Snart firebarnsmamma! Fødeklar Skrevet 23. februar 2007 #3 Skrevet 23. februar 2007 Symptomer er svie og/eller kløe nedentil. Kan gjerne svi litt "utenpå" når en tisser. Hvis du ser deg nedentil i et speil, vil du være hissig rød hvis du har sopp. Det kan også gi hvit,klumpete utflod. Lykke til!
VinterSol+2 Skrevet 23. februar 2007 #4 Skrevet 23. februar 2007 utflod som kan ligne på cottage cheese er et ganske sikkert tegn på en del sopptyper.
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2007 #5 Skrevet 23. februar 2007 ok... takk for svar, er litt flaut å spørre om sånn... jeg har forresten de symtomene. jeg har prøvd med canesten stikkpille og salve, men det går ikke over. hva skal jeg gjøre?
VinterSol+2 Skrevet 23. februar 2007 #6 Skrevet 23. februar 2007 du burde ta en tur til gyn, kanskje har du en annen type sopp som canesten ikke tar knekken på. Andre ting du kan gjøre selv, er å ikke bruke stringtruse, unngå trange bukser, og bare bruke undertøy som kan vaskes på 60grader Og ikke vask deg med såpe nedentil. godbedring:)
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2007 #7 Skrevet 23. februar 2007 uff... har ikke så veldig lyst til å gå til legen min me dette( meget kjekk ung mann)hehe.... bruker ikke stringtruser, kun boxere. hva skal jeg vaske meg med hvis jeg ikke skal bruke såpe?
Gjest Skrevet 23. februar 2007 #8 Skrevet 23. februar 2007 Hei, hvis ikke canesten funker lengre må du få resept på Diflucan, men de fleste leger vil nok ikke gi deg det når du er gravid, fordi det er sett missdannelser hos fosteret etter bruk. Men noen tips, ikke bruk intimsåpe, bare vask med vann. Bruk kun bomulls undertøy. Og skyll med eddik og vann morgen og kveld (1dl i en liter vann)
VinterSol+2 Skrevet 23. februar 2007 #9 Skrevet 23. februar 2007 du kan bruke såpefri intimvask, eller aller helst bare rent vann. en bør aldri vaske seg nedentil med såpe, for det ødelegger hele ph-balansen i underlivet, og da er du spesielt utsatt for sopp! Kanskje dersom du prøver å kutte ut såpevasken en stund, og så kjører en full kur med canesten med pille og krem, så kan du bli kvitt det. Men du får ingen umiddelbar virkning, det er viktig! Feks, bruker du pille, så får du "rester" av pillen noen dager.. ikke sant.. og bedringen kommer først når kuren er fullført. uansett, legen din er jo profesjonell, er ikke sikkert han er gyn heller? Du kan jo evnt bestille time hos en annen gyn da, men det koster jo litt mer. god bedring da:)
Solskinnsjenta Skrevet 23. februar 2007 #10 Skrevet 23. februar 2007 Vask deg med rent vann! spyl gjerne litt direkte med dusjen - blir ren, og det gjør godt - hehe. La gjerne huden lufttørke før du tørker deg med håndkle. Vil anbefale at du tar kontakt med en gynekolog, trenger jo ikke gå til den søte fastlegen din, vet du god bedring.
ninen Skrevet 23. februar 2007 #11 Skrevet 23. februar 2007 Du kan prøve Pevaryl. Det er også reseptfritt. 3 stikkpiller, sett inn en hver kveld og smør med krem. Du kan evt også la være å vaske deg endentil et par dager..tror vi damer ofte er litt overrenslige. Hvis du spiser veldig mye sukker og melkeprodukter dukker ofte soppen lettere opp igjen. Det er normalt å få dette i sv.skap. mener det er ikke nødvendig å gå til gyn..Prøv selv el gå t fastlege evt hør på apoteket.
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2007 #13 Skrevet 23. februar 2007 krem, mener du da canesten eller? jeg er veldig glad i sukker så det kan godt hende det er derfor jeg ikke blir kvitt dette....? skal høre på apoteket. men hvis det ikke blir bedre så må jeg vel dra til den kjekke fastlegen min:P hehe er ikke noe gøy å ha det sånn her ass....
Gjest Skrevet 23. februar 2007 #14 Skrevet 23. februar 2007 Ja utrolig nok. Hadde blitt henvist til gynekolog, etter å ha spist en haug med Diflucan, og fikk det tilbake igjen, gang på gang, flere ganger i mnd. Da jeg skulle bestille timen sa hu at jeg kunne byne å gjøre det morgen og kveld, og det funka!! Blei så utrolig glad da, å har ikke hatt sopp siden. Du bruker bare en sånn øreskyllepumpe til å skylle med, og like mye væske som i et melke glass ca. Men det er først og fremst forebyggende, så det er viktig å gjøre det hele tiden.
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2007 #15 Skrevet 23. februar 2007 ok:) takk for tipset:) setter virkelig stor pris på alle svar:)
Snart firebarnsmamma! Fødeklar Skrevet 23. februar 2007 #16 Skrevet 23. februar 2007 Jeg fikk et godt tips hos JM; gå på apoteket og kjøp deg melkesyrekapsler til å stikke opp i skjeden (finnes flere forskjellige typer,bare spør på apoteket). Jeg hadde sopp i forrige uke, og Canesten hjalp ikke... Tok en melkesyrekapsel pr kveld i 5 kvelder, og er nå helt god!! Om det ikke skulle være sopp en har, gjør det ingen skade om en tar pillene.. Anbefales!! Lykke til.
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2007 #17 Skrevet 23. februar 2007 det må jeg også prøve. takk for tipset:)
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2007 #18 Skrevet 23. februar 2007 som gravid kan man lett få sopp, og den er ofte vanskeligere å bli kvitt... Det er andre typer som du kan prøve: diflucan og pevaryl (om jeg husker rett) Snakket med legen min om sopp under graviditeten... Hun sa at sopp er ufarlig å gå med, men om man kleier mye kan man oppsøke lege for å bli undersøkt...
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2007 #19 Skrevet 23. februar 2007 nei, e sikkert ikke noe farlig, men det er litt ubehagelig hvis du skjønner hva jeg mener?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå