Anonym bruker Skrevet 24. februar 2007 #1 Skrevet 24. februar 2007 hvordan og hvor mye samvær er det da vanlig at far har? skal til mekling, gruer meg.. det kan vel ikke bli noen overnatting enda, selv om jeg ikke ammer? lurer også på hvordan 60/40 er- sånn i dager? men da må vel barnet vere eldre først? har det noe å si at vi aldri har bodd sammen?
ukjent Skrevet 24. februar 2007 #2 Skrevet 24. februar 2007 Ingen overnatting, nei. Anbefaler deg å avtale samvær på familievernkontoret. Siden barnet er så lite kan faren eks komme på besøk til dere, trille en kort tur osv.
-Amelie- Skrevet 24. februar 2007 #3 Skrevet 24. februar 2007 Ja, det har noe å si at dere aldri har bodd sammen. Om dere hadde vært samboere på fødselstidspunktet (eller 6 av svangerskapets 9 måneder) ville faren hatt større rettigheter enn han har nå.
Bonusmamma13 Skrevet 24. februar 2007 #4 Skrevet 24. februar 2007 Far har rett på overnattingssamvær selv om barnet er så lite. Men de fleste familievernkontor vil nok legge til at det ikke er anbefalt når barnet er under ett år. Vi var til samtale for ikke så lenge siden og fikk den beskjeden. Det beste var korte og hyppige besøk og at far overnatter hos deg i blant om det lar seg gjøre.
winneboo Skrevet 24. februar 2007 #5 Skrevet 24. februar 2007 Pappaen hadde mye samvær på dagtid men også på natta. Fra hun var 5mnd hadde han henne ca 2 netter i mnd+ noen timer hver uke på dagen. Jeg fullammet i 6mnd men pumpet meg bare når hun var der. Barnet burde være eldre enn 1år før dere begynner med 60\40 ja, ville ventet til rundt 3-4år alder. Eller dere må se ann barnet deres da, å trappe forsiktig opp å se hvordan det går. Han har ikke noen mindre rettigheter selv om dere ikke har bodd sammen, men det blir ikke anbefalt at barnet plutselig begynner med mye overnatting vis det ikke kjenner barnet. Far her flyttet ut da barnet var 3 uker å vi begynte kjapt med hyppig samvær så hun ikke skulle glemme han. Dette funket veldig fint det første året, men desverre så er han mindre interessert nå så har henne ikke så mye lenger, men men sånn er no det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå