Anonym bruker Skrevet 24. februar 2007 #1 Skrevet 24. februar 2007 Hvorfor har det seg sånn at besteforeldre, oldeforeldre, onkler og tanter bestandig når babyen pludrer, skal ha det til at dem klager på foreldrene? Hører nesten hver gang babyen pludrer at; åhhh... er dem så slemme med deg?, eller; bare klag til meg du... Kjenner at det "gnager" litt i meg. Hvorfor skal alle ha det til at babyen ikke er fonøyd med foreldrene og storesøsken?
moo Skrevet 24. februar 2007 #2 Skrevet 24. februar 2007 Hmmm, det har jeg faktisk aldri hørt noen si!
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2007 #3 Skrevet 24. februar 2007 Akkurat det har jeg hørt mange ganger! Det er ganske fælt å høre tanter, onkler eller besteforeldre rakke deg ned når barnet ditt er lei seg feks. Sønnen min hadde falt å slått seg, og bestefar løp rett bort å sa, stakkar deg, har mamma vært slem med deg? Fy mamma. Jeg synes det er ganske grusomt å lære barnebarna at det er mamma og pappa som gjør deg vondt.. Har prøvd å si det flere ganger, men får til svar at de bare "tuller".
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2007 #4 Skrevet 25. februar 2007 Ja det er irriterende ja. Fatter ikke hvor de tar det fra.
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2007 #5 Skrevet 25. februar 2007 Kanskje de var slemme mot sine egne barn?
Anne-B. Skrevet 25. februar 2007 #6 Skrevet 25. februar 2007 Det er nok bare tull fra deres side, men likevel, barn skjønner ikke den type humor. Ironi er en anna ting de ikke skjønner før de er tenåringer, så å si, hadde en kompis på besøk en dag, også dreiv datra mi med et eller anna hun ikke fikk lov til. Da sa han "Wow, det var jo lurt", ironisk ment, men det skjønner jo ikke hun. Å si det til en baby som babler og som ikke forstår, det er en ting, selv om jeg syns det er litt unødvendig sagt uansett, men å si det til barn som er blitt såpass store at de forstår litt, det er bare idiotisk.
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2007 #7 Skrevet 26. februar 2007 Da hadde jeg blitt rimelig gretten hvis noen hadde sagt sånt til gutten min.. Som sagt lenger opp så forstår jo ikke barn ironi, og det er dårlig gjort å lære et barn som slår seg eller er grinete at da er mamma eller pappa "slemme".
blond Skrevet 26. februar 2007 #8 Skrevet 26. februar 2007 Jeg tror barn blir forvirret av dette. Du får være klar og tydelig på at du ikke liker det og at de må slutte med dette.
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2007 #9 Skrevet 28. februar 2007 hehehehehe sånn sier mine venner og familie ofte. SOM en spøk:) jeg hadde tatt det som en spøk. de mener det nok ikke bokstavelig.
Gjest Skrevet 12. mars 2007 #10 Skrevet 12. mars 2007 Har høyrt det mange gonger, spesielt frå svigermor. Sambo tok det opp med henne og ho hadde ikkje tenkt over at det var sårande. No er han så liten at han ikkje forstår kva ho seier, men om ikkje vanen er borte innan han forstår kva som vert sagt, så vil han jo til stadig høyra at foreldra er slemme og at berre bestemor er glad i han.. Veldig glad sambo sa det til svigermor, ho har skjerpa seg, dei gongene ho gløymer seg ror ho seg i land
solsikkemamman Skrevet 13. mars 2007 #11 Skrevet 13. mars 2007 Jeg har hørt det masse, men kun fra Sunnmøringer... Vet ikke om det er noe spesielt man sier der oppe?? Hvertfall ALDRI hørt noen si det her på Østlandet..
candyland Skrevet 14. mars 2007 #12 Skrevet 14. mars 2007 jeg har heldigvis aldri hørt det så langt, men om noen av våre foreldre hadde sagt noe sånn hadde jeg nok tatt det opp med dem. vil jo ikke at ungen min skal forbinde mamma med å ha vondt...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå