Gjest Skrevet 24. februar 2007 #1 Skrevet 24. februar 2007 Har en sønn 11 år, også en stesønn 12 år. Min sønn fikk 1500 til sin bursdag for å bake inn i en sykkel som de vil ha/terreng sykkel som ligger på ca4000. Min sønn har spart og har disse pengene selv. Min stesønn fikk også 1500 av oss til å bake inn i sykkel og 500 av besteforeldre så han har 2000 selv. Min sønn skal bestille sin drømmesykkel i morgen og min stesønn fikk også blod på tann(forståelig nok) Men hans mor har lånt pengene for å legge ut noe til sin datter. Vi prøver å si at dette er penger han fikk av oss og hans mor må sette disse bort på en konto. Men stakar gutten sitter å forsvarer sin mor nå at hun ikke har penger. Blir så trist å lei meg for hans mor har "lånt" penger av han før og vi trodde aldrig hun tørte å bruke penger som kom fra oss. Så nå sitter min stesønn og tenker på en sykkel som mor hans har lovet han i 1/2 år og hun viste han fikk disse pengene av oss for det ringte jeg og sa. Hva sier man til en gutt som desperat prøver å forsvare noe så stygt mor hans har gjort, brukt pengene han?
Kreoline Skrevet 24. februar 2007 #2 Skrevet 24. februar 2007 Jeg vet ikke hva jeg hadde sagt til gutten, men er det slik at mor aldri kommer til å betale pengene tilbake til han? Hvis dette ikke er første gang mor gjør dette, ville jeg ha opprettet en sparekonto som pengene blir satt inn på slik at mor ikke får tak i pengene. Eller pengene må bli igjen hjemme hos dere. Jeg hadde blitt like frustrert og det er vanskelig å finne ut hva man skal si, for gutten er uansett glad i mor. Peke på konsekvensene av dette blir vel bare vondt verre, selv om jeg vil tro at han forstår det. Altså at mor låner pengene han hadde spart til sykkel, dermed blir det ikke ny sykkel på han. Trist er det uansett.
Gjest Skrevet 24. februar 2007 #3 Skrevet 24. februar 2007 Nå er jeg litt usikker om pengene kommer tilbake, vi skal i allefall mase oss til det. Poenget er vel at hun låner og ikke har de tilgjengelig når han trenger de. Vi har pratet mye om dette jeg og sambor og ja vi skal opprette en konto i navnet vårt og han får sette inn pengene som kommer herfra og vår familie inn på den. Skal han og mor ut å kjøpe noe stort så ja da skal han få med pengene men ikke før da. Det som er så trist at i dag ringte han til mor igjen for han ville være med min sønn å kjøpe lik sykkel, men etter sammtalen hadde han ombestemt seg. Ser han er så trist og lei, men lojaliteten overfor mor er så stor og hun missbruker den. Forferdelig synd.
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2007 #4 Skrevet 24. februar 2007 Huff ja.. Det er klart de forsvarer sin mor... De ser jo så tydelig at det er feil! Heretter lager dere en egen sparekonto til han som dere har tilgang til. At ikke slike mødre har mer stolthet enn dette? Bruke sine barns penger?? Det er direkte pinlig! Her i huset har vi en biomor som lover sotre dyre ting, men aldri holder det. Klart det tærer på et barn at det ikke kan stole på sin egen mor...
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2007 #5 Skrevet 24. februar 2007 Tjener ikke denne moren egne penger??
Gjest Skrevet 24. februar 2007 #6 Skrevet 24. februar 2007 Det værste av alt er at hun og samboeren har lovet min stesønn i et halvt år å finne den perfekte sykkelen, men det skjer aldri.Hvor lang tid er det mulig å bruke på å finne en sykkel? Alt blir så vannskelig for man vil liksom fortelle barna hva rettighetene dems er ved evt da penger de har fått i bursdag og jul.Men hvordan er det mulig å fortelle slike ting uten å refse mor. Nei fytti katta, trist
Gjest Skrevet 24. februar 2007 #7 Skrevet 24. februar 2007 Nei hun er hjemme pga div problemer, hun får 2300 i bidrag hver mnd og har to barn til med to andre som hun får penger for+ barnetrygd da. Men hun har en hobby som koster mange penger og har hørt komentarer at hun har brukt penger på hobbyen isteden for å kjøpe mat....! Det værste er at jeg også vet han kunne tenke seg å være her litt mer, helt fram til han prater med mor.....igjen lojalitet.
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2007 #8 Skrevet 24. februar 2007 Vi nekter stebarna å ta med sparegriser og penger de har fått her, hjem til biomor, fordi hun låner pengene og bruker de opp.Det fungerer helt fint. Biomor har sluttet å spørre ungene om å få låne noen hundrelapper av sparegrisen for å kjøpe mat. Synes det er unødvendig dramatisk å robbe sparegrisen for å såkalt handle mat, da får man heller sette opp et budsjett så man vet at trygda strekker til.
Gjest Skrevet 24. februar 2007 #9 Skrevet 24. februar 2007 forkastelig er det, hadde pantet flasker eller lånt av andre enn å knekt sparegrisen til barna.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå