Gå til innhold

Han sover alene for første gang!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han har nektet å sove alene allerede fra første dagen på sykehuset, til og med på dagen nekter han. Han må ligge i armene mine eller være i bæresjal for å kunne sove. Nå syns jeg han har blitt såpass stor at han bør legge seg tidligere enn oss. Jeg har prøvd i 3 dager nå å få han til å sove alene men han har våknet med et hyl når han har oppdaget at han er alene. La han kl. 7 i kveld, og han våknet en halv time senere. Fikk han til å sovne igjen og tenkte at dette aldri kommer til å gå. Men jo! Han sover enda! Ikke et pip! Jippi! Endelig litt voksentid!!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Å, så bra =) Må si dere fortjener litt tid for dere selv, ja. Krysser fingrene for at han sover hele natten !

Skrevet

Han våknet selvfølgelig rett etter jeg trykket send men det gikk greit å få han til å sovne igjen heldigvis.

Skrevet

Prøv å pakk han inn i et teppe som er litt elastisk. Tulla mi voknet hele tiden før. Hun veivet med armer og bein og vekte seg selv, rett og slett. Etter at jeg begyndte å tulle henne inn i et teppe så sover hun 5-6 timer sammenhengende før hun voktner første gang eg er sulten.

Her er et bilde slik at du kan se hvordan hun er pakket inn. Pass på at armene ligger ned langs kroppen. På bilder er ikke teppet så stramt. Jeg bruker vanligvis å stramme det litt til før jeg legger henne til natten.

http://www.dinbaby.com/content/view/slideshow_user/458879/offset/1

Skrevet

Takk for tipset! Jeg har rullet han inn i et helseteppe etter tips fra endelig mamma, men han har klart å lurt armene ut flere ganger. Skal prøve å pakke han inn på den måten der!

Skrevet

Har det litt som dere vi... Gutten vår vil ikke ligge alene (verken når han er våken eller sover). Hva gjør man for å få ham til å ligge alene, eller sove alene? fikk tips fra barnelegen om å prøve å roe ham ned "borte" fra vår kropp, men det ser ikke ut til å fungere veldig bra...

Skrevet

gutten min hadde kolikk og ville ikke sove alene de første tr mnd. hvis vi prøvde å legge han for seg selv, våkna han etter max 15min, og grein fordi han var overtrøtt og ikke fikk sove. så vi lot han sove på magen vår hver dag, da sov han som en stein i over 3 timer. og han fikk sove i senga vår på natta. nå er han 5 mnd og sover i sin egen seng på natt og i vuggen sin eller vogna på dag. gikk greit å avvenne han nå, men tror nok han trengte den nærheten i begynnelsen. hvis du fikk så sent som januar i år, tror jeg nok at du bare skal kose masse med han og gi han den nærheten han trenger nå. før du vet ordet av det er han rundt om hele huset og så nyskjerrig på å utforske verden at han ikke rekker så mye tid i ro på fanget, hehe:)

Skrevet

Jeg kan nevne at han er rett under 4 mnd. og det hadde ikke gått å prøvd å venne han til å sove alene tidligere. Jeg merker at han er nå klar til å ligge litt på egenhånd, så derfor har jeg prøvd litt de siste dagene med varierende hell. Mitt forslag til deg som fødte i januar er å gi han det han trenger av nærhet nå i begynnelsen, etter hvert som han blir tryggere så kommer det til å bli mye lettere å legge han litt for seg selv.

Skrevet

Vi samsov til han var 4-4.5 mnd. ville ikke ligge alene! Plutselig så ville han ikke ligge sammen med meg lenger! Hadde jo sett for meg det arbeidet, men gikk jo som en drøm :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...