren blir de kanskje verken skitne eller klissete.

Skrevet

Ca.2 ganger i uka.Bruker kun olje i vannet.

En gang i blant vaskes håret med baby-shampoo (Derma, Babyline)

Lillegutt er 8 uker.

Skrevet

Min er 2 uker og har enda ikke badet. I følge JM på sykehuset bader ungene altfor ofte i dag. Nå når navlen er grodd helt skal det bades 1 gang i uka. Vasker jo ungen flere ganger om dagen nedentil (bæsjer hele tiden..), og ansiktet en gang om dagen. Har en på 5 som bader en gang i uka.. Vi vasker selvsagt litt med klut hver dag, men vi overdriver ikke akkurat badingen. Huden ble mye bedre da vi kuttet ned på det.

Skrevet

Bader ca 1 gang i uka, men vasker med klut(mesoft) litt her og der hver morgen da. Bruker alltid litt olje i vannet. Liker ikke å bade knøttet nå på vinteren, jeg. Hun er jo ikke akkurat skitten heller da.........

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...