*Angelface* Skrevet 24. februar 2007 #1 Skrevet 24. februar 2007 Er det bare jeg som øser på med suketter i Te, kakao eller drikker en del pepsi max...?? Klarer meg ikke uten (
oktoberjentene;) Skrevet 24. februar 2007 #2 Skrevet 24. februar 2007 Jeg drikker mest vann og melk faktisk..... litt te og kakao også, men føler ikke at jeg trenger så mye ekstra oppi.... istede så går det ned en sjokolade om dagen også da =/ heh..
millamamma Skrevet 24. februar 2007 #3 Skrevet 24. februar 2007 Jeg drikker flere kopper te hver dag på jobb, med suketter i. Det samme med Pepsi Max, er BEST :-) ! Forrige svangerskap brukte jeg aldri suketter eller drakk light brus, men tror det er litt overdrevet med alt man ikke skal spise eller drikke. Skal man høre på alt folk sier, kan man jo nesten ikke putte i seg noen ting.. Jeg bruker iallefall det uten dårlig samvittighet! Men vet ikke fasit-svaret...
*jumanji*fikk jente 31/5 Skrevet 24. februar 2007 #4 Skrevet 24. februar 2007 Jeg hadde vært veldig forsiktig med bruk av søtningsmedel. De på helsestasjonen frarådet meg sterkt å bruke eks. funlight saft når jeg er gravid og i hvertfall ikke til barn under 2 år. Jeg har hørt at det er mere skadelig for kroppen enn hva vanligt sukker er? Kutt ned på brusen og drikk heller en "vanlig brus" i ny og ne istedenfor...
*Angelface* Skrevet 24. februar 2007 Forfatter #5 Skrevet 24. februar 2007 Er enig med deg jeg..Vi slkal jo holde oss borte fra det meste jo..Jeg syns det er bedre med søtn.middel enn røyk f.eks. Jeg vil ikke gå unødvendig opp i vekt iallefall...
Lisa81 blittmamma! Skrevet 24. februar 2007 #6 Skrevet 24. februar 2007 Enig med *jumanji*02.06.07*, liker ikke tanken på å gi nurket mitt noe som er kunstig. Ser forressten at du er fra gamlebyen *jumanji*02.06.07*. Det er samboeren min og!
Phiphi Skrevet 24. februar 2007 #7 Skrevet 24. februar 2007 Jeg drikker nesten bare vann jeg, flere liter hver dag. Men visst du på død og liv må ha i deg masse søtt, ville jeg heller spist/drukket noe med ordentlig sukker i framfor søtningsmidler med aspartam. Det er bare å sjekke på innhold visst det du drikker innholder søtningsmiddelet aspartam ville jeg holdt meg et stykke unna! Det gjør ikke noe om du drikker litt light av og til, men hver dag er mye.. Sukkeret vet vi hva er, det er naturlig og vi vet farene rundt sukker. Overvekt og diabetes2 kan man jo gjøre noe med visst det blir så ille. Men konsekvensene av aspartam er usikre og derfor bør man holde seg unna i en viss grad. Solo lett er f eks bedre enn cola light. Prøv melk, sirup, drukkesukker eller honning i teen, da blir det søt og god! Honning er i tillegg proppfult av antioksidanter!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå