Gå til innhold

Et dumt spørsmål om samsoving og amming....

Anbefalte innlegg

Skrevet

har alltid lurt!! Hvordan går det for seg å ikke våkne når en ammer på natta? Jeg må snu minsten fra side til side for at han skal nå puppen. Men så har jeg små pupper også da ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har heller ikke så store pupper, men sover med småen på armen, da rekker han opp=) Blir litt slitsomt for skuldrene i lengden, men det har funket med alle tre..

Skrevet

Var ingen problem her :-)

Skrevet

*klø seg i hodet* ligger babyen på samme side hele natta?

Skrevet

Jeg ammer liggende på natta, og har ingen problemer med å sovne... hehe

Skrevet

Jeg bare bytta side! Sambo sover på ett annet rom så vi hadde hele senga! :-) Har ikke gjort det etter han var 4 mnd og vi slutt samsove!

Skrevet

Jo jeg sover og, selv om jeg sitter. Men tror hun mente om dere våkna for å hekte h*n på¨?

Skrevet

Tar andre puppen når vi våkner neste gang...

Skrevet

Jeg ruller han over på andre siden når han har lagt lenge på samme side. Kjenner jo om det er tomt der han er og begynt å bli fullt på andre siden...

Skrevet

Lillegutt sover i kurven sin, så må da løfte han over i senga vår for å amme han...

Våkner når han gråter, og sovner underveis i amminga.

Skrevet

JA, jeg las et innlegg om en som ikke våknet på natta når babyen ammet og ikke hadde oversikt på antall ganger.

Det har jeg aldri klart og seff har jeg sovnet med babyen mens jeg ammet liggende. Men han sover i egen seng når jeg klarer å holde meg våken til han er ferdig.

Skrevet

Hvis babyene sovner med puppen i munnen, blir dere ikke enormt såre da??! Jeg har gjort det en gang med vesla mi, og hun stoppet ikke å suge når det var tomt..., så brystvorten var full av blemmer dagen etterpå og var blå på sidene...

Skrevet

Jeg ligger med jenta mi på den samme siden hele tiden. (Det er ett av punktene for trygg samsoving, at babyen bør ligge mellom moren og en vegg/sengehest og ikke mellom foreldrene, siden mamma har en innebygd instinkt om å ikke legge seg oppå babyen.) Og selv om jeg ikke har store pupper, altså, har jeg funnet en måte å amme fra begge sider allikevel, selv om hun alltid ligger på min høyre side. Jeg legger meg med min venstre hånd under mitt høyre øre, og dermed kommer brystet på riktig plass i forhold til babyen. Det er ikke så vanskelig/rart som det høres ut fra denne beskrivelsen altså! :)

Hun ligger snudd mot meg store deler av natten, i sideleie.

Jeg har virkelig erfart det som det sies om at amming fremmer søvn hos mor og barn - jeg greier nesten ikke å holde meg våken under nattammingen!

Men det er først med tredje barn at jeg har samsovet. Med førstemann fikk jeg overhodet ikke til å amme liggende i sengen av en eller annen grunn. Da var jeg trett, da jeg måtte sitte i en stol og amme!

Skrevet

Nei, det er faktisk ikke noe vanlig at man blir sår dersom babyen har puppen i munnen over lengre tid - med mindre babyen ikke er skikkelig "påhektet". Jeg husker min mor var helt forferdet over at jeg lot min nyfødte baby spise i 50 minutter i slengen, men det førte ikke til sårhet hos meg.

Skrevet

Visste ikke at det gikk an jeg heller, men har også små pupper....

Setter meg alltid opp når vi nattammer jeg. Alt er en vanesak, gjør oss jo fort ferdig så da er det rett i seng med trollungen (egen seng) og mammaen....Zzzzzzzzz

Skrevet

Jeg ammer begge puppene fra samme side i sengen, er ikke alltid helt våken. Derfor aner jeg ikke antall amminger eller hvor lenge en amming varer............små sover hele tiden.

Skrevet

Jeg gjør det samme som "moo" han slipper heldigvis puppen etter kort tid med amming.

Skrevet

For å forklare det litt bedre, så ligger jeg vel i stabilt sideleie! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...