Gå til innhold

Hvilken bilstol skal dere ha, og hvorfor akkurat denne?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har vært og sett på forskjellige, men har enda ikke kjøpt noen.

Hvilken stol skal dere ha? / har kjøpt? Og ca.pris dere betalte? :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Maxi Cosi. På grunn av en kombinasjon av svært gode tester, mulighet for isofix, og den kan settes rett på vogna vår. Betalte 999.-

Skrevet

akta graco duo logic fordi den kan benyttes fra 0-18kilo.

isofix, men kan også festes med seler. ekstrautstyr som gjør at når du tar ut "baby" delen kan den trilles so en trillebag(på butikken-på reise etc)

vi kjøpte den t jul da va d kampanje med ekstrautstyret- 3200.

koster nå 3999 uten ekstrautstyret

Skrevet

Kjøpt Maxi Cosy med base, blei vel ca 2300 til sammen. Stolen skal være veldig bra, og har vært best i test.

Skrevet

Vi har leid fra Gjensidige vi. koster 270 i kvartalet, og er 16 kvartaler vi betaler for. Da beholder vi det siste setet, totalt 3 stk vi trenger. Tror ikke vi sparer så mye på det, men men. Er anbefalt av trygg trafikk og følger en eller annen standard regel. Heter vel Be Safe ( samme som det beltet for gravide)

Skrevet

Har bestilt Emmaljunga sitt nye bilsete som matcher vognen med base til å feste i bilen (kan festes til isofix eller med trepunktsselen). Selve bilsetet klikkes bare av basen og kan så festet direkte på understellet til vognen med klikk system. Kommet veldig bra ut i sikkerhets test! Koster 1500 for bilsete, 1000 for basen og 140 for adapter....totalt 2640.

NB! Skal ikke bruke bilsetet lenge om gangen da det ikke er bra for babyen.

Skrevet

Har kjøpt maxi cosi cabrio fix, da den passer på understellet på bugaboo vognen min! Det var ikke så veldig tungt heller, og det er viktig så jeg ikke kommer til å bære meg ihjel. Det bilsetet som kan legges helt flatt var kjempetungt, så det orket jeg rett og slett ikke å tenke på å dra på, siden det fort kommer et barn på ca 4 kg oppi det i tillegg!

Skrevet

Akkurat samme arumentasjon hos oss som hos Tina 79. Maxi Cosi Cabrio fix har vunnet flere tester, bl a den siste som ble vist på FBI. Vi har kjøpt med isofixbasen. Den kan festes med belte også. Setet er veldig mye lettere en BeSafe Izi Sleep. Det hadde jeg rett og slett ikke klart å bære med en 7 kilos baby oppi. Dessuten kan Cabriofix festes enkelt og greit på Bugaboo-vogna vår.

• 1 måned senere...
Skrevet

Samme her. Kjøpte Maxi Cosi Cabrio Fix. Har ikke kjøpt basen ennå, får se om vi trenger den. Kjøpte Quinny sin vogn og har samme feste som bilsete.

VurderteBeSafe izi sleep, men den var for tung og klumpete.

Skrevet

Skal ha Besafe Izi Sleep. Fordi det er et fint sete, som kan legges ned når det er ute av bilen. Den har også vugge funksjon, og kan brukes på vognen vår.(er ganske tungt da). Men kjenner flere som har dette setet, som er veldig fornøyd. Selv venninnen min som bare har hatt maxi cosi, sa at hun ville valgt izi sleep, hvis hun kunne velge på nytt! (kom ut litt sent for henne, ungen ble for stor). Vi har et Besafe izi Kid sete fra før, som vi skal bruke fra ca 9-12mnd.. (9-18kg). Dette er veldig stødig, og sikkert.

• 4 uker senere...
Skrevet

Kjøpte besafe izi sleep. fordi vi syntes den så mest sikker ut, du kan legge ned ryggen når den ikke er i bilen, vippe funksjonen og at de er utolig kule. men selfølgelig tok vi den for sikkerheten sin skyld. vet ikke om den er no bedre en de andre, men vi syntes det så sånn ut og hun dama på babyshop anbefalte den. og den passen til quinny vogna våres.

Skrevet

Akta Graco Logico S!

Sterkt anbefalt av dama på butikken, pluss at vi selv likte sete(og basen) veldig godt!

Uhyre lettvint når man skal ha stolen med inn og ut av bilen ofte, da man slipper å feste beltet hver gang.

Kan selvølgelig brukes uten basen også da;)

1990,- inkl basen

Skrevet

Skal kjøpe Emmaljungas bilsete. Det kommer meget bra ut i tester,

og kan enkelt festes på vogna ( skal ha Edge Duo-vogn ).

Jeg er ikke sikker på prisen i Norge,- jeg har fått en pakkepris på vogna m/div utstyr og bilsetet. For dette betaler jeg ca 7200,-nkr.

Sparer noen tusenlapper contra prisen i Norge iallefall! :)

• 3 uker senere...
Skrevet

Vet du om dette setet kan settes på alle understell fra emmaljunga? Vi har kjøpt Cangaroovogna...

Skrevet

izi sleep er forferdelig tungt å dra på, ungen blir fort overopphetet i setet og det er rett og slett ubehagelig å bære pga at det er så klumpete å slår borti beina dine etc når du bærer det...

HAr sine sterke sider også, men jeg ville ikke valgt det en gang til!! Har nå brukt mitt i 6 mnd, og ungen min har vokst ut av det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...