mai mammaen til to Skrevet 24. februar 2007 #1 Skrevet 24. februar 2007 hvordan står det til med mai barna? hva har de lært seg og hvordan er hverdagen deres? datteren min har lært seg å krype. hun har begynt å reise seg opp... står alltid i sengen sin nå... men er ikke så interessert i å reise seg opp til bordet..men står fint om jeg reiser henne opp selv. hun har også begynt å gå når jeg holder henne i hendene..utrolig morsomt... ellers så vinker hun, sier mamma, pappa, pus, takk hun er ikke noe flink til å sove... har begynt å sovne selv på kvelden (sovner kl 19) men våkner masse i løpet av natten. noen netter kan hun holde det gående i timer... gråter ikke så mye men er veldig livlig... gleder meg til vi kan flytte henne over på eget rom (huset blir bygget på så vi kan ikke lage rom til henne før vi har fått bod..alt pøet er på hennes rom...) hun er ikke så glad i mat, bortsett fra puppen da... det skal bli spennende å se hvordan det skal gå når jeg skal ut i jobbigjen om 2 uker.. Ellers kan jeg si at hun ELSKER å bade... vi går på babysvømming og hun stortrives...har akkurat vært i syden og hun plasket i vei i bassenget... så nå lurer jeg litt på hvordan deres barn er.. vil ikke at dette skal bli en tråd man skal skryte i.. men vil se hvordan andre barn på hennes alder er... svar gjerne anonymt..
mams1979+2små Skrevet 24. februar 2007 #2 Skrevet 24. februar 2007 Koselig tråd Jeg lurer også på hvordan det står til med dere andre. Her har dagene virkelig blitt travle... Krabber, og reiser seg opp som bare det. Men balansen er ikke helt på topp, og det blir en del knall og fall Tror det har vært en befrielse og endelig klare så mye på egenhånd. Flink til å leike i leikegrinda når mamma må gjøre andre ting, men aller best å få være "løs" på gulvet. Han sier ikke så mange ord (kun mamama og papapa), men klapper, vinker og viser hvor stor han er. Elsker mat og bare stas å få smake på nye ting. Han sover godt om natta (ca 13 timer), men lite på dagen... Ellers er han en veldig blid og fornøyd gutt her hjemme, og litt mer stille og skeptisk når vi er ute på noe (skal helst bare klatre på mamma - men det går vel over..)
mai mammaen til to Skrevet 24. februar 2007 Forfatter #3 Skrevet 24. februar 2007 datteren min klapper og viser hvor stor hun er og.. hun er så stolt da.. det med å være skeptisk har datteren min blitt også.. hun er en skikkelig mamma dalt. spesielt når hun er trøtt..da hyler hun om pappaen tar i henne... så deilig å ha en som sover så godt om natten..... gleder meg til hun sover rundt...
snull Skrevet 24. februar 2007 #4 Skrevet 24. februar 2007 Fin tråd ja ;-) snuppa begynte for noen uker siden å forstå at hun faktisk kunne reise seg opp og stå selv...,og siden da har hun ikke gjort annet !!! Hun klatrer på ALT og ALLE....og ler kjempehøyt når hun kommer opp på føtterne, sååå fornøyd. Men hun er fortsatt veldig ustø, så mamma`n løper rundt som en virvevind og passer på at hun ikke får flere blåveiser enn hun allerede har ;-) Hun krabber ikke, men står på alle 4 og gynger....hun har ålet seg framover siden hun var 5 mnd, så har egentlig ventet lenge på at hun skal begynne å krabbe...,men det kommer vel. Setter seg opp på stompen selv, men tipper raskt over ende igjen...litt ustø her også ja ;-) Hun klapper, "peker" (les peiver) etter neser, ører og øyne i boken , strekker armer og viser hvor stor hun er, sier mamma og pappa, vinker og sier noe som jeg tror skal være hade (: aiiee) hehe. Hun sover 3-4 t på dagtid og ca 11 t på natten. Hun er kjempeflink til å sovne om kvelden - må sjelden inn etter at jeg har sunget godnattsang, susset henne på panna og sagt sov godt. Så sover hun (som regel) til kl 6 --- ALT for tidlig å stå opp ifølge mamman da, men det er ikke jeg som bestemmer her lengre ! Ellers har hun et godt utviklet temperament !!!! Kan bli kjempesint, men som regel går det fort over med litt avledning. Er blitt VELDIG mammapie, og spesielt når hun er trøtt ja !! Ble litt langt dette, men man blir jo så revet med når man skal fortelle om sine små gull ;-) Håper flere hengre seg på denne tråden....
