Gå til innhold

Avenning av amming - mor eller far?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten har blitt ett år, menammes fortsatt om natta. Våkner såpass mye, og det er ganske styrete å kombinere med jobb, så nå vil jeg kutte. Snakket med helsesøster på ettårskontroll og hun anbefalte at far skulle ta barnet om natten. Men nå leste jeg nettopp at noen mener mor bør gjøre det siden det handler om mor-barn-relasjonen. Noen erfaringer og innspill? Gjerne også gode råd på veien!

God kveld,

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hvor leste du det? tror det går lettere hvis far tar barnet om natten, for han har jo ikke den deilige melkelukta som mor har. jeg sluttet å amme fordi gutten begynte å bite ofte (13 mnd), og egentlig ikke trengte å ammes. da reiste mor og far bort for en helg, og gutten ble igjen hos farmor. gikk strålende. ingen interesse for puppen da jeg kom hjem igjen. heller ikke tåteflaska (som han brukte å få av og til de 6 første månedene).

Skrevet

Her i huset var det far som avvendte!

Gikk veldig greit, jeg sjekket inn på naborommet i ei lita uke, pappa tok seg av snuppa - og vips! så var hun ikke interessert i puppene mine lenger :-)!

Skrevet

avvenning av nattpuppen tok pappaen seg av, sov på et annet rom i et par dager,hun ble jo litt sint når hun ikke fikk annet enn vann når hun våknet om natta, og vi hadde det gående en stund, hun våknet på natta i 1 mnd etter at hun ikke lenger fikk pupp da mer. avvenning på dagen også tok jeg meg av alene mens pappaen var bortreist. Det var ikke et bevisst valg vi tok, men det passet så bra da, at vi bare kuttet ut..

Skrevet

Hos oss var det også pappaen som fikset det. Tok to netter. Hvis man mister kontakt med barnet sitt pga dette er man ikke mye tilstede for barnet sitt i utgangspunktet! Man kan snu litt på det og si at det handler om far-barn-relasjonen :-)

Gjør det slik du føler for det, blir nok bra uansett!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...