Mamman til Christiane Skrevet 24. februar 2007 #5 Skrevet 24. februar 2007 Frøkna her åler seg i full fart bortover stue gulvet,reiser seg på alle fire,men kommer ingen vei enda.Reiser seg opp i sofaen og i lekegrinna,men setter seg fort ned igjen. Hun vinker,viser hvor stor hun er,hvor sterk hun er,klapper særlig til bake kake søte.Tar seg på hodet i lille petter edderkopp og spiller på slurva. flink til å sove. Sover fra 19 til 07. og 3 timer på dagen fordelt på to lurer. mat er ikke så veldig kult utenom middag og melk. Begynner å bli dritt lei grøt og brekker seg til brødskiver. Har 2 tenner nede og 2 oppe. Elsker å bade. Stor koser seg!Liker å leke alene i grinda og nynner når jeg synger. Vil være med. Sier mamma,pappa,lys og peker på lyset.hadet og takk.
mai mammaen til to Skrevet 26. februar 2007 Forfatter #6 Skrevet 26. februar 2007 så kjekt å lese om mai barna.. noen flere?
mukle Skrevet 26. februar 2007 #7 Skrevet 26. februar 2007 Hei! Mai jenta vår er blitt ei stor jente! Krabber ikke, men kommer seg ganske langt alikevel. Står endel på alle fire og vaier:) Reise seg gjør hun ikke! Hun spiser stort sett all slags mat, veldig glad i frukt og grønnsaker. Pupp noen ganger om dagen. Hun har tre tenner. Hun sier mamma og pus, og ellers er det vel mest lyder. Elsker å lese/bla i pekebøker, leke med storesøster, synge, vise hvor stor hun er, bade, rive i stykker avisen. Er ei blid go jente synes nå vi... Hun sover endelig som en drøm on natten, legger seg blid og fornøyd 1900 og sover uten et pip til ca 0600 (har ikke alltid vært slik...) Sover to ganger per dag, 2-3 t til sammen.
MammisOgTøffer`n Skrevet 26. februar 2007 #8 Skrevet 26. februar 2007 Hei:) Guller her åler seg som bare det og krabber litt....men det går fortere med ålingen:) Reiser seg opp etter ALT og går bort over....Klarer og snu seg fra sofaen til bordet uten og holde seg et sek,hehe.... Skravler hele tia, men ikke noen ordentlige ord tror jeg....Det går i hei, hadet, nenenenene, mamamama, papappapa....Men han skjønner ikke hva han selv sier så kaller vel ikke det for at han prater enda:)hehe....Meen stolt da:) Setter seg opp selv... Flink til å gå, hvis han holder i meg.... Kjempe glad i mat.... OG har endelig begynt å sove hele natta etter at han fikk eget rom:)puh..... Men hva gjør dere når de reiser seg opp overalt??? Føler lissom at jeg må sitte bak han og passe på da, men da blir jeg jo sittende der hele dagen:) hønemor ja.............hehe
mai mammaen til to Skrevet 26. februar 2007 Forfatter #9 Skrevet 26. februar 2007 ohh..jeg og vil at hun skal sove hele natten... jeg passer stortsett på henne heltiden når hun reiser seg opp... men prøver å få henne til å reise seg der som matten er osv..men foreløbig så reiser hun seg ikke så veldig ofte opp da.. for det meste står hun på knærene og går rundt..hehe.. utrolig morsomt når hun skyver bilen sin foran seg mens hun går på knærene
Andreas kom 17.Mai 2006 Skrevet 26. februar 2007 #10 Skrevet 26. februar 2007 Hei Gutten min åler seg i en utrolig fart bortover gulvene her,og hvis han har litt feste under knærne krabber han bittelitt Reiser seg ikke opp selv enda,men går litt når han blir holdt og syns det er kjempegøy. Rulle rundt er ikke moro lenger,går fortere å åle seg dit han vil. Han vinker,klapper ikke. Babler masse,har sagt mamma noen ganger,men ikke bevist tror jeg..hehe Spiser 4 måltider fast føde hver dag,drikker litt melk til brød måltidene Ellers sover han fortsatt mye,2 - 3 ganger om dagen. 2 ganger 1 time og 1 gangs ca 30min. Sover hele natta fra 19 til mellom 7 og 9 om morran Elsker å leke med gå bilen sinog å jage puser er KJEMPE GØY..hehe,pusane her har begynt å forstå når han kommer mot dem og går unna. Andre leker som er populære er tomflasker og tomme bokser av alle slag
joplaya Skrevet 26. februar 2007 #11 Skrevet 26. februar 2007 Her er det også full aktivitet hele dagen! Kryper som en virvelvind rundt hele huset, har nylig begynnt å stå uten støtte nå, elsker nye rom og hus og alt som ikke er lov! Hun sier pus og mamma,og masse annet jeg ikke forstår:) Sover lite på dagen, og våkner masse om nettene for pupp ennå..Håper å slutte med dette snart! Skal inn på eget rom denne uken, blir uvant for både mor å barn..men går nok bra! Tenk nå er de snart et år!! helt fantastisk!
Gjest Skrevet 26. februar 2007 #12 Skrevet 26. februar 2007 Junior er en liten turbo. Han rusler rundt med gå-vogn eller gåbil - stolt som en hane. Gliser stort og viser frem sine 6 tenner. Det begynner å bli mindre knall og fall etterhvert, men er fortsatt der at han burde hatt sykkelhjelm på hele dagen... Krabber i turbofart. Står noen sekunder. Finmotorisk er han tregere. Ikke noe pinsettgrep her i gården enda. Han sier mamma, ellers bare uforståelige søte lyder. Klapper og vinker bittelitt. Er veldig glad i biler og byggeklosser. Drasser med seg en bil eller en kloss rundt overalt. I går fant jeg en duplokloss i do =o) Han er grøtlei og vil ikke spise skive. Foretrekker middagsglass og søtsaker (frukt og yoghurt). Han har blitt kjempeflink med nattesøvnen. På dagen sover han ikke så mye. Ca 1.5time fordelt på to dupper. Ser veldig opp til storesøster på 2.5år. Hun er den store helten. Han sitter og skrattler når hun leker med ham ) Er forøvrig en stor nysjerrigper med veeeldig laaange armer.....
Maiprinsessa06♀&Maiprins09♂ Skrevet 26. februar 2007 #13 Skrevet 26. februar 2007 Hei!! Så utrolig koselig å lese om dere:o) Må si jeg savner tiden inne på BIM... hehe.. Jenta mi er jo født 31. mai hun da, men er da mai- barn for det:o) Hun kryper som bare det, og har akkurat lært seg å danse til all musikk hun hører på.. Sitter på gulvet og gynger... Hun har ikke lært å reise seg opp ennå, men hun er blitt sterk i beina, og vi ser det er like før hun gjør det. Hun klapper også i hendene nesten hele tiden... "Bake kake", det er veldig gøy! Ellers så har hun nesten akkurat lært seg å vinke:) Vi går på babysvømming, så hun ELSKER å bade hun også. Er ikke redd for vann i det heletatt, og dykker under vann og koser seg.. Har akkurat vært på ferie vi også, vært i Thailand, og der koste hun seg kjempemasse i vannet og varmen! På kvelden legger vi henne kl 19. Og da sover hun til kl 07.00, får litt pupp, og sovner igjen til ca 09.00. Hun sover på eget rom. Hun spiser grøt morgen, kveld. Middag i fire tiden ca, og litt frukt og melk mellom måltidene. Liker også brød med leverpostei. Hun har fått 2 tenner nede. Håper på at hun snart vil reise seg/sette seg opp da:o)
animal Skrevet 26. februar 2007 #14 Skrevet 26. februar 2007 Hei, hei. Jenta vår er ei nysgjerrig og klåfingra lita ei. Hun pirker borti alt med pekefingrene og får tak i det utroligste. Hun krabber i turbofart, reiser seg og går litt etter møbler, kan stå noen sekunder alene innimellom når hun glemmer seg bort. Hun sier mammma, og dadda, men er ikke sikker på om hun har helt skjønt det enda. Hun legger seg ca halv åtte, og sovner greit. Er fremdeles endel våken på natten, men etter et forsøk på nattavvening får hun ikke pupp før halv fem. Sovner igjen og sover til ca halv åtte. Har siste tiden begynt å sove litt mindre på dagen, har nå ca 1 1/5 time fordelt på to dupper. Hun har fått 2 tenner nede og 2 oppe Maten begyner å komme seg litt, men må innrømme at skal jeg få i henne noe, må det enten være søtt (har eplemost i grøten) eller det må være litt mer smak enn det er i kjøpe-middagsglassene. Hun spiser nå 2 eller 3 måltider om dagen (som er en forberding, for før fikk jeg bare i henne ett....) Utenom det får hun pupp ca 5 ganger i døgnet Vi går også på svømming, veldig poppis her også. Hun er litt skeptisk til fremmede, men har virkelig skjønt hvordan hun skal sjarmere besteforeldre osv. Hun er ikke så tålmodig, og liker godt at det skjer litt rundt henne, er det stille så kan hun være litt sutrete.
Lene 1. Mai Skrevet 26. februar 2007 #15 Skrevet 26. februar 2007 Her var det mange "ukjente" mai-mammaer... Ta dere en tur inn på Mai-klubben også (Under klubbsider). Er så koselig å lese om barn i samme alder. Lillejenta krabber, reiser seg opp på alt, faller og slår seg, sier mamama og papapa (mest papapa nå), spiser 4 ganger om dagen i tillegg til morgen og kvelds-pupp, sover stort sett hele natten, og er generelt et superherlig sjarmtroll. Tror hun synes det er gøy å få til så mye.
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2007 #16 Skrevet 26. februar 2007 Er det kanskje enda flere mai mammaer der ute som vil dele litt med oss andre? Har vært litt inne på mai-klubben, men syns det var så stille der..... men nå kanskje det blir mere liv?!!
Kari-mor :) Skrevet 28. februar 2007 #17 Skrevet 28. februar 2007 Å, så koselig med en tråd for mai-mammaer!Må innrømme at jeg sjelden er inne på mai-klubben. (full skjerpings nå!) Snuppa her har fått 3 tenner. Spiser alt vi tilbyr, så mat er virkelig topp her i gården. Er ikke så veldig aktiv, ligger på magen på gulvet og snurrer rundt i ring og dytter seg bakover, men desverre ikke fremover. Noe som gjør at hun blir veldig frustrert når mamman går og hun blir liggende alene Reiser seg heller ikke opp etter ting eller setter seg opp fra rygg til mage. Har deres bare helt plutselig gjort noen av disse tingene? Eller har dere sett det på forhånd at her kommer han/hun til å begynne med å krabbe/reise deg eller sette seg opp snart?? Vi har også gått på babysvømming og det har vært supert! Ellers er hun veldig mammadalt og begynt å blir litt skeptisk. Har dere søkt om barnehageplass nå eller?
Kari-mor :) Skrevet 28. februar 2007 #18 Skrevet 28. februar 2007 Glemte noe jeg...Hun baker også kake, vinker , "digger" musikk
Kæmma og trultene Skrevet 28. februar 2007 #19 Skrevet 28. februar 2007 Hei =) Vesla mi begynte å krabbe for fullt for en uke siden ca, og nå går det unna i rekordfart! Følger etter oss overalt =) Så har hun begynt å reise seg opp på knærne etter møblene og få tak i ting laang tinne på bordet (fant vi ut da hun satt med fjernkontrollen i handa hehe) Idag reiset hun seg opp på bena en gang og, men det ble med den ene gangen... Hun sier takktakk og hei og mamma og pappa og knapp! Så kan hun ta en "high five", vise hvor stor hun er og danser til all musikk. Ellers er hun et ekte matvrak - spiser grøt og får pupp og smaker litt på vår mat i tillegg til middagsglass. Så har hun begynt å spise brød selv - deler det opp i biter og leger på bordet, så tar hun dem og putter dem i munnen (de fleste iallefall...men mye støvsuging på kjøkkenet om dagen....hehe) Hun sover fra ca 8 til ca 7-8 og det er herlig!!!
Tibra Skrevet 28. februar 2007 #20 Skrevet 28. februar 2007 Hei lillesnupp er faktisk akkurat ni måneder idag! Han har blitt veldig flink til å åle seg i god fart bortover gulvet, noe som gjør at han kommer seg dit han vil, og det han strålende fornøyd med. Han setter seg ikke opp selv og reiser seg heller ikke, men står støtt hvis vi holder han i armene. Han klapper søte, men er gått litt lei av det og nå er det musikkdigging som gjelder. Kommer masse rare lyder ut av han, og mye tatatata, dadadada, bebebebe (men ingen mamamama, snufs). Elsker pusen, å være i nærheten av den er det kjekkeste som fins. Er flink med hendene og øver på smulene på gulvet... Spiser 4 måltider utenom morra, ettermiddags og kveldspupp. Har god appetitt og har endelig begynt å bli glad i middag også. To tenner er nesten helt framme nede, og ei på vei oppe (og kanskje to til) som har forstyrret nattesøvnen lenge (måtte fram med nattpuppen igjen), men nå har det ordnet seg og han sover fra 1930 til i 6-7-tida på morgenen. Har med tida blitt veldig enkel å legge, noe som er deilig for alle mann. På dagen sover han ca 2-3 timer tilsammen. Mini er en blid og fornøyd kar, som er flink til å underholde seg selv og som sjelden henger med leppa.Men det gjør jeg, for jeg har begynt å jobbe igjen (pappaen har 3 mnd perm) så jeg får sett alt for lite til lillesnupp, snufs, savner dagene med han ja Ha en fin kveld allesammen, veldig kjekt å lese om dere!
Gjest Skrevet 28. februar 2007 #21 Skrevet 28. februar 2007 Hei =) Mini'en vår krabber, åler, sitter selv & reiser seg opp etter alt Han ELSKER å dra ut cd'er & dvd'er fra hyllene, så det ligger strødd rundt her Han sier mamma, pappa & bø Han vinker hadet, spiser skiver selv, han ELSKER frutti & middager fra småfolk Han legger seg rundt kl 19.00, sover da til 0600 da jeg våkner av at han roper "mamma" Gir han en flaske melk, da sover han videre til kl 08-0830 ca Jeg må bade han hver kveld, for når den gutten spiser skivene sine selv så har han syltetøy, prim eller leverpostei i hår og resten av kroppen Ellers så elsker han storebroren sin, ingen andre er SÅ morsom som storebror er! De 2 pusene våre fårgjennomgå de også, men pusene våre elsker han og er alltid i nærheten av mini Han skal begynne i bhg 10 April, noe jeg gruer meg sinnsykt mye til. Tror det går bra med han da, for han smiler til alle så det skal nok ikke bli noe problem. Men værre for mor Skulle gjerne blitt hjemme MYE mye lengre Tiden har gått så altfor fort! *snufs* Men åh så hærlig det er å være mamma!
ITG Skrevet 1. mars 2007 #22 Skrevet 1. mars 2007 Hei! moro å lese om barn som er nesten like gamle ja. Her er det også mye liv om dagen, mini'n åler seg bortover i en stor fart, men krabber ikke (står å gynger i krabbestilling da). Han er en tålmodig fyr som elsker å leke i lekegrinden eller fritt på gulvet. Glad i mat er han også, spesielt grøt og frukt, men spiser brød og middag også. Pupp er ikke så veldig interessant lenger, så enkelte dager blir det kun pupp om morgenen, men som oftest blir det litt på kvelden også. Sovner greit i sju-åtte tiden, men har i den siste uken begynt å våkne noen ganger på natta (vært forkjøla og holder på å få tenner oppe). Sover 2-3 ganger om dagen, alt fra 40 min til 2 timer. Skravler hele tiden, er aldri stille her nei.. Mange forskjellige lyder, men ikke noe bevisst tror jeg da. Nå har pappan permisjon og jeg jobber, men skal være hjemme fram til høsten når pappapermen er over.
mai mammaen til to Skrevet 1. mars 2007 Forfatter #23 Skrevet 1. mars 2007 så kjekt at så mange ville svar da. dette var kjekt å lese.. ser at det er mange som har lært seg å krype/krabbe... du som spurte her over om alt bare skjedde sånn helt plustelig... datteren min brukte ganske lang tid..hun begynte i starten av desember å stå på alle 4.... men kom seg bare bakover...holdt på til midten av januar med dette... da klarte hun endelig å komme seg fremover... to uker øfr hun lærte seg det begynte hun å sette seg opp selv... kjempe stolt.. det kommer plutselig skal du se..
k.l.e.m Skrevet 1. mars 2007 #24 Skrevet 1. mars 2007 Gullet her i gården krabber i en rasende fart, reiser seg opp og går litt langs møbler. Setter seg opp. Står noen sekunder uten støtte når han "glemmer" seg. Klapper, vinker, "danser", spiller på slurva og viser hvor stor han er. Ellers så pupper vi litt enda. I tillegg til 4 måltider fast føde pr.dag. 4 tenner oppe og 2 nede. Legger seg kl 19 og våkner kl. 06... *sukk* Altfor tidlig :-)
mai mammaen til to Skrevet 4. mars 2007 Forfatter #25 Skrevet 4. mars 2007 flere mai mammaer her eller? datteren min er blitt kjempe flink til å reise seg opp..de siste dagene har hun begynt å stå over alt.. reiser seg opp etter vinduet ( ja vinduene er rene og pene.. ) sofaen, bordet, trappegrinden, meg osv...utrolig morsomt.. men hun er jo blitt så alt for stor..;(
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå